Er is inderdaad geen twijfel mogelijk: wat ie vraagt is domweg teveel voor wat ie biedt. :soinnocent:
Printable View
Les Strat weer hoor...
ik snap niet dat jullie het niet zien, volgens mij gewoon een lc en geen Alleycat Relics maargoed als jullie dat niet zien dan weet ik het ook niet meer.
Tja, ik denk dat Alleycat een fanatieke gitaarbouwende man/vrouw uit de polder is. Bouw een partscaster en concludeer dat je gewoon 500 euro moet vragen, als je wat betaalde abeid wil hebben. Het is dan nog steeds hobby lijkt. me. Ik zie nergens terug dat het om een London City zou gaan overigens...
Ik ben soms wel eens boos op Les Strat geweest, maar ik kan mij zijn post heel goed voorstellen.
Ik denk namelijk ook dat het een LC Tele is.
Deze is ook niet hand build:
http://link.marktplaats.nl/361397658
Dit is namelijk een HK Tele
En het zijn forse prijzen hoor ok de relics zijn goed gedaan, maar E 500,00 voor een LC is toch echt te fors.
Slenterkat is niet transparant waar hij zijn onderdelen vandaan haalt of wat de afkomst/merk is
Natuurlijk is het gewoon een goeiekope tele die door een hobbyist geverherbouwd is. Als hij zijn creaties Alleycat Relics noemt, mag hij dat helemaal zelf weten lijkt mij. Dat hij er veel te veel voor vraagt ook.
Het punt is meer dat er natuurlijk geen twijfel is: dit is gewoon een veel te duur geprijsde eigen creatie.
Maar natuurlijk is dit veel te duur, LC of niet. Zo zie je maar dat zelfbouw op kleine schaal nooit loont. Waarschijnlijk is hij een paar dagen druk geweest met relicen en zo, dus al vangt hij de verkoopprijs heeft hij nog een uurtarief van een appel en een ei.
Mijn idee, dus eigenlijk is het helemaal niet teveel gevraagd voor die gitaar gezien de tijd die hij er in steekt.
Prijstechnisch kun je dan beter opdrachten aannemen om een USA strat/tele te relicen, dan staat de prijs van de relic (±€200) meer in verhouding tot de aanschafwaarde van een 2de hands USA strat/tele. Maar enige transparantie over de afkomst van de onderdelen zou wel beter zijn, maar misschien geeft hij die ook als je hem om een reactie vraagt of interesse toont. (ik denk het wel)
Enne Gearjunkie, Alleycat is een grote stads meneer uit Amsterdam, dus laat ons polderjongens er even buiten ;).
Daar heb je inderdaad een paar goede punten.
Het relicen kost veel tijd en daarvan wil hij wat terugzien(logisch).
Probleem is inderdaad dat je dit meer terugziet als je deze relic doet bij een Fender, dan kun je het prijstechnisch beter verdedigen.
Nogmaals de relics zien er goed uit, maar de prijs wordt dan gewoon te hoog, ik bedoel het verschil tussen de standaard versie en zijn versie, gaat over de kop, terwijl je dit niet hebt als je dit bij een duurdere Fender doet en ik denk dat de bereidheid om het relicen te betalen dan ook groter wordt.
Ik zie soms in zijn ads wel de opmerking "hand build" staan en dat vind ik een beetje tricky, omdat dit meer in de hoek van assemblage en relicen zit
Daar ligt dus nu de nuance vind ik.
Onder handgebouwd versta ik dat je de body's en halzen ook zelf maakt, zoals HAAR dat ook doet en naar ik begreep Rebel Relic ook.
kant en klaar aangeleverde body's en halzen spuiten/lakken, vullen met electronica en in elkaar zetten noem ik assambleren:ok:;)
De Chris Larkin die ik had was echt handgemaakt, deze bouwer maakte zijn halzen en body's zelf, evenals het spuitwerk.
Ik heb weleens mail contact met die Alley Cat relics. Zijn gewoon goedkope gitaarjes zoals London City en Squier, die hij reliced en vervolgens weer doorverkoopt. Tis meer een relic job dan uberhaupt assemblage.
jij hebt er blijkbaar wel zoveel doel over dat je zelfs niet eens kan zien dat het een london city comet is en geen handgemaakte jonge jonge jonge, het is toch niet te geloven dat als ik toevallig wel eens iets verkeerds hier post wat idd geen twijfel is, dat ik daarna meteen de naam krijg dat ik hier waardeloze en ongefundeerde dingen post.
erg jammer.
