ja dat kan maar doe dat wel na max 2 laklagen en wacht bij motip een dag nadat je de lak hebt aangebracht met fillen, motip krimp enorm in de eerste 24 uur en als je eerder filled krijgt de filler niet de kans om goed te pakken inde poriën
Printable View
ja dat kan maar doe dat wel na max 2 laklagen en wacht bij motip een dag nadat je de lak hebt aangebracht met fillen, motip krimp enorm in de eerste 24 uur en als je eerder filled krijgt de filler niet de kans om goed te pakken inde poriën
hangt er van af wat je erna met de body wil doen, als je het hout wil laten zien (sunburst/naturel) moet je uitkijken dat je niet te lang op 1 plek blijft vanwege brandplekken
wil je dekkend lakken dan zou ik de originele lak laten zitten en alleen opschuren , heb je gelijk een mooie grondlaag
Nahja, gaat nog wat worden. IK heb hier nog een Tele kitje liggen, dat ik toch eens zal moeten spuiten. Heb het Peer vaak zat zien doen en zelf ook best veel gespoten (heeft oa een prachtige dochter opgeleverd).
Dat opschuren klinkt helemaal als een goed idee. Het gaat om een Maverick X1 die door de vorige eigenaar al een nieuw kleurtje heeft gekregen maar het lijkt er op dat hij de vorige laag er wel eerst heeft afgehaald.
Tips voor het opschuren wat betreft grofheid van het schuurpapier en waarmee kan ik na reparatie het beste dat gat opvullen zodat die op het zelfde niveau als de rest van de lak komt te liggen?
Bijna de foto's vergeten.
http://orig03.deviantart.net/d9ea/f/...03-d9mf9lx.jpg
http://orig13.deviantart.net/4506/f/...03-d9mf9m1.jpg
weet je toevallig ook welke lak hij gebruikt heeft (om te voorkomen dat de volgende lak gaat reageren?) , met een niet originele lak (wanneer het geen poly is) neem ik liever geen risico en haal de paint eraf met afbijt (lukt dat niet dan is het poly :D )
maar je kunt het gat opvullen met rondhout en plamuur (klinkt niet erg sexy maar het werkt wel ;) )
doe anders even een testje met een beetje thinner, kijk of de lak oplost zo ja dan is jet lak, zo nee dan is het poly
oh ja en schuren van lak minimaal 400-600 grit nat schuren, anders maak je te dikke krassen in de lak
Als dat mijn body zou zijn, zou ik alles eraf halen. Het lakwerk is zo'n chaos dat je waarschijnlijk moeilijk alle oneffenheden ziet. Als je er vervolgens zelf een mooie egale lak laag op doet, worden die ineens zichtbaar, kan je alsnog opnieuw beginnen....
(overigens als je gaat schuren is een sealer of porefiller niet nodig)
Wat bedoel je hier precies mee? ik wil namelijk een swamp ash body lakken/oliën.
moet ik dan tijdens het Oliën goed schuren of ervoor (allebei lijkt me logisch) en wat heeft dat dan te maken met die filler?