inderdaad, gitaren moet je ook altijd even voelen enzo,
je koopt niet een gitaar omdat hij er op marktplaats mooi uitziet ..
ja die mensen bestaan die zon ding laten opsturen dan ..
Printable View
inderdaad, gitaren moet je ook altijd even voelen enzo,
je koopt niet een gitaar omdat hij er op marktplaats mooi uitziet ..
ja die mensen bestaan die zon ding laten opsturen dan ..
Ben ik het helemaal mee eens. Maar voor een pedaaltje vind ik het soms toch een ander verhaal. Zo heb ik laatst een leuke compressor gekocht van een kerel in Utrecht. Eerst gebeld en hij klonk betrouwbaar. Toen geld overgemaakt en pedaal ontvangen. Werkt prima, geen problemen mee gehad.
Pedaaltjes doe ik ook niet moeilijk over. Gewoon wat vertrouwen uitspreken, gegevens uitwisselen enzo. Heb ik nooit problemen mee gehad.
Ik heb ook minstens 15 pedalen over en weer gekocht en verkocht via marktplaats en 2ehands.nl door gewoon geld over te maken. Ook diverse ruildeals, geen probleem.
Heb alleen maar goede ervaring met 2dehands.be, ik ga ook alles zelf ophalen en uittesten voor ik het koop, ook al is dat 250km verder.
Je weet teminste wat je koopt en kan een eventueel gebrek al opmerken.
Ik ben jaren lang nooit genaaid geweest en nu meerdere keren op een goeie maand:
- slechte preamplampjes (klinken goed maar niet betrouwbaar, zogezegd getest in een amp): 60 euro
- delaypedaaltje waarvan de switch rot is: 70 euro
- mic die niet werkt: 70 euro
Is al 200...
en, heb je nog contact opgenomen met de verkoper?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imlikeajungle
testen...altijd testen...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imlikeajungle
ook een kapotte mic gekocht. verkoper zij het zuur te vinden en me de reparatie te vergoeden. Heel lang verhaal over hoe fantatisch hij wel niet was. daarna nooit meer bereikt. overwogen om 'langs' te gaan, bleek het adres niet te bestaan (en da's knap als je onder rembours verzend). Uiteindelijk als kapot doorverkocht, schade viel mee.
Heb ooit eens een multi-effecten pendaal gekocht voor m'n gitaar. Ging langs en kon hem testen en geen enkel gedoe ermee. Heb ook al eens een versterker gekocht. Doet het nogsteeds en heb hem al ruim 5 maanden...... zoals al eerder is gezegt... niet onder rembours iets kopen en de juiste vragen stellen...
Verder koop ik wel diverse dingen via marktplaats. 1 keer was ik bijna genaait en dat was met kopen van een TV-serie. man bleek kopieen door te verkopen. Ben toen boos op hem geweest en gekeken of ik justitiele stappen kon ondernemen, maar toch maar niet gedaan. Gelukkig kwam ik er op tijd achter. Een vriend van me, is wel op deze manier genaait. Stelde niet de juiste vragen en kreeg dus kopieen.... waren wel goeie kopieen maar toch. hij had verwacht orginele dvd's te krijgen....
Afijn... gewoon voorzichtig zijn en de juiste vragen stellen en dan kom je een heel eind. Als je apparatuur koopt. ALTIJD TESTEN!!!!... al ben je ruim 1 uur bezig.... gewoon testen.