+1
het zal mss niet verbazen dat ik het geen nuance maar zelfs een groot verschil vind: een bouwer die alles zelf doet, of iemand die onderdelen uitzoekt en in mekaar steekt... da's zeker geen waarde oordeel, maar ik ben altijd voor een zo juist mogelijke formulering van wat je doet, en daar wordt al es licht overheen gegaan in ads imo
Pfffffff...handgebouwd:stop: Ik heb er één die is met de voeten gemaakt :ok:
.
http://muziek.marktplaats.nl/snaarin...fta_ind=4&fs=1
is deze echt en zoja in 1996 gemaakt, niets gevonden met de serial nr.
is deze echt en zoja in 1996 gemaakt, niets gevonden met de serial nr.[/QUOTE]
Jammer van de headstock....voor de rest mooie gitaar!
Die koffer is niet iets wat waarde toevoegend is.
Wat ik bedoelde met mijn opmerking over de koffer....het is geen originele Epiphone koffer, dus niet bijster interessant of iets dat mij als kandidaat-kopert over de streep zou trekken.
Wil je eerst goed onderzoek doen voordat je hierin iets post?
Is een officiele Epi LP Custom, gemaakt in de Unsung fabrieken Korea.
Via Guitardater had ik binnen 1 minuut deze gegevens.
Laat in mijn ogen de Unsungfabrieken de beste Koreaanse Epi's gebouwd hebben.
Een koffer heeft in mijn ogen wel toegevoegde waarde.
Nou, in die van mij niet...
http://readthisblog.net/wp-content/photos/shiner610.jpg
Heren, natuurlijk heeft een koffer een toegevoegde waarde!
Ik merk alleen op dat de koffer bij de advertentie van deze Epi niet de originele is...
ehm, Megadrive....wat is het verhaal achter die blauwe kijkert???
Zeg het met plaatjes, dat je een foute opmerking maakte, zoiets... Maar je had je uitspraak al verduidelijkt dus hij is een beetje laat met zijn plaatje.
Oh nee, no harm intended. Was een flauwe manifestatie van de gedachte aan een onelastische botsing van een gitaarkoffer met een oog. In die zin heeft een gitaarkoffer in mijn ogen namelijk geen toegevoegde waarde.
Jaja flauw, ik ga wel weer in mijn hok...
of ook hij heeft als geluidsman opgetreden bij een bandje met een nogal driftige gitarist?
Ik ben het ook nooit eens met de geluidsman, maar dát was ik niet. Ik GAS mijn handen in onschuld.
Okee nou is het echt klaar!
Om iets zinnings bij te dragen aan het topic voordat ik dat verpestte: ik vind een gitaarkoffer wel wat toevoegen als deze specifiek voor de gitaar gemaakt zijn (Parkers, Warriors, Ironbirds, etc) of als het echt kwalitatief goede koffers zijn. In de meeste (online veiling) gevallen lul ik wat van de prijs af omdat er zo'n standaard Stagg koffer bij zit die ik niet hoef.
En ik vraag me af of deze koffer (die dus bij de Epi zit) überhaupt wel geschikt is voor een Les Paul. Ik kan me vergissen, maar het lijkt meer op een case voor Teles en Strats en daar wil ik mijn LP in ieder geval niet in hebben....
Verder vertrouw ik in deze op de kennis van Geert en ik vond de foto ook wel leuk! ;)
Gr. C.
Het zal geen kwaad kunnen die koffer, hij ziet er op zich netjes uit en hij heeft ook niet veel bewegingsruimte. Zolang hij maar op de neckrest rust en niet op de top van de headstock. Verder zou ik even kijken naar het shell materiaal en de dikte van het dempingsmateriaal want de snaren staan daar zo te zien goed in. Ik had een keer een barst in de lak van mijn SA omdat de koffer omviel en de potmeter (die blijkbaar tegen de wand aan zat) als het ware de gitaar in drukte.
Dit is wel zo'n 13 in een dozijn model die je voor een paar tientjes bij elke gitaarboer koopt en ik had bij dit soort koffers altijd de neiging om van alles en nog wat (plectrums, stemapparaat, inbus sleutels, condooms, kauwgom, jengelstengels, zender belt packs, blikje bier, cd's, autosleutels etc) erin te stoppen en bij gebrek aan vakken gaat dat alle kanten op. In jouw geval zou ik gewoon kijken of je wat met de prijs kunt doen als je hem bij verkoper laat en zo niet, het ding verpatsen en een koffer kopen die precies op Les Paul modellen zijn gemaakt. Die zijn overal te vinden en hoeven niet duur te zijn.
http://link.marktplaats.nl/366588010
contraband.....:stop::(