Zo, hij is af. Nu nog wat pedaaltjes bouwen om de bovenste verdieping te vullen.
http://i251.photobucket.com/albums/g...d/P1010582.jpg
Printable View
Zo, hij is af. Nu nog wat pedaaltjes bouwen om de bovenste verdieping te vullen.
http://i251.photobucket.com/albums/g...d/P1010582.jpg
Kan je beetje uitleg geven bij die digitech pedaal? Welk setje? welk geluid, hoe gebruik je hem?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Zijn dat deze plugs?Citaat:
http://www.thomann.de/nl/neutrik_nys_207.htm
Uiterst links en uiterst rechts wel, dat zijn de lange kabels. Ertussen zitten kant en klare kabeltjes met neutrikjacks.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter-J
ben ik ook wel benieuwd naar! Volgens mij is het een zelfbouw...?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Il_Falco
Zoals het er nu bij ligt lijkt je gitaarkabel dat digitechpedaal te blokkereren als je die helemaal open zou zetten. Als dat idd zo is, kun je er het best maar meteen een haakje of zo voor maken om die kabel achter te hangen.Citaat:
Veel plezier met spelen en verder vullen! :)
Ok,bevallen die een beetje?Citaat:
En wat voor kabel gebruik je?
Bevalt prima. Kabel is van feedback van de rol. Weet niet wat het is, maar heb gewoon om de beste kwaliteit gevraagd.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter-J
Vind je het niet handiger om je tuner gewoon recht te leggen? Het is niet zo dat je het moet doen omdat je anders ruimte gebrek hebt oid...
Klopt, dat vind ik ook handiger... het is alleen zo dat de daisy chain aan de zijnkant erin moet, waardoor ik het mooier vind om hem zo om te leggen, omdat je dan minder last hebt van kabeltjes overal... Ik ga hem nog wel een keer vervangen voor een Boss of een Korg, dan heb ik daar geen last meer van...
Dit behringer pedaaltje is toch goedkope troep, ik wacht wel op iets leuks op marktplaats ofzo... :cooler:
Of je koopt een Artec of een Korg Pitchblack, zijn ook niet zo duur ;).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joene1988
Ach, ik heb 'm ook en het is een prima tuner. Geen problemen mee gehad tot nu toe.
Hij stemt ook prima, alleen is ie niet zo stevig, en ik vermoed dat hij ook een flinke tonesuck heeft.. En daarbij is zon rechtopstaand kastje natuurlijk iets mooier.
De tonesuck is er idd als ie altijd aanstaat. Daarom heb ik 'm ook op de mute functie staan.
Welke gitaar is dat?
Volgens mij is dat zo'n Dean Hardtail, de beste man zelf zal je wel kunnen vertellen wat voor type :).
Is die true bypass dan?!?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WillemdaGuide
dat betwijfel ik dus sterk ja :)
de buffer zal wel 'prima' zijn t.o.v. de mute-uitgang...
maar zoals met alle tonesuck/TB-perikelen; als je tonesuck 'leest' vanwege forumposts, maar het niet hoort in je sound.. gewoon lekker blijven doorspelen
helemaal mee eens!
tonesuck is in the ear of the beholder....
Het is inderdaad een Dean Hardtail... Mn eerste electrische, mooi ding!:)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nino1110
Ik vond het handig dat die pickups switchable zijn tussen single coil en humbucker... Als eerste gitaar voor de gitarist die zn sound nog moet vinden;)
Maar verder kwalitatief ook een geweldig ding hoor!
tonesuck is tonesuck, of dat als vervelend wordt ervaren of positief is in the ear of the beholder.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jero
Ach inderdaad, laten we er maar geen nieuwe TB/buffer discussie van maken.
Mijn signaal gaat na de wah (die dan toevallig wel TB is) direct in een musicomlab, dus buffer! (nou ja, althans straks als ik alles eens heb aangesloten)
@Nitefly7: jij hebt toch ook zo'n musicomlab? kun je wat zeggen over de kwaliteit van de buffer? ik heb die unit nog niet aangesloten gehad vandaar.
http://farm4.static.flickr.com/3073/...5986ba75_b.jpg
opzetje van hoe ik me boardje ga maken denk ik...
fuzz factory -> wah -> boss phaser -> fulltone fulldrive -> proco rat -> super hard on achtige pedal -> visual sound h2o -> tuner -> boss loop station.
en dan de pedal van me amp om reverb aan en uit te zetten.
komende tijd ff mee spelen om te kijken of deze volgorde wel wat is, en nieuwe kabeltjes kopen, meer met van die hoekjes (want nu moet de tuner zo raar staan)
Dat pedaaltje wat rechts onder ligt (voeten vegen), wat is dat voor pedaal?
