Toch studs? Ben nu ff geheel.se draad kwijt. Wel een hele mooie replica.
Printable View
Toch studs? Ben nu ff geheel.se draad kwijt. Wel een hele mooie replica.
"Even voor de Forum "mensen" doe je huiswerk eens goed ipv zeldzame "L" verhalen."
:D
Die arrogante adverteerder kan van mij mooi de vinketering krijgen. Vertel eerst een fatsoenlijk wat je nu precies verkoop, wat de geschiedenis er achter is en hoe je tot de waarde er van komt. Het feit dat hij dit nalaat en forummers vervolgens in een bepaalde hoek zet, zegt meer over hem, dan over ons. Ik sta best open voor een mooi stukje geschiedenis, maar op zijn manier vraag je nu eenmaal om hoon.
klopt, het zou hem sieren als hij verteld wat de conversie inhoud, retop (?), reset van de neck, wie heeft het werk gedaan, wanneer is het gedaan. ik denk dat het hem wat meer concrete interesse oplevert
zoals ik al eerder zei is de topcarve erg goed maar hij is niet helzelfde als die van een 52 (de 52 van Dirkdewaard aka Sjoerd, met de strat brug liet ook een veel grovere topcarve zien) dus de vraag is dan of het een recarve is dan wel retop en gezien de mooie bookmatch top met naad in het midden ga ik voor retop. misschien heeft hij eerst een wrap around gehad alleen staat de stud dan wel erg ver naar voren
en natuurlijk als het echt een replica van een conversie is, wie is dan de bouwer (of noem dan tenminste het land waar hij gemaakt is, Canada/Israel/zweden)
Zit je me nou te dollen? De tekst bij deze foto zegt wat anders?
The trapeze tailpiece had two problems: first, the strings wrapped *under* the bar, not allowing the player to "mute" the strings with the palm of the hand. The second problem was if the trapeze was knocked from the side, the whole guitar could go out of tune. This happened because the trapeze tail's string bar was not anchored to the top of the guitar (only string presure and a felt pad kept the bar from moving side-to-side).
je hebt gelijk, ik heb 2 exemlaren mogen vasthouden waar de brug vast was gezet maar nu ik verder Google was dat niet hoe ze uit de fabriek kwamen :(
als we dan terug gaan naar het dowels verhaal dan is het wellicht het resultaat van toch wel slechte bouw :D
Ja, daarom snap ik die dowels niet. Plus jouw argument dat het very unlikely is dat ze een mooie gespiegelde top dekkend maken.
Ik denk dat de verkoper geen details geeft om gezeur te voorkomen, te ingewikkeld of niet te verklaren zijn. Maarja, in dit soort prijsklassen krijg je mierenneukers natuurlijk, die hangen daaraan vast.
Ik lees nou in een ander topic dat het een Hugo Replica is, dat had ik niet meegekregen.
Mooi, opgelost.:D Veel plezier er mee.