als het goed is zijn dat de studs voor de brug zelf,
een deel van het schroefdraad moet als het ware in het hout gezet worden, en dan kun je met die moertjes de hoogte van je brug afstellen...
Printable View
als het goed is zijn dat de studs voor de brug zelf,
een deel van het schroefdraad moet als het ware in het hout gezet worden, en dan kun je met die moertjes de hoogte van je brug afstellen...
@ Gibsondc
als je zonder spuitinstallatie een burst wil doen moet je de burst er in wrijven met een sponsje, waarbij je eerst een donkere rand echt aan de rand doet (ongeveer 1 cm breed) en vervolgens wrijf met wat alcohol (of thinner, wel een masker gebruiken!) door kleine rondjes te maken de donkere rand naar het midden
hierbij kun je dan ook nog varieren met verschillende tinten om het verloop weer wat natuurlijker te maken
Heey ziet er allemaal mooi uit. Maar ff een klein vraagje.
Op de bouwtekening die ik heb staat dat de body zonder top 26 mm moet zijn.
Dit lijkt mij een beetje weinig. Wat staat er op die van jouw?
Ik neem aan dat 26 mm niet klopt.
Op mijn bouwtekening is die dikte 44,45mmCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StaceySonic
@freddons: Dankjewel, bij de volgende gitaar zal ik er aan denken ik heb heb het nu meer met kwasten (tamponeerkwast en waaierkwast)
De bouw van de gitaar staat al 1,5 week stil door de aanschaf van 2 motors
hey erwin, wat blijft het hier akelig stil, hoe staat het met de bouw?
groeten,
madman
hooi jens, nee ik ben nog niet verder gegaan maar binnenkort gaat de bouw weer verder. De motors kopen en invoeren kosten best veel tijd.
Die dingetjes had ik ook bij m'n brug. Gewoon voorboren, erin draaien en klaar. die studs kon ik niet los verkrijgen. Mensen van voxhumana zijden dat ik ze er gewoon in moest draaien.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GibsonDC
GibsonDC...echt prachtig werk. Jammer dat ik zo lang het topic over het hoofd heb gezien!
Net zoals Squier4ever:
Heb je ooit ideeen om op bestelling gitaren te gaan maken? Een 'eigen' LP Goldtop P90 met Bigsby lijkt me zo te gek :) Maar deze is ook erg mooi hoor... en dat is zachtjes uitgedrukt!
Ik heb al heel lang niks meer van me laten horen, bedankt voor al de reacties. @ EjNL ''Een 'eigen' LP Goldtop P90 met Bigsby'' lijkt me ook heel leuk om te maken ja:). In de tussen tijd is de gitaar niet verder als de laatste foto's die ik heb gestuurd maar ik hoop dat daar deze week verandering in gaat komen. Alle onderdelen zijn in de tussentijd wel binnengekomen maar de elementen moet ik nog steeds gaan bestellen. Waarschijnlijk van guitarfetish.
Hoi GibsonDC!
heb even een vraagje voor je, hoeveel heb je nu al betaald an dat plankje???
ga binnenkort beginnen aan een "custom jupiter thunderbird"... wil wel eens graag weten hoeveel er ongeveer in kruipt ;)
succes nog!