misschien even op de vorige pagina kijken?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Utreg
Printable View
misschien even op de vorige pagina kijken?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Utreg
Leuk gedaan, ik vind m mooi geworden..
Zou je even gedetailleerd kunnen vertellen hoe je precies de strat geverfd hebt? Ik heb ook nog een kale strat body liggen namelijk die ik binnenkort maar weer eens in elkaar moet zetten..
Cool, ik wil ook een relic xDxDxD
Maar ik denk dat ik maar gewoon ga SPELEN, ik heb nog een heel leven voor me liggen dus ik heb tijd zat =)
dankje,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagfan
de body van mijn strat was origineel ook geen celulose, daar zat eerst ook een dikke doorzichtige laklaag op, maar dankzij G.G ze'n tip was ik daar snel vanaf, je kan deze doorzichtige laklaag er namelijk zo af branden met een verfbrander, en mijn ervaring is dat je daarmee alleen de laklaag mee wegbrand de kleurlaag die eronder zit blijft nagenoeg intact.
voordat ik hieraan begon heb ik eerst wat research gedaan en vooral plaatjes van originele 60' fenders wat mij daar vooral opviel (wat jij zelf ook al zegt overigens) is dat de slagplaat vaak mint verkleurd is en de element kapjes+knopen+switchtip vergeeld zijn, ik denk dat ik voor die look gaCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jimihattricks
ok,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robzilla
neem een spuitbus in de gewenste kleuren, en hang de body ergens aan op zodat je er vrij om heen kunt lopen zodat je alle hoeken goed kan bereiken en spuiten, bijv. een waslijn ofzo
en dan spuiten, dat is de manier zoasl ik het heb gedaan, simpel maar doeltreffend
En als je buiten moet spuiten, het liefst net nadat het geregend heeft.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keithvandentol
klopt, dat heb ik ook gedaan, die tip kreeg ik van men vaderCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
wel even opschuren van te voren he :hippie:
express niet gedaan omdat ik een re-finish wou na maken, in dit gevalCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoud
"red over sunburst"
Hoewel relicen niet mijn ding is en ik et lelijk vind: respect man! :) kan het je niet na doen (niet dat ik dat wil maar daar gaat het niet om :D) veel plezier ermee.
hij begibnt al aardig lelijk te worden :D
die pickups zou ik niet weten, maar een rode tortoise slagplaat op een rode body lijkt me niks.
Ik vermoed dat die pickups niet als de echt gfs pickups zijn, maar een goedkoop setje. Verder kun je er natuurlijk geen buil aan vallen voor dat bedrag, normaal kost alleen de slagplaat al zo veel. bestel er gewoon een setje overwound premium staggers bij :)