Wat ik me nou afvraag is of er al iemand aan het testen is geweest met pups voor de Les Pauls...
De neckpositie vind ik zo slecht niet, lekker voor blues, de brug voor het ruigere werk kan beter.
Mensen al i-d-n?
Printable View
Wat ik me nou afvraag is of er al iemand aan het testen is geweest met pups voor de Les Pauls...
De neckpositie vind ik zo slecht niet, lekker voor blues, de brug voor het ruigere werk kan beter.
Mensen al i-d-n?
Franc heeft pcikups bij de zijne vervangen
*edit: laat maar, je bent Franc :D :oops:
Hahahaha :-D ja nog altijd ja ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cubensis
Ik heb de brug vervangen door iets wat ik had liggen. Weet niet eens het merk. Klinkt aardig, maar....
Nu al niet meer tevreden met je mooie richwood?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groovyB3
Ruilen? ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groovyB3
hij vertelde me dat ie eigenlijk ook zo'n mooie burst als ik heb wil (en geef m ongelijk) vandaar dat ie ook te ruil is :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BassAgent
dat zl ie wel willen dat ruilen :D
Deal! :)
Stuur me maar een Pm'tje dan werken we het verder uit :)
Dit was @ Franc dus :)
Welke had jij ook weer? Pic?Citaat:
http://community.webshots.com/user/patrickschefCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Franc
wat me opviel, de jouwe heeft ook binding rond de headstock, de mijne niet...strange :D
Oja, die was van jou, met die druppelburst :)
sash, waarom doe je een set relic brugzadels weg?
Omdat ik ze hier niets liggen te doen ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
Ooit een keer gekocht van een vriend van me die op zijn CS Relic Strat graphtechs wilde zetten. Verder nooit wat mee gedaan.
ah ok... geen interesse trouwens :)
GroovyB3 misschien een paar aandeeltjes Richwood? :wink:
Wordt het niet zo langzaamaan tijd voor een Richwood meeting? :-D
Ik lach me dood om de soapopera die Sash heet, en maar geld over de balk smijten de hele tijd...
Ik heb dus gister de tele van Roque getest. Das een erg lijp gitaartje, dus die ga ik maar effe kopen :razz: :oops: Het is gewoon om me gasniveau wat lager te brengen.
dus nr1 van m'n lijstje heb ik..... Nu nog een AC30CC, Tremonti Wah, een zelfbouw gitaartje, een Les Paul en een Haar Strat 8-)
Veel plezier ermee :wink:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daniël_san
Strak plan.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Franc
Ik was van plan een richwood RE-62 te kopen, Maar ik wou er mischien wel nieuwe elementen in zetten, Ik wil er een beetje SRV/jimmie hendrix achtige blues mee maken, Welke elementen kan ik er dan het best in zetten, En hoe duur zijn die?
Groetjes aron.
GFS elementen of Van Zandts
Die zijn duurder dan de gitaar, maar zeker de moeite waard :roll:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anders Destium
GFS niet :-D die zijn ubercheap... 60 euro heb je hun duurste setje Single Coils :-D
Daar noem je wel twee heel, heel erg verschillende prijssegmenten. Ik ga binnenkort wat vintage premium Strat+Tele GFS pickups installeren (beide sets samen voor onder de 100E), hopelijk is 't wat.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
leuke van al die opmerkingen van je in dit topic is de gedachte erachter dat je er waarschijnlijk nog nooit 1 bespeeld hebt...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anders Destium
GFS vintage alnico staggered op mijn RW 62 LPB:
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/Richwood62LPB.htm
Errug lekker :-D
Hallo, Zijn er ook nog goeie winkels waar ze niet alleen Richwoods verkopen, maar ook GFS elementen enz..?
Ik kan maar geen site vinden waar dat opstaat met prijs.
Groetjes aron :)
http://stores.ebay.com/Guitarfetish-Store
alsjeblieft :)
Bedankt :razz:
waw ! wat een topic... vol goede reacties over die richwood gitaartjes van toch een aantal mensen die wat gitaar kennen.
-> ik zeer nieuwsgierig naar de winkel gelopen om zo'n butter tele te testen... met gouden logo...
- eerste reacatie: waw ! wat een mooie gitaar !
- tweede reactie: laten we even testen...
de lak zou ik er zoiezo direct afschuren... ze konden toch beter een andere soort lak gebruiken... heb thuis een fender stratocaster vintage '61 mexico gekocht in 2001 die ook gelakt is en die is zoooo lekker.... maar met deze tele verliep het wat stroef ....
