ik raak ook veel van die rockcase dopjes kwijt..
trouwens ook al behoorlijk wat popnagels zoals die van t handvat vervangen door stevige bouten, zat niet al te vast meer na elke week al die kilo's door t OV sjouwen...
Printable View
ik raak ook veel van die rockcase dopjes kwijt..
trouwens ook al behoorlijk wat popnagels zoals die van t handvat vervangen door stevige bouten, zat niet al te vast meer na elke week al die kilo's door t OV sjouwen...
Bedankt Niels!
Het zijn erg fijne bakken waar je mooi de boel van kan verbouwen. Aan de rechterzijkant heb ik bijv. nog ff een stuk uit weg gehaald zodat ik me kabel rechtstreeks me wah in kan. Over die dopjes, helemaal geen problemen mee eigelijk. Degelijke kist die ik heb, en ik ben soms echt een onbenul maar dopjes heb ik er nog niet vanaf gekregen ;) Ach en anders zet je Lex toch voor het podium neer met je board in z'n handen, als hij iedere keer zorgt voor kapotte pootjes? :D
B2, thnx voor de info. Op die GE-7 van Boss zit inderdaad een master op. Ik denk toch dat ik dan maar eens een A/B test ga doen met de EQ van MXR en die van Boss. Eens ff kijken of er veel verschil nog tussen is.
Not gonna happen ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert-gitarist
Ik zit trouwens wel weer te denken om een boardje te vullen met delay/flanger/reverb. Is losse pedalen dan handig? Zit ook stiekem naar een nova system te koekeloeren :satisfie:
Wat jij wil lex.
Een nova system is wel handig met een coverband, je kan lekker alles opslaan etc. Ik denk dat (net als met alle multi systemen vs enkele fx) losse pedalen beter gaan klinken. Maar dat is natuurlijk smaak.
Ben wel een beetje huiverig voor multi-fx dingen, heb van tech21 iets gehad en van boss, maar vond het beide niks. Maar tis wel weer makkelijk en als ik een keer iets moet doen waar geen plek is voor de hook kan ik zoiets wel mee nemen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
Een rack is ook wel leuk... ;)
multi fx is voor mietjes!!:hippie:
sexlex,
je kan beter stoppen met gitaarspelen voordat je heel gitaarnet jaloers loopt te maken!
ik zou lekker voor losse pedalen gaan, anders heb je alles met 1 voicing!
+!Citaat:
http://www.gitaarnet.nl/forum/images/misc/im_msn.gif
http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon1.gif
sexlex,
je kan beter stoppen met gitaarspelen voordat je heel gitaarnet jaloers loopt te maken!
ik zou lekker voor losse pedalen gaan, anders heb je alles met 1 voicing!
....terwijl jij pretendeerd dat een hook amp alles is....... gaat ie naar dit soort shit kijken...
je amp moet het al voor je kunnen doen man, beetje spelen met je vloumepot en wat losse flangers en delay's en je bent er..
haha, dat valt wel mee hoor, der zijn hier gasten met veel leuker spul ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Ik zou zoiets dus alleen in de loop gebruiken voor de mod/reverb/delay, overdrives komen (denk ik) toch niet in de buurt van de hook.
Ik ga maar eens testen en denken :)
@Toneblo, dat is ook de bedoeling, alle basis puur uit de hook, en dan een plank erbij voor alleen de effecten, maar dan of losse pedalen of alles in 1, zeg maar. En ik pretendeer niks, ik vind het een fijne versterker ;)
...ten eerste, hook zuigt toon en dan dus ook nog eens een toonzuigende multi fx ???????
....ik had je hoger in geschat..
[QUOTE][ ...ten eerste, hook zuigt toon/QUOTE]
...maar da's puur mijn mening, dat mag je mij kwalijk nemen!!:satisfie:
[QUOTE=toneblo]Ik wou net zeggen, ahum ;)Citaat:
[ ...ten eerste, hook zuigt toon/QUOTE]
...maar da's puur mijn mening, dat mag je mij kwalijk nemen!!:satisfie:
Maar heb je er eentje weleens serieus bespeeld/getest?
Bij deze mijn pedalenplankje. Hij is pas een week klaar maar begint nu eigenlijk alweer te klein te worden, vandaar dat de morley wah er naast staat, die gebruik ik weinig omdat ik hem niet erg lekker vind klinken. Ook de GE-7 achteraan is op het moment niet aangesloten wegens problemen met ruis en klank, maar daar wordt aan gewerkt.
http://img383.imageshack.us/img383/6...81000pxan4.jpg
Volgorde op de foto:
Danelectro Cool Cat Tremelo
MXR Phase 90
Danelectro Cool Cat Transparent Overdrive
Mesa Boogie Stiletto
Boss GE-7 (binnenkort weer)
Danelectro Cool Cat Chorus
EHX Deluxe Electric Mistress, dry output naar KORG LCA-120 tuner
Boss DD20
EHX Holy Grail
Behalve de DD20 zit alles vast met klittenband, ook de verhoging zit met klittenband vast. Dit omdat ik verwacht dat er nog wel het een en ander zal wisselen in mn pedalen en hun volgorde.
