Sorry voor het schoppen van dit wel zeer oude topic.
Echter ik heb mij door ellenlange discussies heen geworsteld met welles nietes. Aan het einde gekomen dacht ik YES!! een link waar ik echt wijzer van ga worden,,, niet dus dode link en verwarrende laatste post:
De impedantie van de buizenversterker moet lager zijn dan dat de uitgang van de versterker??????
Dat snap ik niet, waarschijnlijk zal het woord buizenversterker dan wel versterker moeten worden vervanger door cabinet, maar niet belangrijk.
Mijn vraag kan het nu wel of niet....?
Stukje achtergrond, ik heb twee uitstekende cabinetten beide 16Ohm en een leuke oefenversterker no mismatch hier.
Echter nu wil ik weer met een band gaan spelen en wat blijkt mijn verstofte buizen(stereo)versterker heeft geen 16Ohm uitgang maar alleen een 4x 4Ohm en 2x 8 Ohm uitgang.
Liefst zou ik voor een 100% match gaan en de speakers vervangen maar dat is mij weer te duur.
De teneur van voorgaande pagina's was dat dit eigenlijk niet kan,,,,,, maar dit staat in mijn handleiding heb:
One eight ohm and two four ohm jacks per channel are provided. Use one sixteen ohm cabinet into the eight ohm jack. Don't forget: Duplicate the proper load for both channels: Turn it’s Level control to zero and its presence control all the way up. It's also best not to send signal to the unused channel input.
Kan iemand aangeven met een simpel ja/nee of een 16Ohm cabinet veilig aangesloten kan worden op de 8Ohm uitgang van mijn versterker?