Oorspronkelijk geplaatst door
Henri H
Ik zou ze alle drie (of vier) aan je willen verkopen, mits je de juiste prijs betaalt. ;)
Even serieus, wat voor sound zoek je?
Mijn eerste buizenversterker was een JMP 50 Watt combo uit '78.
Die heb ik in '88 2e hands gekocht, en pas ergens rond 2000 verkocht aan mijn broer, die hem nog steeds heeft, klinkt super, instant AC/DC, heel dynamisch.
Ik dacht dat ik voor mijn toenmalige coverband een 2-kanaals versterker nodig had, maar besefte niet dat die JMP eigenlijk een heel mooi clean(ish) soundje heeft, als je met de volumeknop van je gitaar om weet te gaan.
Ik heb na vele omzwervingen uiteindelijk weer dezelfde Marshall terug gekocht, maar dan in top-uitvoering, een JMP 2204 (50 W 1 kanaal), een hoop Euro's armer, maar ook veel wijzer.
Één van de "omzwerf-versterkers", de Mesa Boogie Stiletto, mag nog blijven, en ook heb ik de JCM 800 versie van de JMP gekocht, eigenlijk had ik die eerder dan de JMP-top. De JCM 800 is heilig, maar denk dat die ook wel vervangbaar is.
Anderhalf jaar geleden heb ik nog een Marshall JMP 50 Watt erbij gekocht, maar die is gemodificeerd door Dr. Tube, die er een 2 kanaals versterker van gemaakt heeft, geweldig ding, eigenlijk is het een 3 kanaals versterker, want hij heeft op het 2e kanaal nog een schakelaar gezet waarmee je in high gain regionen komt, heerlijke sound.
Een goeie versterker (en andere gear) is onmisbaar voor een goeie sound, maar uiteindelijk zit het 'm toch in je vingers, de finesses, en het gevoel wat je met je gear hebt.