dus als ik het goed begrijp moet de wah helemaal voorin de keten ?
Printable View
dus als ik het goed begrijp moet de wah helemaal voorin de keten ?
Ik heb m'n wah pas als derde in de keten :)
Eerst m'n ernieball volume pedaal (met op tuner out m'n DT-10 tuner) , dan m'n Dod 250 drive, dan m'n wah, dan een flanger, dan een cleanbooster.
Moet m'n pas aangekochte vrind (Barber LTD) nog ff een plekje geven..
- edit-van-een-moderator ? -
hoe vind je de wah ná je distortion? volgens het crybaby boekje 'kwaakt' hij dan meer..
zelf vind ik het 'klassieke' od/ds na de wah (nadewah?) fijner voor mijn smaak..
Je moet je voorstellen dat als je een effect met veel compressie als laatste neemt, dat dan alle rommel en ruis van de voorgaande pedalen wordt versterkt.
Je zou dus denken, dan doe ik die compressiezooi als eerste en dat is goed gedacht, maar dan heb je wel weer een ander geluid. Zo moest ik eens een opname maken met Japie Castricum en die had een gitaargeluid waar niks mis mee was als zodanig, maar de ruis was niet veel zachter. Dus als hij niet speelde was het lawaai maar enkele deebeetjes zachter.
Toen ik vroeg of dat niet anders kon zei Jaap, 'ik heb dat allemaal geprobeerd vriend, maar dit is de enige manier waarop het goed klinkt'.
Dus moet het zo dan maar denk ik.
Ik gebruik m'n dod meer als een overdrive, niet echt als distortion. Ik vind dat dan het effect van de wah wat meer overeind blijft staan. Terwijl als je hem erachter hangt, dan heb ik het idee dat de wah meer een soort van stappen filter wordt, de geleidelijke overgang is dan foetsie.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7
M'n booster staat er echter weer achter, en m'n nieuwe overdrive komt er ook achter. Maar het bevalt mij beter. Wel waardeloos met aansluiten trouwens.
Ik moet hierbij wel vertellen dat m'n crybaby wah een vocal mod heeft gehad, en TB is. Verder heb ik nog wat veranderd ooit, maar ik weet niet meer wat.. :satisfie:
Hey, ik heb mijn pedalenbak uitgebreid en zit nu een beetje met een volgorde-probleem:
Ik heb de volgende pedalen:
Digitech Whammy
Line6 Uber Metal
Line6 Echo Park
Jim Dunlop Crybaby From Hell
MXR Phase 100
MXR KFK EQ
Ibanez CS9 Chorus
Ik heb ook nog een Morley George Lynch Tripler met drie uitgangen om de boel een beetje ordelijk te houden en snel naar mijn tuner te kunnen switchen.
Ik sta voor alle suggesties open.
waarom 'n Tripler om 't nog moeilijker te maken?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Murt'n
je hebt:
Filter pedalen
Overdrive
EQ
Modulatie
Echo/reverb..
(vaak in die volgorde)
...en nu jij ?
Ik edit inderdaad al het off topic gedoe zodat dit een volledig on topic sticky blijft. Dat heet mo-de-re-ren :D
het helpt ook om de gemoederen niet té gespannen te houden,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
dank !
een kleine:
amp:
epi valve junior head+ fame duo Cab 2x12.
(dus geen Fx loop).
Boss Ge-7 (eQ)
Boss Bd-2 (blues driver)
Boss ds-1(dist)
wat is een goede volgorde?
Ge-7 voor, of achteraan?
de harde dist voor de milde?