Precies mijn gedachte. Maar ik weet van de eerste CBS-periode onvoldoende om dit op voorhand af te keuren.
Printable View
Lastige idd. Als het allemaal legitiem is, is het puur voor de gebakken lucht (of noemen we dat tegenwoordig mojo?) omtrent de '60s wel een hebbeding.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Aantal foto's komen hier vandaan.
Overigens, het slab board werd rond juli '62 vervangen door een dunner rounded, back to the drawing board. En neem dan gelijk dat gekke font van die pickup stempels mee.
Wat een raar manneke.
Bedankt voor de info, guys. Ik vermoedde al dat deze fake was.
Vorig jaar had hij deze ook al te koop voor 2600 euro. Nu is de prijs al gezakt naar 1750. Als je nog een jaar wacht is hij gezakt naar onder de 1000 euro.
Waar komen die pickups dan wel vandaan? Zijn het gewoon Aziatische pickups van aliexpress?
Who knows, who cares.
Meneer heeft een bak met stempeltjes en hij stempelt wat af.
Wat me verbaast is dat wanneer iemand zo begaan is met details aan de binnenkant, dat ie dat grote gat tussen pickguard en trem niet goed kan krijgen.
Overigens, hij zegt nergens dat het een originele Fender is, enkel in die vetgedrukte aanhef gaat ie in de fout, hij had achter NOS nog "model" moeten zetten. Zelfs dat ambigue vraagteken achter '64 is fantastisch gevonden.
Ik heb er verder niks geen verstand van (ik durf zelfs bijna geen gitaar meer tweedehands te kopen door alles wat je hier ziet), maar deze kier ziet er echt niet uit.
Hoe komt dat? Zijn er ooit bruggen geweest die verder richting hals bevestigd waren of zo?
Is de term NOS niet voorbehouden aan originele merkonderdelen die, na jaren op de plank te hebben gelegen, alsnog ter verkoop worden aangeboden? Voor niet-originele onderdelen, die zijn nagemaakt om originele delen te vervangen, bestaat toch de term after-market?