Nog een Engl koopje;
Invader 100:
Invader 100 voor wehnâg!l
Printable View
Nog een Engl koopje;
Invader 100:
Invader 100 voor wehnâg!l
Leuke amp die invader, maar niet echt een koopje. Was die 875 eu nou incl kast dan wel, maar tel er maar 400 bij voor een speakerkast en je zit op bijna 1300 eu.
Gast, lul niet. Die amp kostte 2100 euro nieuw (zonder speakerkast à 900 euro, want DAT kosten ze bij Engl)! Dat ie nu toevallig in een enkele winkel nog 1400-1500 kost, ivm komst van de Invader II doet daar weinig aan af.
Jij gaat nergens zo een complete, veelzijdige 100W buizenamp voor die prijs vinden...
Echt...:stop:
Inderdaad erg weinig deze amp hoor.
Die 2 met zijn module is wel over the top qua sound shaping. Maar wil natuurlijk niet zeggen dat ie me overall beter aan zou staan dan de 1...
MS
Amp kost hier 850, voor 450 heb je een V30 kast als je wat zoekt. Heb je en set voor 1300, dus nog steeds 200 minder dan een nieuwe Invader I die dan nog eens minstens 500 afgeprijsd staat gewoon omdat er een 2 is nu, maar even terug gewoon op +2000 Euro stond. is die dan slechter geworden? Tuurlijk niet.
Nieuwprijzen zijn dus 1500 + 900 = 2400. 1300 da's amper de helft.... Was even terug 3000 Euro.
Kom op, toon jij je zo'n soort koper als je het net afschuimt?
MS
Nee maar dan spaar ik liever ff door, want het blijft tweedehands.
Doorsparen voor wat? Nieuw kopen? Da's pas een slechte investering :)
Elke versie heeft zijn waarde wel zal de toekomst uitwijzen. Ik vind een Triamp I trouwens beter dan de II. En een oude Dual Rectifier gaat vaak voor meer dan de nieuwere modellen.
Ik heb hier twee amps zonder opvolger (Soldano SLO en Diezel Einstein) maar is mijn Bogner Uberschall Green Rev dan minder waard omdat er een Blue Rev en een Twin Jet zijn? Shit ik hoop ook dat er nooit een Mesa Roadking III komt, kan ik hem gewoon weggooien :)
MS
Whehehe, tsja als je trends volgt moet je dan idd voor een roadking 3 gaan ja...😉
Gek genoeg heb ik meer met gitaren dan amps. Ik geef liever geld uit aan gitaren dan amps. Dus als ik 2K over had, werd het een gitaar en geen amp.
Nee ben je trendy dan ga je voor Kemper of Axe fx ;)
Ik dus andersom. Heb best een paar goede gitaren maar kosten niet de hoofdprijs (Burny, ESP, Gibson, banez). Een amp geeft mij veel meer waar voor mijn geld. Kijk dan ook bijna nooit tweedehands naar gitaren. Tenzij een Yamaha SGxxxx of Gibson LP Custom white die vergeeld is. Daar wil ik nog wel best een keer ooit poen aan geven als de tijd er rijp voor is. Op zich wel geld voor maar ik moet voelen dat ik ze nodig heb. En met GAS is het de laatste jaren wel wat minder geworden.
MS
PS Op die Roadking II ben ik nog redelijk gerust. Zou niet weten wat daar nog beter aan kan. Het enige wat ik kan bedenken is midi maar dat zit vooralsnog in geen enkele Mesa head (en moet ik zelf ook niet in een head hebben).