aangezien de adverteerder in Henegouwen woont, is het waarschijnlijk ene franstalige Belg.. ik vind het al heel wat dat hij z'n apparaat in het vlaams weet te adverteren...
Printable View
aangezien de adverteerder in Henegouwen woont, is het waarschijnlijk ene franstalige Belg.. ik vind het al heel wat dat hij z'n apparaat in het vlaams weet te adverteren...
Ik gooi het er toch hier maar ff in voor de zekerheid. Omdat ik laatst ook al een oplichter aan de haak heb gehad bij dezelfde advertentie ben ik overgestapt op voorzichtige modus. Ik heb mn versterker op marktplaats staan. Nu krijg ik de volgende sms van ene Jonathan (er staat geen telefoonnummer bij, gewoon 'Jonathan'. (Hoe kan dat uberhaupt als ik hem niet in mijn contacten heb?). De sms:
Hi, is your music instrument on marktplaats still available for sale? kindly contact me at jonathan@globalgass.com. Thanks.
Ik twijfel omdat ik geen achternaam of telefoonnummer weet, hij engels spreekt, en hij naar mijn versterker refereert als 'music instrument' (komt over alsof hij geen verstand heeft van wat hij koopt). En dan heb je ook nog de mogelijkheid dat hij de e-mail beveiliging van marktplaats probeert te omzeilen door rechtstreeks contact met mijn echte e-mail adres te vragen.
Zijn er nog meer hier die zo'n bericht gehad hebben? Ik kan niks op google vinden over hem. Ik was wel benieuwd of dit een standaard scam smsje was ofzo. Zal wel toch?
Dat lijkt me geen zuivere koffie. Ik zou er verder niet op reageren.
Verstuurd vanaf mijn SM-T530 met Tapatalk
Gewoon afkappen, hier zou ik inderdaad niet eens meer op reageren.
Sowieso als hij een sms stuurt... wie doet dat nog?
Effe 'globalgass' gegoogled en vind dit: http://statuslite.com/domain/globalgass.com
Zegt mij verder ook niks, maar als het geen bijzondere versterker is en iemand uit - of via Amerika iets van jou wil en er geen verstand van lijkt te hebben is negeren mijn advies.
Ik heb ook niet gereageerd. Ik heb wel andere meldingen gevonden op internet waarin mensen bijna precies dezelfde mail of sms gekregen hebben. Het is sowieso oplichterij.
Man man man, ik trap echt niet in oplichters, dus mn geld is wel veilig. Maar ik kan gewoon niet geloven dat ik mn versterker er nog geen week op heb staan, en al 2 oplichters gehad heb. Waar gaat dit heen met marktplaats en online verkopen zeg.... Anders mn hotrod deville maar in de winkel inruilen voor een schamele 300/350 euro...