Ik heb de powersupplies onder het board gemaakt maar omdat ik de Electric mistress toen nog niet had heb ik maar voor 3 adapters plaats gereserveerd:
http://img59.imageshack.us/img59/652...91000pxpo1.jpg
Pre-amp
Loop
Holy grail
Ik ben dus nog op zoek naar een platte contrastekker zodat ook de adapter van de EM onder het board kan worden geplakt.
Overigens worden de regenboogkabeltjes (hoewel deze best degelijk zijn ziet het er natuurlijk niet uit) nog vervangen door kabels op maat, maar die moet ik nog maken. In ieder geval ben ik al erg blij met hoe het werkt en eruit ziet en het scheelt heel veel tijd met opbouwen!
Die MXR Phase 90, is dat nou gewoon de beste? Dat iedereen zowat dat ding heeft joh!
yep, heb ik gedaan, zowel serieel als paralel.... komen niet in de buurt van een triamp!
Heb ze beiden over het zelfde kabinet gehad en moet zeggen dat de duitser de minste voicing heeft ( neutraal dus )
Minimaal toonverlies ... was eerst ook niet voor die duitse shit maar ben totaal om..... zelfs naast een marshall plexi gehad en ( bijna ) geen verschil...
Dat vindt ik dan toch appart, je begrijpt waar ik dus voor ga....
Moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik het wel jammer vindt dat je CMW promoot terwijl je over een hook speelt....geen endorsement aangeboden gekregen?
@ Ricktekent: Ik weet niet of het de beste is, hij klinkt denk ik gewoon vertrouwd en goed en is lekker compact. Ik zocht een phaser en kon deze voor een goede prijs krijgen en je kunt er eigenlijk geen echte miskoop aan doen. Ik kan me wel voorstellen dat je iets meer instelmogelijkheden zou willen, dan zou je bijvoorbeeld voor een EHX polyphase kunnen kijken, maar die is wel weer een stuk groter en door zijn grotere mate van controle ook weer minder makkelijk te bedienen.
Hij heeft ook een CMW JCM888 mod.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toneblo
@Vidar: Oke, maar eens proberen dan. Ik heb die electric mistress stereo, maar dat is het toch niet helemaal. Zo'n MXR lijkt me ideaal, zo vaak gebruik ik het niet, enkel van wat nummer de bridge.
Hoe bevalt die Dano overdrive? Waar gebruik je hem voor?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vidar
Hoe bedoel je, zowel serieel als parallel geprobeerd? Volgens mij kan je een versterker niet parallel zetten, hoogstens de loop, maar dat kan bij de Hook ook niet. Ik begrijp je hiermee ook niet echt helemaal, ben ik bang.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toneblo
Ik vind het missen van een voicing juist vervelend, en ik ben echt anti ruis&knetter (slechte ervaringen in het verleden). Ieder z'n ding he ;)
Over mijn geouwehoer over CMW, Chris maakt onzettend goeie amps, en is ook nog eens een zeer toffe kerel, kan heel goed met hem opschieten. En bovendien speel ik vooral in de band over mijn Hook, maar heb ik ook een CMW jcm888 thuis staan, en heb ik andere CMW's al meerdere malen gehoord/bespeeld, dus weet ik wel een beetje wat ik aanprijs ;)
En nee, geen endorsements hier, I wish!
Kijk, en daarin gaan wij gewoon van elkaar verschillen :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
(geintje...*grinnik*)
Goed zo jongen!Citaat:
Mocht je willen!
@Luke-Wannabe: de Dano overdrive bevalt uitstekend, is zn geld wel 3 keer waard wat mij betreft. Ik gebruik hem als standalone overdrive en ook als boost voor mn lead kanaal, beiden doet ie erg goed. en natuurlijk is de 2 bands eq een uitkomst! Een nadeel, hij reageert niet super goed op de volumeknop van je gitaar, althans niet zo goed als mn versterker, maar ja, wat wil je voor een euro of 30...
Over de phaserdiscussie: MXR Phase90 is gewoon 'die' sound, subtiele phaser. Als je graag een swoooosh wil moet je een EHX Nano Small Stone kopen, superveel bang for the buck en uit een test met een phaser of 20 waaronder veel vintage maar ook dingen à la RetroSonic voor mij als goeie winnaar gekomen (ik houd dan $$$ & vindbaarheid in beraad). Kost tweedehands een euro of 60, true bypass, metalen behuizing, blablabla.
Die nano small stone en andere EHX dingen vind ik er juist te veel bovenop liggen. Die MXR lijkt me een zeer geschikt pedaal voor me.
MXR Phase90 is echt een hele fijne phaser. Hoewel de oudjes van Boss ook erg fijn zijn behalve de PH-2, die heb ik gehad en vond ik niet veel soeps eigelijk. De MXR is juist zo fijn door zijn eenvoud. 1 knop en die ook nog eens makkelijk te bedienen is met je voet, en voor de rest een prettig geluid, wat wil je nog meer? De huidige Phase90 is erg fijn alleen heeft die een irritant randje drive in het geluid zitten, tenminste ik vond die bij cleane stukken erg irritant maar bij overdrive solo's etc is het juist wel weer mooi opzich..maar goed, dat is uiteraad op te lossen met een R28 mod, of een schakelaar tussen drukken. Ik heb het eerste gedaan en die van mij klinkt bijna identiek als de Script Phase90; clean en lekker subtiel. Precies wat ik zocht.
