Ik vind het een schitterende strat, dus no offence, maar op het gebied van relic is dit naar mijn smaak nog wat nieuw ;)
Als ik rond de 2500 euro zou uitgeven voor een relic zou ik dus wel kiezen voor 'iets' meer relic dan dit :)
Printable View
true, was mijn mening ook, maar ik kon deze gewoon niet laten gaan voor die prijs. Het was precies wat ik wilde namelijk alleen dan een NOS model ipv relic. dus besloten hem zelf maar te reliccen.
je ziet t ook niet op de foto maar ben er al wat met wat sleutels overheen gegaan enz.
wil binnenkort ook eens kijken of ik de body in de vriezer(of vrieskou) ga leggen voor wat crackele
Dan heb ik iig een goeie kickstart voor de natural relic die de komende jaren zal ontstaan door veelvuldig gebruik:P
edit: dit is ook interessant: https://www.theguitarmagazine.com/di...-nitro-finish/
en dit ook: https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=CUUuMzxJ9h8
Ja zwart... Als ik íets lelijk vind voor een strat...
Maar zonder grappen... het is natuurlijk een behoorlijk bedrag voor een gitaar en ik ben niet iemand die er van nature heel erg mee rondstrooit zeg maar. Maar als het een deal is waarbij je weet dat je de gitaar in een uiterst geval zonder al te veel verlies kan verkopen werkt dat voor mij wel drempelverlagend ;)
En dan nog vind ik 3.000 gevoelsmatig nog behoorlijk aan de prijs voor een gitaar die nieuw 3600 euro kost.
Deze is nieuw en die heb je voor minder in huis.
https://www.ebay.com/itm/2018-Fender...4AAOSwKz5bbLWD
Hou er rekening mee dat je daarbij nog veilingkosten dan wel invoer moet berekenen. En daarbij, ga je ff naar de US op en neer om die gitaar te testen?
Best wel lastig eigenlijk.
Ja weet ik. Zonder testen is wel een gok ja, eentje die me tegen houdt. Mijn Luke 3 had ik destijds wel uit de US of A laten komen, die Olive Golds lagen niet voor het oprapen. Maar ik was natuurlijk al bekend met de feel van een Luke. Ik had 'm destijds voor ergens rond de 1800 - 1850 in huis en voor die prijzen kan je in NL sowieso niet terecht in de winkel.
Met die Strat kom je qua inklaringskosten en invoerrechten in Euro's net boven het bedrag in Dollars uit schat ik. Vandaar dat ik ook benieuwd ben waar dit soort gitaren in NL voor gaan, want vraagprijzen zeggen nog niet altijd iets. Als die realistisch zijn zou je 'm al bijna voor de handel laten komen.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...423ac49a81.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...7428d2fcfe.jpg
Kleine update😅
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Had een Koreaanse stratocaster maar niet een hele goede. Heb die strat vertimmerd maar hij bleef zwak klinken. Met betere elementen erin hoorde je eigenlijk beter dat hij geen mooie klank had.. Dus verkocht. Vot mit die rommel zeggen ze in Groningen.
Tot ik deze zag. Dit is een Japanse 1968 reissue. Klinkt erg goed, lekker twangy maar ook laag gelukkig.
http://besidesdata.nl/gear/gitaar.jpg
Goed om te zien dat het goed gaat Harrie !
Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Ik vind 'm wel heel aardig gedaan, tenminste de helft.
Armrest vind ik wat minder echt lijken,
Onderzijde heeft veel weg van de plekjes op mijn telecaster die er wel vanzelf op gekomen zijn.
Ziet er meer uit als duurzame slijtage i.p.v. geschuurd.
Waarom doe je dit?
Nou nou, zo erg is het toch niet? Hij mag toch doen met zijn gitaar wat ie wil?
Ik vind het niet lelijker dan bijvoobeeld een Fender Roadworn bijvoorbeeld (die vind ik wel vrij slecht gereliced). De enige relics die ik echt mooi vindt zijn de Fender CS's. Ik heb verder niks tegen relic, maar het moet wel goed gedaan zijn en een beetje natuurlijk overkomen qua slijtage plekken.
Ik begrijp t echt niet dat gerelic. Gaat men zijn auto en vrouw ook relicen? Nee toch? Raar en hardnekkig modeverschijnsel.
