Dat snap ik lieverd :)
Maar euh, merk je nu ook enig verschil? Minder bij geluiden?
Printable View
Dat snap ik lieverd :)
Maar euh, merk je nu ook enig verschil? Minder bij geluiden?
Ja het scheelt inderdaad wat bijgeluiden. En het ziet er overzichtelijker uit, vervoert makkelijker, is steviger enz. En ik heb nog ruimte zat. Mocht het toch meer worden, kan de voeding er altijd nog onder. Ik ben zeer en ZEEERRRRR tevreden.
Ik ben de laatste dagen/ruime week ook bezig met het bouwen / upgraden van mijn pedalboard. Ik had al jaaaaren een Warwick Rockcase (zo'n aluminium koffer), en was al bijna net zo lang van plan deze naar mijn wensen aan te passen. Echter, omdat ik een benedengemiddelde klusser ben als het gaat om hout e.d. ben ik hier nooit eerder aan begonnen. Nu vond ik dat het er toch maar eens van moest komen.. Ik ben nog niet klaar, en inderdaad, het is niet de allernetste plank geworden, maar ik ben zeker niet ontevreden.
Ik heb van 9mm multiplex twee verhogingen gemaakt, steunend op vurenhouten balkjes. Onder de eerste verhoging liggen een Pedal Power (deze voedt alles behalve de Holy Grail en de ABC box) en een zojuist aangeschafte Harley Benton Power Plant (deze voedt dus de twee pedalen die de Pedal Power niet doet). Verbonden met een kort euro-stekker verlengkabeltje.
De tweede verhoging heeft een 4mm mdf deksel, met een pianoscharnier bevestigd aan de achterkant, zodat hij nog makkelijk open kan. Onder het deksel een klein compartimentje voor mijn e-bow, en het grote compartiment huist chassisdelen voor 4 Neutrik locking jacks (in, stereo out, footswitch out) en 1 powercon (voeding dus).
Ook in dit proces alle regenboogpatchkabels vervangen door Neutrik jacks met Sommer Spirit XXL kabel op maat gemaakt.
Op de "begane grond":
Voodoo Lab Sparkle Drive
ProCo TurboRAT
HWA MiG*Boost
Korg DL301 dynamic echo
EHX Holy Grail
Korg DT10 tuner
Op de verhoging:
MXR Dynacomp
Nielsje's ABC box (momenteel slechts gebruikt als footswitch voor het tremolo/vibrato-kanaal van mijn AC30-6TB)
LocoBox Spaceship Flanger
Rocktron Tsunami chorus (met stereo uit)
Dit is ook de volgorde, behalve de MXR, die zit aan het begin van de keten en staat altijd aan.
Foto's volgen spoedig. Ik moet het hout nog zwart spuiten, en de pedalen liggen nog los (heb al wel bevestigingsband gehaald van de HEMA, en extra-sterk klittenband van de Praxis - weet nog niet wat het beste gaat werken)
Ik zit er nog aan te denken om in het deksel van de kist een ruimte te maken voor mijn kabels, maar daar ben ik nog niet uit. Meer volgt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7
Haha. BYOC is idd te gek! Ik vond de mufffuzz van newtone ook een leuk ding.
Het pedalboard is gewoon voor de leutigheid voor erbij. niets bijzonders. ik doe soms wel eens kleine optredens waar ik niet voor wil slepen en dan is dit wel handig... verder heb ik altijd al een leuk pedalen bordje willen hebben maar was het altijd of/of. Nu heb ik gewoon alles tegelijkertijd.
Stackje, rackje, pedaaltjes...
lekker rick:) toffe pedalen!
En Nocki: jij bent een van de mense die gitaarnet altij draaiende zal houden! Tof pedalboard hoor!
Nee maar!! Mijn eigen creatie! Dat is lang geleden zeg! Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik helemaal vergeten was waar 'ie heen was gegaan...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amp
Gebouwd in de tijd dat ik nog idealen had, tijd over, en mooie gelakte behuizingen lastig waren om aan te komen..
