moet je nou 's zien... die E snaar...
http://www.2dehands.be/fender-teleca....html?start=63
De haren op men rug gaan ervan rechtstaan, hoe kan je nou zo'n dure meuk hebben en niet 'ns weten hoe je snaren deftig moet plaatsen
Printable View
moet je nou 's zien... die E snaar...
http://www.2dehands.be/fender-teleca....html?start=63
De haren op men rug gaan ervan rechtstaan, hoe kan je nou zo'n dure meuk hebben en niet 'ns weten hoe je snaren deftig moet plaatsen
Hahahahahha! Ik had die foto ook gezien en moest aan deze topic denken.
Aan de topicstarter: megagoeie tip man.
hoeveel geld je aan apparatuur uitgeeft hoeft niets te maken te hebben met of je een gitaar fatsoenlijk kunt besnaren.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenx
Toch, eigenlijk zou deze methode in een boekje moeten worden meegegeven aan iedereen die voor het eerst een setje snaren koopt.
Of je wordt gewoon ff lid van gitaarnet.nl, dan is zo'n handleiding niet meer nodig! :hippie:
Mijn oude snaren waren echt toe aan vervanging, alleen heb ik geen 010 snaren meer liggen, alleen nog 009, die ik eigenlijk niet meer gebruik... Dus tijd en snaren genoeg om eens te oefenen met deze snaarwissel methode, ik moet zeggen dat hij echt geweldig is! De intonatie is trouwens niet veranderd, dacht wel dat dat normaal zou zijn als je een andere snaardikte oplegt?
Alleen het strak genoeg houden van de snaren op het begin is wat lastig, helemaal bij de dunnere snaren. De hoogste 3 snaren hebben daarom toch nog 3 wikkelingen mee gekregen, maar ze zitten wel voor het eerst netjes strak om de stemknop! Binnenkort toch nog maar eens een setje 010 halen, en de gitaar dan opnieuw van snaren voorzien.... Het gaat op deze manier in elk geval een stuk sneller! TS: Bedankt! 8-)
ik snap het toch niet hoor.
als ik nieuwe snaren opzet:
- steek snaar in gat (dat onder eender welke hoek staat), draaien maar zonder rekken of wat dan ook
- met tangetje het stuk snaar dat uitsteekt afknippen
waarom een hele methode en god weet wat? ik kan me niet inbeelden dat er veel verschil op is met zoveel meer moeite en technieken, buiten dat ie misschien een ietsjepietsje langer gestemd blijft, maar mijn snaren blijven nu ook al gewoon goed gestemd op een london city comet :s
Volgens mij (en volgens anderen) is de methode van Piezo gewoon snel en simpel, vooral als je er handigheid in gekregen hebt. Dat de snaar beter op stemming blijft is mooi meegenomen én een goede reden om het alsnog zo te doen.
Hoe vaak draai jij aan de knop voordat de snaar goed vast zit dan?
Dat blijkt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matty
Ik moet binnenkort ook maar eens mijn snaren vervangen, maar ik vroeg me af hoe zit het met een floyd rose. Want met deze manier heb je weinig wikkelingen en dat lijkt me niet handig. Nee ga niet zeuren over dat wikkelingen ontstemmen want dat is niet zo dat ligt aan jullie prut gitaren. Want een echte gitaar heeft gewoon een locking nut. :stop:
Maar even serieus zou het vaker er om heen wikkelen en dan pas doorsteken werken??
Want het is wel prettig wat reserve lengte te hebben voor wanneer de snaar bij de brug breekt.
Natuurlijk kan ik ook de snaar niet afknippen en er gewoon bij laten bungelen maar dat ziet er dus echt niet uit.
Kan best, maar dan heb je er ook weinig aan om zo'n knoop te maken. Als je het toch wilt, gewoon niet de snaar aanspannen voor je hem vastzet.