iets naais!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qwertyuiop
Printable View
iets naais!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qwertyuiop
Willkommen bei "Loopersparadise" Welcome to "Looperparadise" Bienvenu sur la Site "Loopersparadise"
Misschien was de titel op het moment dat jij hem bookmarkte op z'n engels, oftewel "Welcome to "Looperparadise"".
http://www.student.ru.nl/r.kerkhof/Posts/Pedals.jpg
De mijne is geupdate :)
dacht ff da'k mn eigen board zag ;-) Fijne plank!
Deluxe Bigg Muff? kenniknie..
Wat heb je aan de Small clone veranderd?
En als laaste: Wat voor effect heeft de lege behuizing? :D
Heej Bernardduur. ten eerst ; cool board!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bernardduur
Hoe heb je die George L kabels aan je neutrik inputs gesoldeerd? ik wil hetzelfde doen alleen ben een beetje huiverig. Kun je een beetje stap voor stap uitleggen wat the way to go is ? googlen heeft mij niet geholpen zover
Deluxe Muff = vet maar heeft technisch wel een aantal "fouten"...... ik had deze al een lange tijd maar pas sinds een aantal weken heb ik alle foutjes eruit weten te halen waardoor hij veel opener en duidelijker klinkt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
Er zijn twee soorten gemaakt (zo rond '77):
- versie 1: opamp muff + normale soul preacher compressor en een blend switch; switch uit: fuzz komt uit de fuzz out, compressie komt uit de comp out. switch aan: fuzz en compressie komt uit de fuzz out (geblend).
- versie 2: opamp muff + 3080 OTA gebaseerde soul preacher compressor met een series / parallel switch. Hiermee kun je de compressor en de fuzz parallel zetten (blend) of in series (comp eerst, dan fuzz).
Ik heb de tweede.
Geluid van de opamp muff is erg vet! Duidelijker en minder modderig dan de transistor muffs. Heerlijk, zeker op bas! De compressor is erg duister en kan erg knijpen maar het maakt je geluid wel supervet! Heerlijk!
De Small Clone is gemod:
- Delay knop (flanger, chorus en vibrato geluiden)
- Diepte knop (ipv switch) om zo de diepte beter in te stellen
- snelheid switch (2x zo snel)
- tremolo switch; erg diepe en choppy tremolo
- Blend knop op de achterkant (om zo je orginele signaal overend te houden).
Ik heb aan het circuit ook wat kleine aanpassingen gemaakt zodat hij iets meer midden heeft, minder ruist en wat smoother klinkt.
De legfe behuizing is effe een plaatsvervanger voor de A/B die er normaal zit (geisoleerd) zodat ik het bord gewoon kan gebruiken. Ik heb deze A/B switch uitgeleend (net als mn Boss SD-2 waar nu een SYB3 voor in de plaats zit :)).
Hmmmmmmm, goeie vraag. Op dit moment (ik ben alweer een stap verder) gebruik ik George L's pas na mijn super-buffer (7 opamps :)) omdat ik geen verschil hoorde en ik mn kabels wil sparen!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fragedallic
Output is wel direct aan de Neurtriks gesoldeerd. Maar hoe ik dat gedaan heb....... gewoon de GL strippen (tis een soort van COAX kabel). Ik heb een deel van de shield eraf geknipt omdat er wel heel erg veel kabel anders is. Van het andere deel een tweede kabel gemaakt en vertint. Rond de knip zone een krimpkous gedaan als om de aarde kabel. Signaal deel strippen, vertinnen, en aan de Neutrik vastsolderen.
Onder het mom van. Damoekoekhen heb ik ook maar een pedalcase besteld. morgen hoop ik m te hebben en dan gan we eens kijken welke pedaaltjes er allemaal op komen... ben erg benieuwd! lijkt me leuk!
hee een super buffer, die van AMZ?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bernardduur
die gebruik ik in elk geval wel, maar dan met 2 opamps, bevalt erg goed.
Welk board heb je gekocht?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
http://www.rjshop.nl/data/product/97...Angled-DAP.jpgCitaat:
Showmaster 24 2ehands... even kijken hoe en wat... en zeker nog welke pedals erin gaan komen...
