Ik heb ook een keer gehad tijdens het soundchecken: alle kabels goed aangesloten, amp opgewarmd, ready to go. Alle volumeknoppen open, geen geluid. Bleek mn amp nog op standby te staan :???:
Printable View
Ik heb ook een keer gehad tijdens het soundchecken: alle kabels goed aangesloten, amp opgewarmd, ready to go. Alle volumeknoppen open, geen geluid. Bleek mn amp nog op standby te staan :???:
Kramp krijgen tijdens het eerste nummer van de set en dan de set afmaken zonder dat ook maar iemand (zelfs mijn eigen band) merkte dat ik kramp had :D (en daarna drie dagen je bas niet meer aanraken vanwege de pijn in je arm)
Sorry :lol: Ik Zal nooit meer zo onduidelijk typen.Ik Moet toegeven dat het een beetje onduidelijk was, mijn excuses ervoor :P. Het kwam erop neer dat ik en een mede gitarist bijna met gitaren aan het smijten waren. Oorzaak: Vervelende Leraren. Maar om met een Strat USA en een Hamer USA special te gaan gooien was wa veel geld voor ons -arme studenten-. Dus dat hielden we maar voor gezien. :roll: :cool: :lol:
ZIE:
http://216.144.230.195/Videos/Medium...uitar_Spin.wmv
Een sukkel van de eerste orde!
Haha, wat een idioot.
Het zal wel aan mij liggen maar echt duidelijker isset niet geworden.... :???:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door t0n3h^
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Javaca
Hehe :-D lijkt me nog best gevaarlijk als je dat op het podium doet en iemand in het publiek krijgt zo'n plank voor zn harses...
Ja hoor, t was vandaag weer raak. Zangeres en andere gitarist speelden een unplugged nummertje, ik wil opkomen terwijl ik het wilhelmus speelde, heeft een of andere oetlul alle knopjes op m'n versterker naar 0 gedraaid :evil: :evil: :evil:
Het was ook een keer bij ons optreden dat een roadie de stekker van mijn buizenbak eruit trok terwijl ie aanstond :evil:
OK, mijn avonturen dan maar:
allereerste optreden (was van de muziekschool, dus alleen papa's en mama's in het publiek). Een dag van te voren verse snaren gekocht (NOOIT doen!!), en jawel een halfuur voor het optreden.. G-snaar geknapt bij het stemmen. Ik had natuurlijk geen reserve snaren bij me, dus paniek. Kon ik een gitaar lenen van iemand die ook moest spelen (Gibson LP studio!!). Bij het derde nummer.. PATS.. D-snaar kapot !! Heb die avond uiteindelijk 3 gitaren in handen gehad.
Bij een ander optreden (was ook van een workshop), vers batterijtje in m'n overdrive gezet. Toen ik die solo moest geven trap ik het pedaaltje in en... niks!! En ik speelde over een roland JC-120 (die daar stond), dus je kan je voorstellen hoe die solo klonk..
succesverhaaltje:
zelfde workshop, ander optreden... Wij met onze spulletjes het podium op, en er staat een minuscuul Laney versterkertje klaar (ik denk, oh kut..). Maar wat bleek, er kwam het meest vette crunchy geluid uit !! En mn overdrive (die het toen wel deed) had ook precies het gewenste effect ! Was de gitaarheld van de avond..