http://www.guitar-systems.com/Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skabouter
Hij heeft 4 mogelijkheden op zijn site staan maar je kan in principe zelf kiezen. Ik heb 1 cab met Governors en een 2de met Red,White and Blues.
Printable View
http://www.guitar-systems.com/Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skabouter
Hij heeft 4 mogelijkheden op zijn site staan maar je kan in principe zelf kiezen. Ik heb 1 cab met Governors en een 2de met Red,White and Blues.
Bijzonder tevreden. Blijft uiteraard altijd een kwestie van smaakt, maar onder de Hook is het echt een brute combinatie. Nu alleen weer wat problemen om die vette sound uit de speakers ook daadwerkelijk de zaal in te krijgen. Zijn nu dus druk aan het experimenteren met verschillende microfoon combinaties. Ach, zo blijf je bezig he.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sj03rd
zitten de Intellifex en Mod Pro in de loop van je CAE ?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chiel
met/zonder line mixer?
De CAE heeft geen loop. Ik gebruik een GCX switcher/looper in mijn setup. Met de GCX schakel ik m.b.v. midi de kanalen van de Hook en de CAE. De ModPro zit in een loop van de GCX en is pregain geschakeld. Met de GCX kan ik de preamp van de CAE kiezen of van de Hook. De Intellifex zit aan het eind van de signaalketen vlak voor de eindtrap van de Hook.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7
Overigens heb ik dit jaar al mijn gigs gedaan zonder de CAE te gebruiken dus die krijgt binnenkort een nieuw thuis in een separaat rackje.
Bijzonder lekker setje Chiel!Citaat:
Gefeliciteerd.
Twee vragen...
Vind je het geen probleem dat die 2X12 zo laag staat?
Wat vind jij het verschil tussen die 2 cabs?
Ik heb zelf de laatste tijd governors....
Groet Vinni
P.s. veel Hooks de laatste tijd! :rockon:
Nee hoor. Ik speel sowieso altijd met in-ear dus ik heb het directe geluid van de cab niet nodig. Het is overigens wel lekker zo dat je broekspijpen lekker heen en weer wapperen zo naast je :D.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vinni
Welke twee cabs bedoel je? In deze cab zitten ook de Governors.
Jij het toch 1 cab met govs en een andere 2X12 PL met andere eminence speakers?
Vinni
governors zijn van eminence toch?Citaat:
ze heten bij mijn weten eminence governors.
Jawel....dat weet ik wel. (heb er zelf 6)
Maarru...Chiel zei dat hij in een andere cab ander type eminence speakers heeft.
Dus ik wil wel graag weten wat hij het verschil vind.
Vinni
Ik denk dat ik de enige hier ben met 2 cabs van Paul :seriousf:Citaat:
Klopt idd! Vinni is een Btje in de war denk ik. Maaru, nu je er toch 'bent' kun je meteen het verschil in sound uitleggen tussen deze cabs.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein
@Chiel:
Welke grootmembraanmic gebruik je op de foto?
Moest ff Googlen, maar dat is een Shure KSM27.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dml
:cooler: You are not alone....Killer cabs, de mijne hebben de V12 en Delta 12 combinatie.Citaat:
http://home.casema.nl/kroon/PL+rack
Damn! Bruut setje!
1 cab met Governors, de andere met Red, White & Blues.Citaat:
Governors zouden moeten klinken als een V30 maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. De Governor heeft een leuker midden en het laag klinkt beter dan een V30. Ik vind het een echt goeie allround speaker en rockt lekker. Gaat ook prima door de mix.Ik had eerst de V12-Delta combinatie maar die vond ik TE gebalanceerd klinken, het mocht iets meer duwen in´t midden gebied voor me.
In mijn 2de cab heb ik eerst 2 Wizards gehad en die klonken wel lekker maar werkten niet goed met mijn Carr. Oorspronkelijk wou ik RWBs ipv de Wizards maar die waren niet makkelijk te krijgen in Europa. Ben dan op zoektocht gegaan en RWBs gevonden in Duitsland. Volgens Eminence zijn dit de Amerikaanse neven van de Governor.
In een directe vergelijking klinken de Governors luider vnl. vanwege hun hogere sensitivity (101 vs 102 db) maar ook omdat de Governors wat meer mid hebben. De RWBs klinken wat gebalanceerder, het laag is strak en voldoende aanwezig maar 'duwt' wat minder dan de Governors. Het mid en hoog klinkt wat ronder. Ik vind ze persoonlijk meer klinken als een goeie ouwe G12-65 met een vleugje Greenback. Gebruik ze vooral voor mijn blues/bluesrock band en daar klinken ze prima (bas/drum/gitaar). Ze temmen mijn Engl Slowhand motion (VEEL upper mids) een beetje maar klinken ook prima met mijn CAE setup met EL34s.
Als ik het goed heb is dat een Egnater M4 met een intellifex?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door srv-man
Maar mag ik vragen wat voor poweramp dat is?
