Dit klinkt inderdaad behoorlijk geil..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door c0b alexi
Printable View
Dit klinkt inderdaad behoorlijk geil..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door c0b alexi
-Jeff Healey in While my guitar gently weeps
-David Gilmour
-Gerrit Veldman(redelijk onbekend)
Het geluid van mijn BSM Thorax, vooral met de buizen compressor aan en op flink volume.
Van de iets betere bekendere gitaristen, tja eigenlijk veel van wat een eigen, herkenbaar geluid heeft (dat is best knap) en de meeste zijn al langsgekomen:
Moore
Gallagher
ZZtop
Petrucci
En zelfs knopfer al maakt tie kut muziek.
Vai heeft naar mijn mening gewoon een hele goede techniek en dito apparatuur maar dat het nu zo'n mooi geluid is ?
Brain Setzer heeft een geluid zoals het moet voor zijn muziek, maar dat geluid hebben vroeger velen ook gehad. Maar ik ben al een tijdje redelijk weg van zijn muziek/preformance.
Overigens niet alleen maar die hele big band, incl die zangeressen die net een beetje (maar niet te) dat dellerige/uitdagende hebben, klopt helemaal.
Zit ik potdomme weer op zo'n oud topic te reageren.
Btw het is wel duidelijk het zijn vooral de gitaristen die een "eigen" geluid hebben die gewaardeerd worden.
Wow Chris, bedankt, da's wel een heel groot compliment, in zo'n gezelschap voel ik me toch wel een beetje, hmm, tsja, we moeten het nog gaan zien ofzo, haha... :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
Nu nog een CMW en dan komt het helemaal goed... :)
Wanneer komt die single ended nou man?
Kaboem:
Euh, misschien komt dat omdat dit een gitaristenforum is? (ook al lijkt het soms meer een ouwewijven theecluppie, haha :D)
brian may kan imo ook zeker bij het lijstje, met zn red special. En gewoon super geluid, mooie vibrato enz
Volgens mij word ik vierkant uitgejoeld, maar ik vind het gitaargeluid van Mark Knopfler heel eigen, en heel gaaf..
En natuurlijk Brian May!
Gerrit Veldman heeft idd een machtig mooie, en heel eigen sound. En dat uit een (weliswaar zwaar gemodde) Koch Multitone. :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door menno182
Volgens mij word ik uitgejoelt, maar: Tom DeLonge op 'Take off Your Pants and Jacket', en minder 'Blink 182' van Blink 182.
Tegek!!
Vind de Fuzz Factory sound van Muse heerlijk altijd. leuk voorbeeldje:
Muse - Stockholm syndrome(live)
Het is aan te raden ook de toegift even te beluisteren, erg vet, dikke sound ook!
Muse - Citizen Erased(live)
7- Snarige gitaar, zonder fuzz factory geloof ik, maar erg vet nog steeds imo
Muse - Invinceble
Nieuwste album is iets minder mijn ding, maar toch erg tof gedaan zo!
Zowiezo, ik weet niet waarom, maar Black holes en Revelations spreekt mij minder aan dan de eerdere albums, nog steeds heerlijke herrie van de bovenste plank (imo). Maar live doet t me minder, allemaal wat clinischer lijkt wel....