Ik vind het nog steeds moeilijk kiezen zo nu en dan...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
http://i534.photobucket.com/albums/e...ijnen/zooi.jpg
Printable View
Ik vind het nog steeds moeilijk kiezen zo nu en dan...Citaat:
http://i534.photobucket.com/albums/e...ijnen/zooi.jpg
Wat een chaos! :P
hoe zijn die nieuwe Digitech pedalen?
Mooi he, chaos! :) Eens in de zoveel tijd gooi ik de doos leeg en ga ik alles weer eens rustig beluisteren.
Ik ben wel blij met de digitechs maar dan vooral mbt flexibiliteit en tb, verder is het nogal aan de nette kant wat er zo allemaal uitkomt.
Moet ik je nog een keertje voordoen hoe je een konijntje moet maken met de schaduw van je handen? ;)
@ Il_Falco...
Waarom ik voor de Maxon AD9 kies, is de eenvoud van het pedaal. Gewoon drie knopen Level, Repeat, delay time, en verder niks.
De Marshall Echohead heeft voor mij te veel functies waardoor je maar aan de knoppen blijft draaien opzoek naar die delay.
1 Hifi, 2 Analogue, 3 TapeEcho, 4 Multitap, 5 Reverse, 6 ModFilter.
En morgen zoek je weer een ander delay die toch een op dat moment toch weer beter klinkt.
Het is niet dat de echohead een slecht pedaal is , hij klinkt ook gewoon super. Maar gewoon teveel functies.
Ik heb ook nog een Carl Martin -Red Repeat, dat is ook top pedaal, klinkt ook supergoed, het is alleen jammer dat hij zo groot is, in dezelfde ruimte die de Red Repeat nodig is kun je ook bijvoorbeeld 2 Ibanez pedaaltje plaatsen.
Henri k.
Zie ik daar mijn Hotter Rod (Nijboertje).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri K
Bevalt ie nog steeds goed?
@ guitargeek3
Kan maar zo dat hij van jou geweest is, Ik weet niet meer van wie ik hem gekocht heb. ergens in januari of februari.
En hij bevald nog steeds super, zeker een blijvertje.
bedankt voor de uitleg :)Citaat:
Je hebt wel gelijk. In mijn setup is veelzijdigheid een must, dus ik zal hem eerstdaags bestellen via thomann. een vraagje daarover: als je aanvinkt dat je betaald bij ontvangst, heb je dan nog extra kosten?
Hoi HenriCitaat:
Ben ook 'n liefhebber van niet te veel knoppen op 'n pedaal maar even het volgende: zit er 'n "spill" functie op die Marshall echohead (laatste delays nog hoorbaar na uitschakelen pedaal) en zijn de analoog/tape-echo modi ok?
alvast bedankt!
Er zit een spil op die Marshall ;)
@ Chris Winsemius...
Ik weet het niet zeker, kan hem op het moment niet uit testen. maar volgens mij zit er geen spill functie op.
Hij is namelijk true bypass, en vogens mij als je hem uit trapt is hij in een keer stil.
Morgen zal ik het even testen. en dan hoor je het nog wel.
de analoog en de tape-echo vond ik wel goed klinken, maar eerlijk gezegt haalt hij het niet bij de AD9 of de Red Repeat.
Ik denk dat de echohead meer een studio pedaal is, hij klinkt te netjes. en hij is wat killer qau sound.
De Maxon AD9 en de Red Repeat klinken gewoon wat warmer en iets rauwer meer Vintage ( meer Live ), En dat vind ik zelf wat lekkerde klinken.
Hoi Henri
Vond dit op de Marshall site:
http://www.marshallamps.com/product....pageType=SPECS
Andere output dus... Indien mogelijk: ben wel benieuwd hoe jij vindt dat dat werkt (bij dit pedaal); delay-effekt uitzetten en dan nog de laatste delays kunnen horen. 't Lijkt mij iig. 'n toffe optie/mogelijkheid.
bvD!!!
Chris
http://www.gitaarnet.nl/forum/showpo...8&postcount=47Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Il_Falco
Onder rembours komen er nog meer kosten bij volgens mij....?
Ik gebruik de spill-functie op mijn DD20 constant: superhandig!
Ok!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imlikeajungle
@all:
Nog meer mensen ervaring met delays + spill-functie hier?
(In dit geval kan het natuurlijk niet TB zijn maar... whatever! :D )
@ Chris Winsemius...
Ik heb het even voor je uitgeprobeerd. en het is inderdaad waar wat er op de Marshall site staat. ( Ik had het zelf nog nooit geprobeerd )
Out 1/ Left, is true bypas, Dus padaal uit trappen en stil.
Out 2/ Right, is een spill functie, als je het pedaal uit trapt gaat de delay door.
Henri: hartelijk dank voor al je moeite!
Echohead staat nu op m'n fx-GAS-lijst :)
Maar... andere suggesties voor delays met spill-functie zijn ook/nog van harte welkom!
Ik heb ze nooit geprobeerd, maar ik dacht dat de Nova Delay van TC electronics ook een spill functie had. Daarnaast is er dacht ik een spill-over mod voor de ouwe vertrouwde Boss DM-2 (analoge delay).Citaat:
Is een midi multi-effect zoals b.v. een Replifex niks voor je?
Weinig toonzuig...
Moet je nog wel wat verzinnen voor je "OD-GAS" :D
tc-electronics nova delay heeft een spill over functie
Test v/d Nova Delay had ik gezien; idd. spil-over-functie maar....
wil het liefst zo eenvoudig mogelijke pedalen gebruiken zonder al te veel displays, toeters en bellen, usb-aansluitingen, etc. ;)
... wat kost die Nova-Delay trouwens? :)
OT: 'n vriend had mbv. 'n standaard bouwmarkt alu-koffer 'n fx-board gebouwd en ik zal dit binnenkort eens bekijken. Waarschijnlijk ook 'n goed idee voor m'n eigen board. Er is dan ook gelijk ruimte voor kabels/etc. dus lekker compact en snel mee te nemen.
Misschien moet je dan de Line6 echopark proberen. Heeft ook een spill-over (heet hierop trails) die je aan of uit kunt zetten. Heeft gewoon een paar draaiknoppen en een heel accurate tap-functie.
Ik heb deze en ook de Nova-Delay en beide zijn goed!
Als ik Chris zijn eisen en smaak een beetje ken wordt -ie niet warm van een Echo Park. Gevoelig voor bijgeluiden, erg platte delay, dry sound iets aangetast....da's niks voor een purist als Chris.
Ik hoop binnenkort ook mn pedalboard klaar te hebben.
Ik heb nu een kleine showmaster case, Korg pitchblack tuner, Crybaby, Zakk Wylde od.
Ik hoop nog een BYOC Shredder, BYOC Overdrive en een BYOC Mous(rat) te krijgen en dan kan ik lekker verder bouwen... ik kan niet wachten...
Nieuwe hardwire/digitech serie. Je kunt daarop kiezen of je wel of geen spillover wilt. Zonder spill is ie wel tb, en met spill is ie dat niet. Verder incl taptempo, én loopfunctie voor gefreak. :)Citaat:
Feedback zou ze moeten hebben.
Kijk ook eens naar het TS bouwpakket van musikding.de Ik heb ze allebij en moet zeggen dat de musikding variant om de een of andere reden lekkerder klinkt (strat en madamp buizenversterker). Leuke bijzaak: die van musikding kost de helft van de BYOCCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
Thanks!!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen
Ik ga volgende week even bij de frietbak langs :)
Eerlijk gezegd ben ik bang dat Chris alleen blij gaat worden van een memoryman deluxe. Dé delay.
Godverdomme, en of het waar is. Ik heb nog NOOIT een delay gehoord die zoeter klonk dan een goede oude of nieuwe MMDLX. Dat gemekker om tap tempo, nergens voor nodig.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
Bedankt voor de tip. ook die delay is misschien een goed idee!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Heeft Tristan die ook?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
Ja. 1234567890Citaat:
Ok, je kent m'n smaak 'n beetje en de te gebruiken amps ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
Welke delays zou ik echt moeten proberen?
Als spill- en tap-functies alleen bij " minder klinkende pendalen" voorkomen dan laat ik die eis maar varen.
bvD!!!
Hier nog 2 pedalen met spillfunctie:
- Subdecay EchoBox
- Malekko Heavy Industries Echo 300/600
Twee toppedalen als ik de verhalen mag geloven. Beide schakelbaar tussen TB/Spill. Malekko is vrij compact en klinkt supervet. Bekijk anders even de Proguitarshop-filmpjes van beide pedalen.
Hahaha het blijft toch echt lachen met die pedalen, ik heb vanavond een byoc pingpong delay afgebouwd en die klinkt helemaal het einde. Geen spillfunctie en geen modulatie maar wel lekker compact en naar keuze standje echo of standje ping pong met twee afzonderlijke delaytaps -met gezamenlijke feedback en level regeling-. (En btw, hij kan ook op 18v... :))
Leuk om te horen Peter... Het blijft gewoon geweldig om je eigen pedaal te bouwen! heb je er al foto's van?
Als voor het allereerst de stroom eropgaat en hij het dan ook echt doet, dat voelt steeds weer als een klein wonder, toch? :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
No guts no glory:
http://i534.photobucket.com/albums/e...ngpongguts.jpg
Groeiende verzameling:
http://i534.photobucket.com/albums/e...jnen/byocs.jpg
Bovenste rij vlnr: nocki filter, nocki the rat, nocki the twin, nocki 250+.
Onderste rij vlnr: p_h1 phaser, p_h3 chorus, p_h4 pingpong delay.
Niet op de foto: p_h2 wah.
Ik geef ze geen finish, vind ik eigenlijk wel stoer die blanke kastjes op mijn board.
Volgens mij herken jij er ook nog wel een paar. :)
haha! idd. leuk om ze bij jou te zien!
Je moet ze even allemaal schuren he :) en polijsten...
Ik ben ook bezig zoals jemisschien weet met een nieuw pedalboardje en daar komen gewoon wat BYOC pedalen op!
Je hebt m netjes gemaakt! ziet erstrak uit vanaf hier... Het voelt altijd weer super als zo'n ding het gelijk doet zonder "tinker time". erg leuk! congrats!
ik hoop ook weer gauw te kunnen bestellen!
Dank je, maar ik ga jouw creaties niet vernietigen!
Behalve een heel simpele dubbele musikding tb-looper heb ik geen ervaring met andere kits dan van byoc en het moet gezegd, ze stellen nooit teleur.
Succes met je nieuwe board.