- derde reactie: deze gitaar voelt en speelt als een plastieken gitaar... meer valt daar niet over te zeggen...
- eigenlijk moet je bijna alles vervangen... alleen de body en de hals/top zijn goed... denk ik toch heb hem niet laten vallen :)
omdat er hier op het forum zijn die de richwood vintage reeks beter vinden dan de fender mexicans .... kan ik toch eerlijk zeggen dat dit niet zo is...
ik ben geen fender fanaat.. zeker niet ik speel in mijn groepje op mijn gibson SG of LP..en thuis met de guitarport op de Strat.
als ik een tele wil dan is het deze wel: http://www.jamestrussart.com/sc_rust_gator.html
waw ! wat een topic... vol goede reacties over die richwood gitaartjes van toch een aantal mensen die wat gitaar kennen.
-> ik zeer nieuwsgierig naar de winkel gelopen om zo'n butter tele te testen... met gouden logo...
- eerste reacatie: waw ! wat een mooie gitaar !
- tweede reactie: laten we even testen...
de lak zou ik er zoiezo direct afschuren... ze konden toch beter een andere soort lak gebruiken... heb thuis een fender stratocaster vintage '61 mexico gekocht in 2001 die ook gelakt is en die is zoooo lekker.... maar met deze tele verliep het wat stroef ....
- derde reactie: deze gitaar voelt en speelt als een plastieken gitaar... meer valt daar niet over te zeggen...
- eigenlijk moet je bijna alles vervangen... alleen de body en de hals/top zijn goed... denk ik toch heb hem niet laten vallen :)
omdat er hier op het forum zijn die de richwood vintage reeks beter vinden dan de fender mexicans .... kan ik toch eerlijk zeggen dat dit niet zo is...
ik ben geen fender fanaat.. zeker niet ik speel in mijn groepje op mijn gibson SG of LP..en thuis met de guitarport op de Strat.
als ik een tele wil dan is het deze wel: http://www.jamestrussart.com/sc_rust_gator.html
Nou ik wel even afgelopen zaterdag. Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en pakte een Richwood strat uit z'n standaard bij mijn lokale gitaarboer. Ik duwde 'm gelijk bijna door het plafondpaneeltje want je verwacht toch een bepaald gewicht bij een Strat...maar goed...Citaat:
Ik had er nog geen 30 seconden op gespeeld om de tot de conclusie te komen dat het TOTAL CRAP! gitaren zijn. Was net alsof ik een speelgoed gitaartje van de Bart Smit in mijn handen had en die klonk nog beter :D
NB. Ik had er één met zwarte logo. Wellicht dat dat het was...Whoaahahahaha...
hahaha droffie ! ik had hem ook bijna door het plafond geboord !
hahahaha welliswaar met het gouden logo !
Nou jongens, fijn dat jullie het eens zijn :-D ga samenwonen ofzo.
Dit is het appreciation topic. Als je ons wilt overtuigen van hoe slecht Richwood is, zit je verkeerd :D
:D
Dat verbaast me weinig. Alhoewel je toch verwacht door het massief gouden logo de gitaar wat aan gewicht wint. :D
Het voelde alsof ik op een cheap ass stuk triplex met snaren zat te spelen. (is waarschijnlijk ook zo).
Dat ze bijna 40 pagina's positief over Richwood kunnen vol lullen is mij een totaal raadsel.
Ik ben voor een: Slotje !!!!
Ik heb mods hier voor mindere lulpraat topics zien dicht gooien.
dubbel
En jouw mening is wet? :???:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Innocent Bystander
Tenminste, zo komt het over. Iedereen heeft andere ervaringen met andere gitaren. Ik heb die Richwood Vintage Teaser (TELE) getest en vond hem heerlijk spelen en erg lekker aanvoelen (absoluut niet nep of 'van plastiek' zoals jij zegt). In dezelfde winkel testte ik een Vintage Richwood strat uit en ik moest er bijna van janken, zo slecht voelde de hals aan. De rand van hals naar fretboard voelt aan alsof het een hoek van 90 graden is. De Tele had dit niet en had ene mooie ronde vorm. Ik vind dat de tele die ik heb getest zeker beter speelt dan de meeste mexicanen die ik geprobeerd heb (Ik heb echter geen Mex. Deluxe getest!). Persoonlijk zou ik dus eerder voor een Vintage Richw tele gaan dan voor een fender Mex tele, want IK VIND (die woorden ontbreken nog wel eens in dit topic) dat een betere gitaar...punt :wink: