Ik zou zeggen 0.12 voor meeste gitaren. Het is in ieder geval de dikte waar ik altijd op speel.
Printable View
Hier mijn voorlopige snaren logboek:
Momenteel heb ik nog 5 sets snaren liggen en er zijn er nu nog 6 onderweg.
2008 Taylor 110 CE
D'Addario EXP12 (coated) Bronze, 013-056 (med)
Price:
2 sets, €25,-
Volume:
Can get quite loud, sound nice played softly too.
Sound:
Crisp, clean, nice and bright. Sound very full for strumming.
Feel:
Like regular uncoated strings.
===
After two months:
No more sparkle, still sound alright.
-----------------------------
Dean Markley Alchemy GoldBronze 2026
Strung on: 13 Mar '10
Price: €9,30
Volume:
Can get very loud, still sound nice when played softly.
Sound:
Crisp, clean and bright, soudn very full but rounder and more defined than the EXP12s.
Feel:
Like regular uncoated strings, they look antique.
After 1 week:
Low E and G slightly dead, A and D still bright.
D’Addario EJ17
Strung on: 18 Apr ‘10
Price: ~€6,-
Volume:
Louder than anything I’ve put on the guitar before.
Sound:
Bright, nicely balanced, peculiar twist in the spectrum, very crisp.
Feel:
Like normal strings should feel, moderately screechy.
Elixir Phosphor Bronze w/ Nanoweb coating 013-056 (med)
Strung on: 7 May ‘10
Price: €14,95
Volume:
Quieter than DM and D’Addario.
Sound:
Lot less sparkle than EJ17, still plenty bright.
Feel:
As if there was soap on the strings, feel very ‘fast’ due to coating.
western gitaar: elixer nanoweb 11/52 :noob:
jazz gitaar: thomastik infeld George Benson 12/53 :lp:
Ik gebruik nu al een paar jaar lang Martin SP .012 op m'n Seagull, en het klinkt allemaal erg goed en tof enzo, maar ik zou graag ook wat meer slag willen spelen, en het klinkt gewoon allemaal erg modderig als ik ga strummen. Zelfs met rustige slagjes klinkt het gewoon net niet strak genoeg.
Misschien dat ik met snaren eea kan bereiken, anders wordt het gewoon een extra gitaar natuurlijk. :cooler:
Let op; ik hoef dus geen ultra strak geluid, maar gewoon wat minder modderig. Lastige omschrijving, ik weet het ,maar misschien dat iemand er wat mee kan?
Thanx!
Eerste tip:
D'Addario EJ11, 80/20, 12-53. Ik had een set PB op mijn Taylor zitten wat erg goed klonk. Uiteraard niet te vergelijken aangezien Taylor gitaren altijd erg bright klinken.
Tweede tip:
Een zadel van bot bestellen bij Bob Colosi, kijk op www.guitarsaddles.com
Het is even wat werk om 't goed afgesteld te krijgen (heb 't zelf gedaan), maar als je een before en after opname hebt, is het verschil duidelijk hoorbaar, meer mid-range en meer rinkel, is uiteraard niet nodig als je al een zadel van bot hebt, maar dat verwacht ik niet aangezien op de meeste gitaren een kam en zadel van TUSQ wordt geïnstalleerd.
BUMP
Ik had hier een vraag gesteld over snaren, en aangezien ik die Elixer snaren te duur vond, heb ik een jaar lang nog verder op die Martin snaren gespeeld.
Toch vervelend dat die sprankel er zo snel uitgaat. Het klinkt zo goed als je de snaren net nieuw zijn, maar binnen een paar uur spelen is die sprankelende toon weg.
Nu heb ik nog steeds mijn Seagull, een vrij donkere (lees warme) klank. Nu is dat ook de charme van de gitaar, ik wil dus geen afbreuk doen aan het karakter.
Dus, nog één maal stel ik de vraag: welke snaar kan ik het beste gebruiken? Inachtneming van het feit dat 1) het karakter van de gitaar in ere gehouden moet worden, 2) de sprankel zeker aanwezig moet zijn en 3) graag langer dan 1 dag :)
Mijn hartelijke dank voor jullie tips alvast!
In Amerika zijn ze spotgoedkoop.
http://www.nekymusic.com/elixiracousticstrings.html
De prijs is nu het probleem niet meer zo. Ik ben 'n beetje huiverig voor het concept. Je hoort regelmatig dat de coating loslaat, dat er een snaar knapt etc. Dat zou zonde zijn.
hoi Blend,
ik gebruik de Elixers nu sinds een jaar of twee en van brekende snaren en loslatende coatings heb ik nog geen last gehad. het is wel zo dat op de plekken waar je het meest met je vingers en/of plectrum komt, er wat verkleuring en slijtage optreed, maar er hangen geen hele vellen coating aan de snaren of zo en het is imo ook niet hoorbaar. in het begin is het wel even wennen. dat hele erge crisp als je net nieuwe snaren opzet is bij de Elixers wat minder. ze klinken zo uit het pak als een set redelijk goed ingespeelde snaren en pas na een dag of twee klinken ze op hun best en blijven die klank dan erg lang houden. een maand of twee minimaal maar ook daarna nog heel goed te doen. ik heb op mijn furch D62 en Blueridge BR183 setjes 011 en op mijn Blueridge BR361 parlor 012. ik speel op de Blueridges elke dag minstens een uur en op de furch op het ogenblik wat minder, maar ik moet zeggen dat voor mij de Elixers het geld zeker waard zijn.
gr. Dan