In het stukje van jou zit geen 2 kleuren led. Alleen 3 leds die continu branden en daarnaast 1 led die aangeeft of het effect aanstaat.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Printable View
In het stukje van jou zit geen 2 kleuren led. Alleen 3 leds die continu branden en daarnaast 1 led die aangeeft of het effect aanstaat.Citaat:
excuus, ik had die L bij de schakelaar niet gezien. ik merkte eerst die andere 2 op. en dacht niet aan een mogelijke derde.
als ik die 3 leds wil laten verwisselen met de schakelaar, dan moet ik gewoon na de weerstand die verbinden aan de L aan de schakelaar. die massa mag dan gewoon weg zeker?
t lijkt wel vragenuurtje :D
Ja gewoon die 680 ohm aan L. Ik dacht alleen dat het wel leuk was een continu lichtspektakel met los daarven een indicatie LED.Citaat:
dat heeft ook zijn voordelen, maar zijn die leds dan na een jaar niet dood, vanwege teveel overuren ;)?
ahja , ff over die buis. in een van je filmpjes moest die nog opwarmen. stel nu dat ik in een nummer pas na 4 minuten mijn overdrive aanzet, moet die buis dan ook opwarmen? of doet die dat vanaf dat ik de pedaal inplug?
want het lijkt me nogal vervelend als je vaak van clean naar overdrive wisselt, dat telkens je buis moet opwarmen
ik denk echt dat dit de laatste voorbereidende vraag is :D
Bedankt ik wist niet dat dat voor de voeding geldt eigenlijk had ik ook beter moeten nadenken want toen ik het zo zag, zag ik het meteen! Bedankt!
hugo
Valoosj, zolang het effect aangesloten staat op de 12v blijft de buis warm.
Guitarnijboer, in wat voor behuizing heb je em eigenlijk gebouwd? Een hammond BB?
LEDs gaan erg lang mee, hier is de stroom zo'n 11 mA bij 1,6V Led's.Citaat:
20 Ma is ongeveer het maximum bij dergelijke Led's dus ik denk dat ze toch zeker langer mee gaan dan een jaar of 15 - 20. Je speelt toch ook geen 24 uur per dag gitaar?
De buis moest even opwarmen omdat ik hem er net inplugde. Zoals in het schema te zien is zit de gloeidraad direct aan de voeding dus blijft de buis warm ook als je naar clean schakeld en weer terug, dus geen last van wachttijd.
Alleen steeds als je de voeding in het stopcontact doet moet je even 10 - 20 sec wachten voordat hij opgewarmd is, net als bij een echte buizenamp! :p
Wat is Hammond BB? Ik had het doosje nog liggen, eens bij Conrad gekocht. Veel effect bouwers bouwen in dergelijke doosjes. De afmetingen vind ik mooi ogen. De andere doosjes in de serie vind ik te hoog, diep , breed etc.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goeiemorguh
Deze is 3,3 cm hoog (incl deksel) bij 11,5 x 9 cm
Precies! Dank je! En dan wilde Dirk me ook nog gaan plagen omdat ik er geen gewone tonepot (i.p.v. instelpot) en schakelaar meer bij kon proppen. (snik)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goeiemorguh
:)