heb beide methoden geprobeerd, vast en los. geeft dezelfde waarden. multimeter op Ohm, 20k setting. dan geeft ie ongeveer 14,5 weer. zo zat ie vast, linksboven:
http://i1214.photobucket.com/albums/...2/IMG_8175.jpg
Printable View
heb beide methoden geprobeerd, vast en los. geeft dezelfde waarden. multimeter op Ohm, 20k setting. dan geeft ie ongeveer 14,5 weer. zo zat ie vast, linksboven:
http://i1214.photobucket.com/albums/...2/IMG_8175.jpg
Hoeft niet. Potmeters en pickups staan parallel. Pickups hebben een weerstand in de orde van 10 kOhm, potmeters in de orde van enige honderden kOhms. Zolang je maar alle knoppen vol open zet, hoef je alleen een kabel in je gitaar te steken en de weerstand tussen het uiteinde en de mantel van de vrije plug te meten; effectief meet je dan vrijwel de weerstand van de pickups, of de combinatie daarvan afhankelijk van de stand van de schakelaar.
Als beide pickups in orde zijn, is er een ander probleem.
de andere pickup geeft zo,n 9,5 trouwens..
iemand een idee wat die waardes zeggen mbt tot het geluid dat er nu uitkomt??
grofweg kan je stellen: meer weerstand, meer output, minder hoog in het geluid.
hoe kan het dan dat het effect precies andersom is..:???: bah..
Hoogte tov de snaren speelt mee. Dichterbij is harder, maar te dich bij is weer zachter. Misschien kan je wat spelen met de hoogte terwijl je het volume op de versterker constant laat.
Ook moet een brugelement meer output hebben ter compensatie omdat daar de snaren minder ver uitslaan in hun beweging. Zo kan het zijn dat een 10K brugelement op dezelfde hoogte tov de snaren als een 7K halselement hetzelfde volume heeft. Als je bedrading klopt, dan zou ik eerst met de hoogte spelen.
heb ik ook al gedaan in het kort, ga kijken of ik niet wat finer moet tunen wat dat betreft..
heb wat netter,grondiger gesoldeerd, en de pickup nog flink wat omhoog gebracht, en nu lijkt het qua volume ongeveer gelijk! is alleen ff wennen dat de nek nu juist vol warm etc klinkt en de brug minder diepte en warmte heeft..
De job met n alnico8 is top! Minder fel, minder krasserig. Beetje een middenweg tussen de superdistortion en een jb. Schoont aardig op met volumepot. Het laag is wat meer solide en krachtig maar niet overweldigend. Kan m zeker aanraden.
Ik zit wat rond te shoppen voor nieuwe pickups voor mijn Schecter Omen-7 Extreme. De gitaar heeft een Mahogany body, Maple Neck en Rosewood fingerboard en is dus een 7-string gitaar. Ik wil het liever passief houden.
Tot nu toe trekken de Dimarzio D-Activators me heel erg. Het geluid van de Schecter is op zich prima. De hoge output wil ik zeker behouden. Ik wil van het modderige in het laag af en hij mag best wat beter door de mix prikken. Hij moet dus strakker in het laag en aanweziger in het hoog/mids. Iemand nog suggesties?
Een 7 string Warpig setje van Bareknuckle Pickups met een ceramic magnet in de brug ?
Da's strak en niet modderig, en zeer zeker goed aanwezig qua mid(hoog) en hoog.
Ja, maar niet in een 7 string...
Ik vond het hoog van de blackouts niet genoeg definitie hebben.
Gister was er iemand bij mij thuis te jammen en die had een ibanez 7 snaar mee. Die had er ook bareknuckles in. Erg goede elementen. Weet alleen niet meer welk type precies. Als ik de polepieces bekijk had hij er warpigs in, of misschien aftermaths. Ik zal hem eens vragen als ik hem weer spreek. Hij speelt vooral veel technische metal a la periphery. Erg lekker geluidje kwam daar uit.
(daardoor heb ik nu ook GAS voor en 7string :p)
Ik ben juist niet zo van de Periphery style. Ik vind hun geluid ook maar dunnetjes. Ik hou van een lekker ronkend geluid a la Trivium op hun Shogun album.
Nou, dit was zeker geen dun geluid, mij haast wat té vet. (lag ook voor een groot gedeelte aan zijn ENGL, toen hij om mijn JCM ging klonk hij errug lekker) Ik weet de Periphery toon niet, ik luister dat nooit, maar dat soort muziek speelde hij tenminste veel.
Je zou het aan Tim (Mills) van BKP kunnen vragen, hij beantwoord nog altijd alle pickup vragen van mensen met interesse voor z'n pickups.
Gewoon uitleggen wat voor sound je in gedachten hebt, erbij vertellen welke gitaar je hebt en wat de specs zijn qua houtsoorten, brug enzo, en hij komt vanzelf met een paar suggesties.