Clean? Wat is dat?
Als je afgekickt bent van de drugs :D ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ricktekent
http://img372.imageshack.us/img372/2335/foto79di1.jpg
http://img372.imageshack.us/img372/2...5e1152fc1c.jpg
Dit, plus een T-rex Moller, een MXR phase 90 en een fueltank onder de pedaltrain, gaat toch wel passen op een pedaltrain jr.???
Dan heb je er dus 6 pedalen op? Lijkt me gemakkelijk passen.
Meten is weten! De moller zal zo ongeveer zo breed zijn als de pog (of net iets breder) de phase 90 is smaller dan de ocd.
Geen wah erop?
Nee wah gebruik ik nooit in de band dus die ligt gewoon thuis. PLus ik vind het een redelijk uitgekauwd effect:D. Mij lijkt het ook wel te passen, en wil met die moller en phase 90 niets meer, ik gebruik dat toch allemaal niet meer! Maar zo'n fueltank kan er gemakkelijk onder met wat tieraps ofzo?
Ik wil het omdat die pedaltrain jr. in zo'n mooie tas zit met schouderophanging:D, en ik pedaltrains altijd het strakst eruit vind zien. Lijkt me voor mij wat beter dan die grote kist.
heb je gelijk in, pedaltrains zijn ook er mooi.
Grappig is wel, dat je een rockcase van 60x40 te klein vond, en nu wel voor een pedaltrain junior gaat :D
Ja ben eens bij mezelf te raden gegaan wat ik nou eigenlijk gebruik enzo. Big Muff was voor 1 solo'tje voor dikke sustain wat ook met de ocd+moller kan, dus die is er nu ook af. Wah gebruikte ik gewoon nooit, alleen voor korte jamstukjes dus zinloos. Verder vind ik zo'n klein boardje altijd mooier en ik werk het liefst met 2 tot 3 gitaren, dus daar haal ik liever de nuances enzo vandaan!
Denk trouwens dat het makkelijk past hoe ik het nu zie, er zijn foto's waar veel grotere pedalen er zelfs opliggen! Maar gelijk bestellen dan:satisfie:
http://img148.imageshack.us/img148/4...1690ev8.th.jpg
hele zondagochtend kabels gemaakt, maar eindelijk klaar!
op de lege plek boven de musicom looper komt nog een CAE/MXR boost/overdrive 402.
het hele plankje past precies in een flightcase met een dubbele bodem eronder voor de kabels en andere rotzooi.
Netjes hoor. Hoe gebruik je die looper nou? Ik vind dergelijke apparaten wel stoer, maar ik vraag me steeds af hoe nuttig het nou is..
Zeker weten dat je die overdrive/boost wil? Bij de overdrive shootout laatst vond ik hem niet zo denderend... Voor minder geld heb je, een naar mijn mening, betere MI audio Blues Pro.
Zit in hetzelfde straatje, maar klinkt veel beter. Alleen dan zonder boost.
Met gemak, ik heb nu 6 pedalen op mijn junior, waaronder zelfs een boss dd-20 en een peterson stobe tuner. en ik heb zelfs nog plaats over.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ricktekent
Wel een flatliner six mooi onder het frame geplakt als voeding.
dank je.Citaat:
de looper gebruik ik zoals iedereen 'm denk ik gebruikt; om de verschillende pedalen tegelijk aan en uit te kunnen zetten, geen ge-tapdance meer dus... bovendien schakelt-ie mijn versterker ook gelijk mee.
ik weet inderdaad niet helemaal zeker of het de 402 gaat worden. heb 'm gehad en vond 'm wel oke voor wat ik wil. maar misschien is er nog iets beters. tegen de tijd dat er weer geld is, ga ik wel wat pedalen halen bij m'n "dealer" om te testen...
Oké dan.
Ja, ik zou zeker gaan kijken naar wat andere pedalen. Voor dat geld zijn er naar mijn mening meerdere mooie dingen te verkrijgen.
Wat is dat eigenlijk voor looper? Ik herken hem eigenlijk niet (en nog zo'n vraag.. wat kost dat nou?)
het is een musicom lab EFX MKII- looper, zie looperparadise.de, daar is-ie verkrijgbaar. mooi apparaat; eigenlijk een gcx en ground control in 1. 8 loops of 6 loops en 2 switches. hij heeft ook nog midi zodat je eventuele midi-rack-apparaten mee kunt switchen.
grteezzz!
't is loopersparadise.deCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qwertyuiop
ja klopt!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes
da's ook gek; ik heb al een jaar looperparadise in m'n favo's staan, en hij gaat gewoon altijd naar de goede website?
nou ja, hoe dan ook, het is inderdaad met een s ertussen.