Nou, dat is toch zo?
Ik ben ook een leuke gitarist, alhoewel de meeste mensen dat waarschijnlijk in dit geval eerder in andere zin zullen opvatten... :seriousf:
Printable View
Nou, dat is toch zo?
Ik ben ook een leuke gitarist, alhoewel de meeste mensen dat waarschijnlijk in dit geval eerder in andere zin zullen opvatten... :seriousf:
ik geef je gelijk voor die Vai, Satriani, Petrucci en Malmsteen, toch vind ik dat BB King wél goed is. máár, dit kun je alleen vinden als je dat vind, en de meeste mensen die van blues houden 'zien pas in dat ie goed is' wanneer ze zelf blues spelen/er naar luisteren enz enzCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joesman
zelf ben ik trouwens geen grote fan van BB King, maar ik begrijp best waarom Vaughan hem zo geweldig vond.. wat trouwens ook grappig is: Vaughan deed ergens in een gesprek heel overdreven (niet geacteerd, gewoon, echt) dat ie zó blij was dat hij me BB King mag spelen, en dat BB 'The King' is enz enz, terwijl hij zelf 3x zo goed was, dat vond ik dus wel grappig.
wie ik ontezettend overschat vind: Kurt Cobain
OEEE, nu heb je idd een bom gedropt :PCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hoofd
Alleen dat van Kurt Cobain kan ik begrijpen, de andere 2 zijn super, en blijven dat ook.
waar hebben wij het over. Kurt Cobain was een briljant gitarist als je bedoelt of iemand goed songs kan schrijven op gitaar.
John Petrucci vind ik weer iemand die technisch zeer goed kan spelen en ook zeer verdienstelijke nummers kan maken.
Je moet natuurlijk wel aangeven welke kant je op wilt.
Sommige gitaristen schrijven geweldige songs maar zijn niet technisch en sommige virtuozen kunnen geweldig spelen maar geen lekkere songs schrijven.
Kurt Cobain vind ik helemaal niet overschat. Bijna nergens hoor of lees namelijk dat iemand Cobain een geweldige gitarist vond.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hector_Tsolodimos
+1Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cardinal
En eigenlijk is waarschijnlijk elke beroemde gitarist overschat :)
Da's geen smaakkwestie, BB King ìs gewoon goed. Ik heb hem een keer in de gitaarwinkel waar ik toen werkte mogen ontvangen, en hij heeft me toen echt de ogen geopend :Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hector_Tsolodimos
Ik stond als fanatiek zeventienjarig gitaarverkopertje tegen alle klanten te schreeuwen hoe belangrijk het was om van tevoren goed na te denken over wat voor elementen, wat voor hout etcetera het beste zou zijn ; BB King haalde waar ik bij stond "Het BB King-geluid" uit achtereenvolgens een Yamaha Pacifica 112 (goedkoop, zielloos stratje), een Charvel Model 2 (metalmonster), een Gibson LP Standard...
Ik hoorde in de handen van de meester geen enkel verschil meer tussen singlecoil en humbucker, tussen schroef- en setneck, tussen budget- en topklasse.
Wizz
Dan heb je Luca P nog niet gehoord op een Wehkamp gitaartje!
:rockon:
Nee, maar je hebt wel gelijk.
Het zit hem in de vingers.
Brian Setzer had ooit een stukje op SRV's zijn gear gespeeld en hij klonk als...Setzer.
Bij een gitarist als Setzer of BB King kan ik me dat inderdaad goed voorstellen, maar dat is opzich ook wel te verklaren. Die mannen hebben een geluid met weinig gain. Ik denk dat als je bij wijze van Dave Grohl van Foo Fighters een strat in de handen dauwt, dat het voor geen meter klinkt, omdat een strat zich niet leent voor dergelijke muziek als die van de Foo Fighters. Tenminste, ervan uitgaand dat het een singlecoil strat betreft.
het zit hem gewoon in de vingers iemand die dat niet gelooft tja..
jimi hendrix is ook vb of die nou op een strat speelt of de gibson flying v het blijft jimi.dat je uit singlecoil niet het geluid van een humbucker kan halen dat is iets heel anders dat is namelijk onmogelijk.