:D
Oei, de kleine versie! Dat wordt moeilijk kiezen! ;)
Wie weet helpt het me om keuze's te maken... :)Citaat:
nee. dat is onzin. ik wou er gewoon eens kennis mee maken met die cases en kijken of ik een klein pedalboardje kon opzetten.
Wah, 2od's en een delay is al voldoende :)
Yep! Ik had er 2 van op mn bord maar toen heb ik de output geisoleerd en dan gaat ie al door een buffer heen :) Dus van 2 superbuffers 1 gemaakt (normale superbuffer = 4 opamps, 2x4 = 8 ) met een tuner out (-1 opamp = 7 opamps :))Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grooveyard21
Ik denk dat ik het verschil totaal niet zal merken.......... maar ach; hoef ik weer geen dingen te gaan vervangen en zo!
Blij dat ik de grotere heb :-)Citaat:
Heeft iemand Nocki's account gehackt ofzo? :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
http://users.pandora.be/bartmetde6sn...r/DSC00943.JPG
http://users.pandora.be/bartmetde6sn...r/DSC00944.JPG
Een update:
Lehle D Loop op de kop getikt, hoop George L. draad en pluggen en een bodem tweezijdige velcro.
Loop en Hook repen velcro aan elkaar geplakt (wat een klotewerk zeg) en de boden van pedalenbak ermee bedekt.
Pedalenbak herschikt.
Voedingskabels weggewerkt onder de dubbele bodem en ook send/return/midibekabeling die vanuit 't midden van 't board kwam naar de kant weggewerkt.
Dan alles bekabeld met George L.
Nu volgende week nog zwarte houten behuizing maken over het voedinggedeelte en dan is 't eindelijk af.
Ook nog zwaardere voedingsadapter steken in plaats van de Boss PSA, daar hangen 5 apparaten aan (zender, Loopstation, Lehle, fantoom voor switcher en tuner) en dat trekt hij maar een minuut of twee, dan valt hij uit.
Dus Boss adapter te koop :)
EDIT Ik was nog een kabel vergeten, van de Loopstation naar de taptoets, is intussen gebeurd :)
MS
Ik zag een tijd geleden dat je voor de DT-10 een TU-2 had? Mag ik vragen waarom je de TU-2 hebt weggedaan en nu de DT-10 hebt? Ik ben namelijk ook nog opzoek naar een tuner en mijn oog viel op de DT-10, ik heb er een keer snel gebruik van gemaakt en vond hem erg duidelijk. Merk je nog verschil tussen de TU-2 en DT-10 qua nauwkeurigheid?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Mijn pedaalboard
http://img84.imageshack.us/img84/4219/cimg0733ja1.jpg
http://img403.imageshack.us/img403/747/cimg0734tg5.jpg
Pedalen op mijn pedaalboard ( Ik ben een beetje pedalen gek )
Dit is ook de volgorde hoe ik de pedalen heb aangesloten
Korg - DT-10 ( Tunner )
Masotti – Blackbox ( Buffer )
Indy Guitarist Effects – Plexi Drive
Dirk Hendrik - R.Nijboer Hotter Rod ( overdrive met 12AX7 tube )
Fulltone – Fulldrive2 Mosfet
Fulltone - Fat-Boost
Retro-Sonic – Boost
Ibanez - CS-9 Stereo Chrorus ( bj 1983 )
Maxon - AD-9 Analoge Delay
EBS - DynaVerb
Morley - pro series II ( distortion, wah, volume )
Yamaha - NE-1 ( EQ )
Morley - Tripler
Burkey Fatliner Six en een Visual Sound One Spot ( stroom voorziening )
Losse pedalen…
http://img247.imageshack.us/img247/4528/cimg0735pp1.jpg
Ibanez - TS808 ( aangepast door Dirk hendrik, Hij heeft nu een meer open geluid. )
Voodoo Lab - Sparkle Drive
Morley - little alligator
Carl Martin - Red Repeat
Carl martin – Classic Chorus
Electro-harmonix – HolyGrail
Boss LS-s Line Selector
Custom Audio Electronics – Booster/Line Driver
Marshall EH-1 Echohead
Mesa Boogie V-Twin ( Staat niet op foto )
Ik heb een vraagje over die Lehle in mijn pedalenboard.