Fuzz Factory?
een zelfgebouwde fuzz factory ja.
Lekker hoor, een Gibson LP op een Fender buizen amp.... Altijd een goede combo geweest!
Vorige post ging het fout met de foto's, daarom nog een poging.
In het kader van downsizing overgestapt van megaplank naar pedaltrain jr. met flatliner six.
Mijn huidige plankje:
http://gallery.me.com/maartjeweetraa...in-201/web.jpg
http://gallery.me.com/maartjeweetraa...in-202/web.jpg
Moch er iemand nog op zoek zijn naar een grote plank ;)
Lekker he zon crunch boxje?
Nice Fullorder! Ik ben wel benieuwd, wat is de precieze reden dat je ging downsizen?
Het weegt minder en je gaat meer met je algehele sound doen! Vind ik.
couldn't agree more!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ricktekent
daarom ook deze week mijn 'mijn boardje is af' weer in de revisie;
BD-2->SD-9->Pitchblack->Phase90->SCH-1->DD-5
dat alles op 23x30cm plankje...
foto's volgen snel !
Lekker en knapperig!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666
Mijn 'geheime' wapen: De combinatie buff'n'boost en de crunch box. Samen met volume knop heb ik dan voor mijn eigen gebruik het hele spectrum beschikbaar: van sprankelend 'bijna clean' tot aan megascheur :)
Ik gebruik de OCD zelfs nauwelijks meer, ook al blijft dat een allemachtig prachtig pedaal dat op zichzelf al een 'geheim' wapen kan zijn. :o
Zie antwoord Ricketent ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valerius
Haha lag dus niet aan mij! IK heb het laatst ook gedaan, en het bevalt me echt ontzettend!
Komen ze nu mee, net nu ik mijn megaboard bijna af heb... ;-)
alle gitaisten komen volgens mij daar op uit! Ik heb een tonelab. Perfect ding, maar ik merk dat ik 1 patch ontzettend veel gebruik. Je gaat veel dynamischer spelen. Hard/zacht aanslaan, meer volume/ minder volume, andere pickup. Je bent veel meer met de basis bezig dan met het instellen en schakelen van pedalen.
Effecten zijn voor mij alleen maar om interessante geluidjes en intro's te maken.
http://i56.photobucket.com/albums/g1...Pedaltrain.jpg
Pedaltrain met:
Boss volumepedaal voor soepele overgang van slag naar solovolume, iets dat ik als enige gitarist in de band enorm veel doe. Op dit pedaal kun je het minimumvolume instellen, wat ik erg handig vind.
Boss Tu-2 Je kent 'm. Door een inruildeal heb ik deze en de Korg DT en deze bevalt net wat beter en past netjes op het bord.
Xotic RC Booster. Voor cleane sounds met een heel klein randje, brengt mijn amp tot leven en geeft net even die "bite" als je een double stop speelt.
Keeley Plus Mod Ibanez TS9. Voor net een beetje meer overdrive, maar ook op deze staat de gain op of net boven de nul. Door het meer open karakter in vergelijking met een stock TS kan ik zonder grote breuk in de sound deze erbij gooien als ik er een schepje bovenop wil doen.
Electro-Harmonix Dr Q. Envelope filter. Voor de variatie en voor als ik geen zin heb om acht minuten lang aan m'n wah gekluisterd te staan.
Dunlop Crybaby wah Het langst in m'n bezit van al mijn pedalen. Tonesuck is me niet opgevallen en voor mijn stijl is de sound perfect.
Patch kabels zijn George L's, voeding komt van een Visual Sound 1spot.
Ha Eurocinema,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema
Effectief bordje! Ik zie dat jij niet met een compressor speelt.... Hoe komt dat? Kan je er niet mee overweg/mis je het niet? Aangezien je veel cleane partijen speelt volgens mij.....