Je moet hem nu toch zeker wel zo'n.... minstens 6 jaar hebben dan?
Geinig :satisfie:
(eventuele service d'r aan is gratis)
Als die AB-box net zo solide is als jouw boostpedaal, dan zal jouw aanbod snel van pas komen :seriousf:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
Toch grappig, dat je boost pedaal er na vele complimenten maar mee stopt.
De eerst volgede keer dat ik hem aansloot, deed 'ie het vlekkeloos..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bernd Veenema
Tja...
Je/mijn ABC box is zeer degelijk gebleken, ik heb hem al die tijd (inderdaad een jaar of zes denk ik) gebruikt, waarvan toch wel 3 jaar intensief met optredens. Puik werk dus :)Citaat:
Misschien dat je als gratis service nog een ander pedaaltje voor me kunt bouwen? ;) Ik wil wel zo'n SHOSEEDEE zoals G.G. die heeft gemaakt, en ik durf het bouwen van zo'n pedaal zelf nog niet aan :) (heb nog nooit een pedaal gebouwd, wil binnenkort maar eens heeeeeel eenvoudig beginnen...
Mijn bordje :D
Totaal not done, die regenboog patchkabels, maar het werkt tijdelijk voor mij.
http://i58.photobucket.com/albums/g2...eon/Afb078.jpg
Korg DT-10 BK - Ibanez soundtank 60's fuzz - Maxon OD 808 - Carl Martin Surf Trem - Digitech Digidelay
Ik ben best tevreden zo! Ik denk eraan om binnekort wat Danelectro cool cat pedaaltjes aan te schaffen, maar this'll do in the meantime.
Als ik geld heb koop ik ook zo'n mooie degelijke kist. Want dit is qua transport o.a. niet geweldig.
Zo, het begin is er:
http://i251.photobucket.com/albums/g...d/P1010577.jpg
Nu nog verder in elkaar lijmen. Op de onderste plank komen de steuntjes voor de bovenste plank verlijmd. Op die steuntjes komt klitteband en dan onder de bovenste plank ook klitteband. Dan kan ik gemakkleijk de kabels verleggen indien nodig. Heb nog zat ruimte voor een paar vette pedaaljes in de toekomst (wah, univibe kloon, een delay en eventueel een tuner).
@ Luke: is die Ibanez fuzz een beetje een leuk ding?
hee GG,
OCD...zelfbouw?
Vinni
En weer een winnaar in de 'voor de prijs van 1 boutique-pedaal koop ik....'-lijst.. Mooie pedalen man! Het is dus toch mogelijk een 'budget'-board te hebben zonder BOSSjes te gebruiken, en toch een dikke gereedschapsset te hebben.. Nice...!
Welke amp gebruik je met die OD808, ik zoek een vervanger voor een SD-9, of eventueel een mooie overdrive-aanvulling op een SD-9..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
Bij thomann een fijne rockbag van 30x54x10 besteld en er een nieuw plankje bij geknutseld, weegt geen fluit en klinkt als een klok!
http://i534.photobucket.com/albums/e...en/rockbag.jpg
Als je van big muff achtige zaken houdt... ja.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
(SF-5/FZ-5 is een big muff clone)
Dan denk ik dat ik die bij Tools 4 Tones eens ophaal.
hoe bevalt de ts9/ts808 clone? bij musikding.de vandaan toch? Heb je hem vergeleken met diverse 'echte' tubescreamer pedaaltjes? zit er aan te denken om er ook een te bestellen namelijkCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Ja, OCD en SHO in 1 behuizingCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vinni
Ja, van musicding en helemaal links staat een TS van BYOC. Ik heb ze niet 1:1 naast een Ibanez TS kunnen testen, maar die van Musikding bevalt extreem goed.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kassie
En omdat het een pedalboardtopic is, nog ff een plaatje van de beide verdiepingen in de zwarte lak. Zoiets moet het dus worden:
http://i251.photobucket.com/albums/g...s/P1010578.jpg
Mijn boardje ook maar eens op de foto;
Wah en booster rechtstreeks naar de versterker. Phaser, chorus en delay in de effectloop.
http://i429.photobucket.com/albums/q...2/DSC_0193.jpg
Drive ledje in je LPB? Maf... kun je dat niet horen dan?
