Ik ook. Is er streeploos af te slopen, die Kahler. Bij de locknut moet je met luciferhoutjes aan de gang.
Printable View
nope, ook kahlers laten gaten achter
http://www.straightfrets.com/wp-cont...DSCF1220_0.JPG
Die locknut achter de topkam is ook niet erg verfijnd.
Wat een frotoplossing. Begrijp eigenlijk niet dat je dat nog zo vaak ziet.
een standaard les Paul heeft niet genoeg oppervlak voor een locknut daarom kwam kahler met deze oplossing, tegenwoordig maakt Gibson voor de les Pauls met een floyd een headstock met een breder/dieper "Plateau" maar bij de "oudere" lp's werkt dat dus niet
Volgens mij heb ik weleens een LP gezien waar naderhand een Floyd locking nut op gezet was. Dan moeten ze dus wel haast iets van een wigje tussen een deel van de locknut en de kop hebben geplaatst? Wel wat netter, vind ik.
Maar bij strats is dit toch ongeveer hetzelfde probleem? Tenminste, de enige Fender hals die ik heb, is van voorkant topkam tot begin recess van de kop ook smaller dan een locknut.
En strats met floyd zijn er genoeg.
klopt er zijn genoeg strats waar de locknut ietsies overhangt maar strats die vanuit de fabriek een locknut hebben hebben een aangepaste headstock waardoor er iets meer hout "achter" de top kam is zodat de locknut genoeg oppervlak heeft
btw dit was niet het enige probleem met de les Pauls, ook de vrij kwetsbare overgang die door deze operatie alleen maar zwakker gemaakt wordt creeerde nieuwe problemen, bij de LP acces is dit opgelost door meer hout te laten zitten
Oeps...... ik dacht echt dat die Kahlers aan de studs hingen en erop lagen. In die tijd zijn er zoveel vintage gitaren gesloopt met een of ander vibrato systeem. Behoorlijk zonde. Meen dat de gitarist van Mister Mr. ook een early Strat heeft mismaakt voor een Kahler.
Sowieso staat en voelt een LP met vibrato raar, op een Bigsby na dan.
Steve Farris (mr.mr.) was altijd van de floyds niet van de kahlers (en gelijk heeft tie) , zijn main gitaar was een Charvel maar hij had ook wat vintage spul (hij heeft btw ook nog met Adje samen in Whitesnake gespeeld)
de 2 trems in de 80-er jaren die geen gaten achterlieten waren de Washburn Wonderbar en de Floyd Rrose voor les Pauls Maar er zijn behoorlijk wat charvel, 59 les Pauls, vintage strats etc verpest door er een kahler op te zetten (Dave Gilmours zwarte strat heeft nog steeds de littekens van een kahler installatie)
http://pointyguitar.files.wordpress....ftpm_10_85.jpg
Inderdaad! De Washburn WonderBar. Ik heb er nog 1 liggen en ik zag dat ze onderhand zeer gewild zijn op Ebay enz. Is inderdaad volledig topmount. Laat alleen maar 2 extra schroefgaatjes achter. Volgens mij was er ook een soort tussenstuk dat de welving van het bovenblad van een LP opving. Heb de indruk dat ze allang niet meer worden gemaakt. Vraag me af waarom? Het is een goede trem. Zit goed in elkaar en je kunt er flink mee heen en weer.