Vrouwen relicen zichzelf, en auto's wordt door anderen gereliced, jammer genoeg.
Ik begrijp het ook niet.
Neemt niet weg dat iemand het zelf moet weten, en dat ik het niet slecht gedaan vind.
Als je het doortrekt naar een auto wordt het raar ja.
Spijkerbroeken en leren jasjes is weer een ander verhaal..
Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
Nou ik heb gitaristen meegemaakt die een roadworn instrument niet wilden bespelen louter vanwege het uiterlijk terwijl het misschien een geweldige gitaar is. Het uiterlijk zou toch eigenlijk op de tweede plaats moeten komen. Dan is het grappig om te zien dat gitaristen nu juist voor zo een roadworn uiterlijk kiezen.
Maar ik zou mijn gitaren nooit kunstmatig ''verouderen''. Why bother.
Kweenie hoe dat nu is, maar ik herinner me van vroeger, toen er nog muziekzaken bestonden zeg maar, dat dat soort gewaagde buitenbeentjes weleens lang bleven hangen, en dan voor weinig geld op te pikken waren wanneer een zaak er na jaren gewoon eens vanaf wou.
Is misschien nog wel zo.
De JS-en zijn geen goedkope gitaren (meer).
Ken ook eigenlijk geen winkels (buiten thomann en zo) die deze gewoon hebben hangen. Kan me inderdaad niet voorstellen dat deze hard lopen.
Helemaal Happy met mijn nieuwe Strat....na een gevecht met mijn zeker geweldig prachtige Les Paul...toch maar weer gekozen voor een Strat. https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...6722a9f79.heic
Maybach, goeie keuze! Heb dezelfde! Topstrat 👍
Wat mij opvalt is dat hij heel licht is qua gewicht en heel resonant is akoestisch. Zal bij de jouwe ook zijn. Belachelijk goed die dingen.
Waar heb je hem gekocht? Toevallig ook bij Souman?
Mooie deal, want de Lester is nieuw iets duurder dan de Stradovari, aangenomen dat het een 1 op 1 ruil was met gesloten beurs....
Vreemd genoeg heb ik de Lester nooit geprobeerd, ondanks dat ik regelmatig bij Souman kom en die heeft er zat hangen.
Gefeliciteerd. Mooie deal. Ik zou het ook doen. Je neemt misschien iets verlies op de LP, maar je krijgt er een gelijkwaardige kwaliteit strat voor terug. Ik ben nu toch wel benieuwd naar de MB strats en tele's.
Gesloten beurs idd....de Lester was van 2015 en de Strat van 2017. De Lesters hebben wel een heerlijke grom hoor....gewoon een keer proberen bij Ard!
Onbekend maakt onbemind.
Maybach is erg populair in Frankrijk met name. De Franse topgitarist Allart Martial endorsed het merk, en wat die gast met een Stradovari kan is ongekend. Erg goeie demo’s op YouTube!
Moet toch eens een middagje Lesters gaan testen bij Ard!👍
Net niet helemaal 'mijn' uitvoering zo'n T54 maar wel een leuk ding ja. Verder natuurlijk een afknapper die advertentie. Pak je kans, van 1599 voor 1000. Doe normaal man, het ding is tweedehands.
Teksten als 'pak je kans', 'wordt alleen maar weer waard' of 'zeer resonant exemplaar'. Het werkt allemaal nogal averechts bij mij. Geldt ook voor die rode custom Teleman op MP die er zo'n beetje om de dag opnieuw op verschijnt. Wel een gaaf ding, maar dat gekut met die advertenties...
Ja wel eens op die blauwe die in Oss hangt. Wel een gaaf ding hoor!
Blauwe tele bedoel je?
Volgens mij heb ik ooit op een witte maybach tele gerammeld.
Leuk spul, zou ook best een tele erbij willen, maar ik weet ook dat ik dan helemaal niks met dat ding doe.
Wat moet jij als metalhead nou met zo’n Ikea tafel als een tele, Dennis😉
Hmm, ja, beetje gay is het wel he, zo'n tele ;)
Maar ik had laatst status quo op staan, tele overkill.
Voor mijn nieuwe band zou een tele wel leuk zijn dus ik gas er ook wel een beetje op.
Of toch een Valentine... ;)