In de Loop A zit een tuner (send maar geen return terug) en in loop B mijn Loop station.
Nu loopt in een patch het signaal door de Lehle met enkel de buffer op (en A en B af) en toch zie ik dat als ik een snaar aansla de tuner stemt.
Nog een tweede ding: als ik mijn fx loop uitschake op mijn ampl (en de pedalenbak dus niet gebruikt wordt) en ik zet loop B toch op, hoor ik op heel laag volume mijn stukje toch spelen wat in de Boss Loop Station staat.
???
MS
die lehle stuurt wel uit
maar hij kapt het signaal wat terugkomt af
Zo, net de showmaster48 besteld. Niet omdat ik het zo druk heb en steeds moet slepen met mijn gear, maar omdat ik al die losse kabels in huis zo zat ben.
Wat erin moet komen: een univibe, 2 tubescreamers, mijn OCD/SHO pedaaltje, een superduper, channelswitch, stekkerblok en een wah. Toch maar de showmaster48 genomen op de groei en rekeninghouden met GAS. Raar idee, een pedalboard bouwen dat waarscjhijnlijk nooit een podium zal zien.
Je moet gewoon nog even leren hoe je GAS kweekt voor een bandje ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Blader even een paar pagina's verder op dit subforum, daar staat een topic over div. tuners waaronder de DT10, Tu-2 etc. Daar staan ook waarom Kim W. zijn pedaal heeft weg gedaan. Daar staat echt alle info die je nodig hebt ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M@rtijn
Bijna klaar, vandaar enkele pics van de huidige toestand, pedalen liggen ongeveer op de uiteindelijke plek.
http://i69.photobucket.com/albums/i4...j/DSC_3154.jpg
http://i69.photobucket.com/albums/i4...j/DSC_3157.jpg
Blij dat de Dynaverb bevalt! :)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri K
@ imlikeajungle... Hij bevalt zeker, super pedaal.
Prachtig board en mooi opgezet en afgewerkt!Citaat:
Niet(s) zelfgemaakt, gewoon gevuld! :D :
http://i49.photobucket.com/albums/f2...o/100_3620.jpg
Alle pedaaltjes draadloos op elkaar aangesloten? Mooi, dat doorzichtige klitteband.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
Interne CMWmodded kabelconverters en voedingen!
ey m'n ouwe phaser!!!
Klopt! en links nog 'n stukje oude jap Boss CE-2Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Chris doet het gewoon even compleet wireless.... :D
Harm
Vraag Ricktekent maar even naar mijn onzichtbare PichedHarmonicsGenerator™ pedaal! :D
Ff serieus: moest even wat pedaaltjes "neerzetten" en deze paste toevallig in dat kartonnen traytje. Hoewel ik hoofdzakelijk gitaartje-kabeltje-amp vetnje ben moet er ook maar eens 'n tof/hopelijk compact pedalboardje komen als ik weet wat er standaard op moet zitten...
Iig.:
- Tuner
- Wah
- 1 of 2 Phasers
- Overdrive en/of Distortion
- Booster
- Delay
- misschien 'n switch-box voor het schakelen van amps en/of de effekten/kanalen daar in
Citaat:
echt compact lijkt me dat niet te worden ;)
Heeft de maxon de voorkeur op de echohead? kan je vertellen over de verschillen tussen de twee?Citaat:
http://www.voodoolab.com/ampselector.htm zou dat niet wat voor je zijn?Citaat:
Kun je ook mooi vergelijken!
Ik ga eerst maar eens bepalen welke pedalen ik echt en regelmatig wil gebruiken en/of nodig heb. Liefst dat alles in iets past ter grootte van zo'n standaard alu-koffer. Misschien ook zelf nog wat pedalen maken (ivm. de gewenste sound, mogelijkheden, opties en/of functies).
Voor het vergelijken van amps kan gewoon de kabel in 'n andere amp gestoken worden (dus ip. geen extra relais, aansluitingen, bedrading, printbanen, etc.) er tussen wat imho. belangrijk is.
1 of ander preset/schakelsysteem zou ook tof zijn voor de effekten zelf.
Allemaal opties, mogelijkheden, eerst maar eens kijken wat ik echt nodig heb.