Z-Vex zelf zegt dat het een cleane booster is heur.;)
Printable View
Z-Vex zelf zegt dat het een cleane booster is heur.;)
Mmm dan heb jij wel een apart geval. De mijne voegt (als laatste pedaal in de keten) naast volume wat grid toe, maar om te zeggen dat ie plots schel gaat klinken, nah. Kan wel pokkehard gaan; dan heb ik het idee dat de ware aard van gitaar en versterker boven water komt.
Schel was ie niet toen ik 'm voor de versterker had, maar daar is ie nu dus overbodig geworden. De Fulldrive heeft ook een cleane boost, vandaar. Vandaar mijn idee om 'm in de loop te gooien, als pure cleane booster, maar de boel begint ineens scherp te worden en te oversturen, wat ie niet voor de versterker deed en de reverb en delay klinkt dan helemaal nergens meer naar. Ik ga 'm nog 's ff voor de delay en reverb proberen, wel in de loop en mocht dat ook niet werken, dan voor de versterker, maar na de Fulldrive. Maar werkt het niet, dan heb ik er ook geen problemen mee.
Is gewoon een cleane booster hoor maar hij heeft een grote ingangsimpedantie waardoor je elementen net wat 'beter' werken EN het effect functioneert daarna als een buffer (minder verlies in de kabels) waardoor je al snel het idee krijgt van schelheid; meestal is dit gewoon de toon van je amp zonder alle kleuring van wat je voor de amp zet.
Maar je kan zeggen wat je wil van de Zvex, maar het is en blijft een belachelijk duur ding, wat een berg lawaai maakt.
Ja precies, maar die berg lawaai is altijd wel erg interessant vind ik :)
Oplossing: gewoon zelf zo'n ding bouwen, voor 2 tientjes heb je een kitje van Newtone. Meteen een erg leuke instapper in zelf pedalen bouwen.
idd.
Tried....
and failed!