Dat is voor mij altijd heel goed uitgepakt, elke gitaar die ik heb waar BKP's inzitten heeft precies het geluid wat ik voor die specifieke gitaar zocht.
even een vraagje:
past zo'n angus young sig pickup (deze) in de brug positie van mijn stratocaster? (gewoon ene met slagplaat met een plaats voor een humbucker in de brug)
want ik wilde eigenlijk een SD PG+ halen, maar de angus young is iets goedkoper en beter te vinden dacht ik zo.
en ohja.. als ik dat zilveren kapje van die pickup afhaal, heb ik dan gewoon een zwarte pickup die op alle humbuckers zonder kapje lijkt? (of kan dat kapje er helemaal niet af?)
Die Angus is de verkeerde spacing, (50 mm ipv 53) en voor zover ik weet maakt Gibson geen pickups in F spacing(53mm).
Of de pickup bobbins wit of zwart zouden zijn zou je moeten afwachten als je hem openmaakt, ik heb zelfs weleens zebra onder een kapje vandaan zien komen, dus...
Dus zo'n angus sig past niet in mijn strat?
maar omdat ik toch een nieuwe slagplaat moet, kan ik er ook gewoon eentje bij warmoth laten maken (klik). maar welke van die opties bij de brug moet ik daar aanklikken om 'm te laten passen? (als het al gaat)
Qua uitsparing in de pickguard past hij prima, enkel de magneetjes komen niet netjes onder de snaren. Kniesoor die er op let.
oh zo. dus die angus young pickup past wel in een strat slagplaat maar zit niet precies onder de snaren? fijn :) dan hoef ik geen nieuwe slagplaat te bestellen (aangezien in de oude van mijn lonestar strat nog heb liggen)
Zou wel kunnen dat 'ie met cover een beetje (te) strak in de slagplaat zit, maar dan zou je altijd alsnog die cover er af kunnen halen.
En of je het verschil in stringspacing hoort, tja, sommigen zeggen dat je volume/sustain verschillen krijgt, anderen niet...
Mij boeit de discussie niet, ik bestel altijd gewoon de pickups met de juiste spacing.
Ik zou sowieso nooit een pickup van Gibson kopen, dan liever een Iron Gear pickup als het budget laag is, en anders altijd Bareknuckle pickups.
Vrienden,
Iemand ervaring met de DiMarzio Pro-Track in de nekpositie van een strat?
http://www.dimarzio.com/pickups/stra...trat/pro-track
Ik speel stoner/grunge. Voorheen speelde ik altijd op mijn strat, want dat is gewoon m'n lieveling, voordeel van de strat is dat hij mooi ligt in de mix (bas-drum-gitaar).
Nu speelde ik het laatste optreden nog eens met m'n ibanez waar ik een pro alinico II inzitten heb. Dit klonk heel wat zwaarder (=lekker) maar soms miste ik toch het bijtende van de strat.
Kiezen is verliezen zegt men!
Maar zou zo'n pro track niet heel misschien het beste van beide werelden kunnen zijn?
Ervaringen wil ik!! :crazyhappy:
Of heeft iemand nog een interessant voorstel?
Dank!
e
En als je dan 1 spoel goud verft met rode stippen en de andere spoel overtrekt met Pino-achtig pluche? Zijn ze dan wel "bijzonder"?
Ik denk dat een antwoord met wat je mist in de elementen, of wat je juist teveel hebt aan klank.... etc meer verteld dat het woord: "bijzonder".
ik ben (ook) geen fan van gibson's pickups. vlakke tone, weinig dynamiek, weinig diepgang. geen karakter.
Hey allemaal!
Voor mijn telecaster ben ik aan het kijken naar een nieuwe neck pick-up. Ik heb er nu een GFS lil' puncher inzitten, maar deze vind ik veel te donker en maakt de neck positie daardoor voor mij onbruikbaar. Ik zou graag een wat fellere pick up erin zetten en zat daarbij te denken aan een p90-achtige.
Heeft iemand ervaring met een dergelijke pick up in een tele?
Daarnaast is de tele niet gerout voor een full-size p90 dus ik ben op zoek naar iets in single coil formaat.
Met wat googlen kwam ik uit op de seymour duncan quarter pounder, is dat wat? Budget is zo rond de 80 euro.
Alvast bedankt!
Groeten Jaap
Ik wil weer de originele neckpickup in mijn Les Paul terug plaatsten. Echter weet ik nu niet meer welke van de 2 de neck is en wrlke de brug. Ze zijn wel gemarkeerd met een rode en gele kleur. Welke is welke? Het gaat om de pickups uit mijn '83er Les Paul Custom
http://i39.tinypic.com/i5taft.jpg
Meet eens de weerstand. Ongetwijfeld is het exemplaar met de hogere weerstand het brugelement.
Liever nog de inductie; zelfde verhouding.
Langste kabel is Halspup.
Nameten zou inderdaad een logische keus zijn, ware het niet dat ik geen multimeter tot mijn beschikking heb. Vandaar mijn vraag voor een visueel verschil tussen beide.
Lengte is ook een goede optie. Ik zal morgen eens kijken. Bedankt alvast :ok: