aight, thanx :)
Printable View
aight, thanx :)
Even reclame maken:
http://www.paintyourownguitar.com/
Nou ik heb 3 schuimkwasten gekocht maar volgens de vrouw in de winkel lossen ze op in poly-urethaan lak dus we zullen zien of het gaat lukken :-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
*edit
Ik heb ze ondertussen gebruikt, en het werkt prima, alleen de lijmlaag van het stokje naar de schuimkwast lost op :-( maar goed...
Ey echt bedankt, veel aan gehad
en een normale keuken spons met zo'n groen laagje erop, werkt zelfs nog beter (maar dan niet het groene gedeelte gebruiken maar alleen de spons).
Lak op je gitaar gieten en niet op de spons, en dan zachtjes uitwrijven, heb je een mooi strak geheel.
Sorry, ik heb niet het hele topic doorgelezen...
Maar ik ben bezig m'n '83 Spoiler te refinishen, ze gaat zwart worden :cooler:
Nu wil ik het liefste de achterkant van de hals blank houden, dus dat wordt afplakken...
Wat is de beste manier om een aardig complexe ronde vorm aan de achterkant van de hals af te plakken? (zoals ESP, Alembic en waarschijnlijk meerdere merken doen)
Het moet 2 x afgeplakt worden lijkt me, eerst de hals (om de body zwart te spuiten) dan de body (om de hals blank te spuiten)
Moet ik met die chirurgenmesjes gaan werken hiervoor?
Ik kan ook de hele bas zwart spuiten als het te moeilijk gaat worden, maar dat is natuurlijk lang zo mooi niet...
Alvast bedankt!
Flippie
1 keer afplakken, denk ik zo; over zwart wil je zwz blanke lak spuiten. Nooit alleen kleurlak.
om de ronde vorm af te plakken, plak je met low-tack tape of schilders tape in lange smalle stroken over de lengte van de hals
en wat Mattia al zei, het zwart mag ook blank afgelakt worden dus hoef je maar 1 keer af te plakken (wel de zwarte lak van de zelfde soort als de blanke lak nemen)
Allright, thanx!
Het is idd de bedoeling om de transparante lak ook over de body te spuiten.
Krijg je dan niet een voelbaar randje bij de overgang van zwart/transparant,
of kun je dat gewoon vlak schuren?
Thanx,
Flippie
kun je gewoon weg schuren en polijsten en dan voel je er niets van