Het is geen echte LPB maar een gemodde Electra distortion. Dat is een medium gain overdrive. Ik heb er een tuimelschakelaar (met een rood dopje) op gezet zodat hij functioneert als Lineaire Power Booster of als een overdrive.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joey Handsome
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kassie
Ik ben ook erg beniewd. Ik verwacht mijn 2 TS clones van musikding maandag of dinsdag binnen... kunnen we ook eindelijk lekekr gaan bouwen!
Dus de levertijden bij musikding zijn ok? Ik meende te begrijpen dat zij uitblinken in ontzettend lange wachttijden?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
En hoe bevalt je Lovepedal? :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ash ketchum
Zoals beloofd, foto's van mijn pedalenbak in aanbouw:
http://i411.photobucket.com/albums/p...edalenbak1.jpg
http://i411.photobucket.com/albums/p...edalenbak2.jpg
Wat er nog moet gebeuren:
- alles moet nog bevestigd worden
- ik moet iets verzinnen voor de batterij-aansluiting van de MXR.. ik heb nu het deksel van het pedaal eraf, en het 9v-kabeltje van de Pedal Power loopt tot onder in het pedaal.. Maar dat is niet handig, daardoor wordt binnenkort het kabeltje doorgesneden door de behuizing, en dat moet niet! Suggesties zijn welkom..
Zoals eerder gezegd dus een powercon aansluiting aan de achterkant, plus 4 chassisdelen jack (2 x uit, 1 x footswitch, 1 x in)
Oei, je tuner linksonder in de hoek. Dat betekend dat je vaak stemt? :)
Mooie ABC box zeg :D. Hm.. ik zie dat 'ie best een stuk kleiner had gekund, maar zo heb je wel ruimte en overzicht
Over je mxr pedaal: Probeer een nieuw bodemdeksel te scoren, wat precies past. Daar kan je bijvoorbeeld een gat in boren, waardoor je voedingsdraad kan, zonder dat je je oude deksel (met vintage waarde?) beschadigd.
De tuner is ook mijn mute-pedaal, ik vind het handig om die een beetje bij de.. euhhh.. voet te hebben.. En de reverb trap ik niet zo vaak uit/aan, dus het risico van mis trappen valt wel mee :)Citaat:
Mooi he! :) Momenteel zou ie ZEKER een stuk kleiner kunnen, omdat het zoals eerder gezegd nu alleen dienst doet als footswitch voor het tremolo-kanaal van mijn AC30. Daar heb ik namelijk geen fatsoenlijke switch bij. Eigenlijk wil ik een veel kleinere switch voor de tremolo, dit neemt nu wel wat overdreven veel ruimte in voor wat de functie is.Citaat:
Mooie ABC box zeg :D. Hm.. ik zie dat 'ie best een stuk kleiner had gekund, maar zo heb je wel ruimte en overzicht
En eigenlijk wil ik er dus ook nog een SHOSEEDEE (zoals die van G.G.) bij hebben, en mijn LocoBox spaceship flanger moet er als het even kan nog bij.. Ik heb alleen geen haakse Neutrik pluggen meer, dus kan ik dat laatste pas overwegen bij een evt. volgende bestelling..
