Ja klopt, bij nader inzien klopt mijn bewering niet inderdaad.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RvB
Printable View
Ja klopt, bij nader inzien klopt mijn bewering niet inderdaad.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RvB
ik vind SG´s in een 3tone burst echt afschuwelijk
fijn om te weten....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hector_Tsolodimos
Doel je op mijn Epiphone G400 Deluxe? Zo ja, ach, ik vind het ook niet de mooiste top ooit, maar het gaat om hoe die speelt en ik vind hem geweldig spelen :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hector_Tsolodimos
Ff half off topic :)
'n Maat van mij heeft hier even 'n oude SG special uit '66 of '68 neergezet (in ruil voor 'n Boss overdrive :D , geintje! ).
De stabiliteit v/d hals is niet optimaal, iets wat ik ook op 'n begin jaren 70 versie tegenkwam. Hoe zijn jullie ervaringen wat dit betreft?
mijn zwager heeft zijn 74 SG een aparte, ik zal later foto plakken, bij de neckjoint verstevigd met laagjes epoxy.
SG's zijn wat zwabberig daar.
Een berucht SG-kwaaltje. De nek/body verbinding is eigenlijk te klein om echt stevig te zijn. Maar dat levert wel de uitstekende bespeelbaarheid van de hoogste noten op.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
Pete Townsend maakte handig gebruik van dit euvel, door een speciale halsbuigvibratotechniek toe te passen - vaak met een halsknak tot gevolg.
Niet alle SG's hebben er last van, maar het is wel een kenmerkend euvel van nogal wat exemplaren. Ik heb de indruk dat met name de oudere SG's vaker zwiebelig zijn, misschien een gevolg van minder sterke lijm of zo...
Correct!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet
Aardige bijkomstigheid is dat de oude Junior-versie veel steviger is, terwijl ze veel soberder en destijds daardoor minder populair waren. Nu zijn er mensen die (bij wijze van spreken) een moord zouden doen voor een originele SG Junior.
De reden dat deze steviger zijn ligt voor de hand. Doordat er geen uitsparing voor een halselement was, was de verbinding minder kwetsbaar dan die van de duurdere broertjes.
Ooooooo, wat heb ik vaak geGASt op die SG Junior. :D
Blij toe te lezen dat het een SG euvel is. Ik heb ook vaak het idee gehad dat, vooral bij zittend spelen, de hals wat wiebelig is, maar ik lees hier dat dat bij een SG dus vrij gewoon is. Bij m'n andere gitaren heb ik het inderdaad niet.
Oh yeah, ik krijg waarschijnlijk morgen en anders overmorgen m'n nieuwe Bare Knuckle elementen voor m'n SG. Toch nog. :dance:
als eerder beloofd, de SG van mijn zwager..
http://www.hetgelegevaar.nl/SGpeter.jpg
ebben toets, block inlays, grote headstock.. apart geval, serienummer in de 390xxx
was origineel walnut finish, zwager heeft hem pas zelf gerifinished.