ALs ik het goed heb is dat een Rocktron Velocity Valve,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus
Anyways, heel lekker setje bij elkaar zo.
Ben het met je eens, en zo komt iedereen tot zijn eigen conclusie. Ik had (na vele kasten) een setje BagEnds. Klonken erg goed, maar ik vond ze toch wat te neutraal, rockte te weinig voor me. Toen overgeschakeld naar een setje Thieles met EV, waren beter naar mijn zin, maar nog niet heftig genoeg. De EV vervangen door Governor maar dat vond ik clean vooral weer niet je van het en overstuurd uiteindelijk ook niet (teveel de nadruk op mids....)Citaat:
De PL kasten die ik nu heb beschouw ik een beetje als verbeterde BagEnds, maar ze rocken veel meer. Inderdaad is de V12/Delta combi vrij neutraal, Governors hebben veel meer mid. Maar voor mij werkt de V12/Delta erg goed.
En wat ik ook plezierig vind is dat de PL kasten een prima spreiding hebben, de BagEnd en Thieles projecteren hun geluid wel heel erg in 1 richting (voor sommige toepassingen is dat natuurlijk wel weer prima, maar voor mij nu niet).
Jou beeld van de Govs klopt wel met mijn beeld.Citaat:
Beter laag....goed gebalnceerd mid en gelukkig niet die midhoog piek.
De wizzards heb ik ook geprobeerd.....maar niet mijn speaker.
Denk ook dit dat die RBW wat voor mij zijn.
Ach ja.....Mijn zelfbouw 2X12 functioneert goed hoor.
Maar ja...het kan wellicht toch nog wel wat beter.
Ik weet intussen wel dat je andere speakers eigenlijk kunt vergelijken met een nieuwe versterker....zoveel verschil maakt het uit voor je geluid.
Vinni
Thnx! En toch overweeg ik nog naar een top te gaan, in de praktijk gebruik ik altijd maar 1 kast en speel mono.Citaat:
Idd, ik vind het één van de betere poweramps. Heb hem vergeleken met de VHT 2502 en 2902 en deze klonk toch lekkerder. Maar de eindbuizen maken ook een hoop verschil.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaTa
http://home.casema.nl/kroon/Egnater%20M4-01.JPG
Vette set Mister T!!Citaat:
Enig idee of de Delta 12 daadwerkelijk vergelijkbaar is met de EVM12L?Citaat:
Hierbij mijn slechte foto van mijn rackje:
http://i4.photobucket.com/albums/y14...k/DSC00255.jpg
Idemdito hiero. Heb mijn Bagends nu ruim 7 jaar en echt nog geen cab gevonden die ik fijner vond klinken. Met de Hook werkte ze echter niet zoals gehoopt. In een paar maanden tijd echt alles gechecked maar van alle 2x12 cab is de PL-cab gewoon tha Bomb!Citaat:
Ik vind van niet. Heb de nieuwe serie (classic en de Zakk Wilde's) gechecked. En constructief zijn dit al zo verschillende speakers. Kwa klank valt m.n. de headroom op wat denk ik te danken is aan de enorme vermogensreserves van de speaker en het brede frequentie spectrum.Citaat:
Dat is in jou geval eenvoudig dan. Je kunt gewoon een 'lege' Egnater top aanschaffen.Citaat:
Extreem relax gitaartje heb je daar staan overigens. :rockon:
Tja, heb ze allebei staan, maar wel in andere kasten en andere combi. Zou dan moeten gaan schroeven en solderen om ze echt goed te vergelijken en dat vind ik dan weer te veel gedoe. Zou een mooi klusje voor Edwin zijn :)Citaat:
Maar zoals ik ze nu heb gehoord zit er toch wel verschil in. De Delta's zijn neutraler.
ja, maar de 3-kanaalstop wordt alleen op bestelling gemaakt en de 2-kanaalstop is maar 2-kanaals...men raakt verwend. Zou bovendien toch nog weer een aardige investering vergen.Citaat:
Aan de andere kant, laatst de Van Weelden top van PL gecheckt en tjongejonge, da's toch wel een beest...
Gitaartje is idd relax maar gaat wss toch weer weg..
Misschien een lege MOD50 en een lege M2 chassis?
Trouwens....mooie set!
Vinni
Waar kun je hier in nederland die EV speakers kopen/testen?
NL-muziek in Almere zou ze op voorraad kunnen hebben. Ff bellen, dus.
Jup, wouter heeft ze in een hiwatt cab zitten. 4 stuks, en dat blies lekker.
The American Guitar Store heeft de Zakk Wilde momenteel op voorraad.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evil-Payasos
Genoeg ge...praat... Ik zal er weinig vrienden mee maken maar hier een zooi plaatjes van rackjes door de jaren heen :)
http://img341.imageshack.us/img341/9...quadwk3.th.jpg
http://img341.imageshack.us/img341/3058/alleskn5.th.jpg
http://img253.imageshack.us/img253/1...0134og1.th.jpg