Dat is op zich wel een goeie, ik ga het overwegen.. Inderdaad heeft het wel enige vintage waarde, ik wil liever niet in de originele behuizing boren.. Anders zou ik er ook gewoon een normale 9v aansluiting aan kunnen maken...Citaat:
Over je mxr pedaal: Probeer een nieuw bodemdeksel te scoren, wat precies past. Daar kan je bijvoorbeeld een gat in boren, waardoor je voedingsdraad kan, zonder dat je je oude deksel (met vintage waarde?) beschadigd.
Hoi,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen
Ik heb maandag besteld en direct overgemaakt. Donderdag stond er op de site dat het verzonden zou zijn maar zaterdag was het er nog niet dus dat is wel lang kwa tijd. maar als het er maandag is is het nog op tijd.
hey GG,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
heb je die case zelf gemaakt? Of gekocht?
Hey Thnx dude! Ik heb nu effe geen amp, ben op zoek naar een leuke Fender achtige amp en daar gaat -ie dan weer op gebruikt worden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7
De Fuzz gaat er wel uit want ik kom totaal niet door de mix met dat ding. Nogmaals thnx!
http://www.student.ru.nl/r.kerkhof/Posts/PBG.jpg
Mn gitaar pedalenbord. Ben op gitaar vrij simpel :) Chain:
Gitaar - phase 45 (*) - buffer (*) - Colorsound Overdriver - 1/2 KOT (*) - Minibooster (*) - Pearl AD-08 (met TB mod & stereo out) - Boss FV-300L - Amp
Dumbleator:
Amp FX loop send - Boss DSD-3 (met tape delay mod) - EHX Electric Mistress (9V) - Tremulus Lune (*) - Amp FX loop return
* = zelfbouw
Wat is dat, een Dumbleator?
Heb een nieuw board in elkaar geflanst.
Is speciaal bedoeld om m'n Replifex en JVM aan te sturen.
Ik kan evt. kiezen om het JVM pedaal weg te laten maar het biedt gewoon meer mogelijkheden en het ligt niet echt in de weg op deze manier.
Ik ben nog van plan om de Replifex in een deksel te bouwen.
Ik heb ook nog een foto van m'n Ibanez WH10 erbij gedaan.
Heb deze zo'n 10 jaar geleden al 's met ijzeren plaatjes verstevigd want de kunststof behuizing was behoorlijk gaan barsten.
http://img231.imageshack.us/img231/549/p1020520ix6.jpg
http://img231.imageshack.us/img231/7208/p1020525sm5.jpg
http://img227.imageshack.us/img227/1165/p1020526dp3.jpg
http://img92.imageshack.us/img92/1483/p1020522cb4.jpg
Een buizen FX loop / buffer die als stand alone unit kon worden geleverd bij Dumble amps. Robben Ford gebruikt hem vooral voor zn delays. Mijn amp bouwer heeft em in mn amp gebouwd omdat ik nog plaats had voor 1 12AX7 :)Citaat:
De Dumbleator voegt ook echt iets toe aan mn geluid; ik merk dat als ik em uit zet mn signaal wat diepte mist. OD klinkt sprankelender en de effecten die je in de loop plaatst krijgen een bijna 3D geluid erbij (geniaal dus voor mn Flanger). Je kan em ook gebruiken om de fase drijver te OD'en omdat er een aparte send / return volume op zit (+ bright switches voor beide volumes).
Haha, die is mooi gepimpt! :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes
"Gerelict" :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen
Gaaf!! KLinkt lekker!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bernardduur
Ja, maar tis echt apart. T zou een buffer moeten zijn, en buffers moeten transparant zijn. Maar zonder deze buffer klinkt mn geluid een stuk minder "levendig".......... alsof de gitaar minder ademt en gevoel heeft.........Citaat:
En het is een extra gain stage als dat nodig is :)
ik ben naar zo'n ding op zoek. had eerst de VHT valvulator 1 op het oog. maar die is duur en slecht leverbaar (zeer beperkte oplage per jaar). Toen de tubalizer, maar die is voor zelfbouw en kost ook al 150 ofzo.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bernardduur
Waar kun je de dumbleator bestellen?