Die foto met die schuifmaat...... Staat je brug wel schuin? Gecompenseerd?
edit: zal het staartstuk zijn. Verstandig om die eerst te boren en daarna met snaren erop de brugpositie te bepalen. Slim van je!
Printable View
Die foto met die schuifmaat...... Staat je brug wel schuin? Gecompenseerd?
edit: zal het staartstuk zijn. Verstandig om die eerst te boren en daarna met snaren erop de brugpositie te bepalen. Slim van je!
Ik heb de mensuur op de middenlijn van de brug laten lopen, zodat ik beide richtingen op kon stellen indien nodig.. de methode om de brugpositie te bepalen die je textte is eigenlijk vrij briljant :)
de gaten zijn pas 3mm en kunnen met een kolomboor nog wat varieren (niet veel) dus ik ga je raad opvolgen en die methode volgen zodra ik de snaargeleiders heb. VOOR het stainen dus..
heb 2 reststukjes hout net zwart gestained. later ff uitschuren en morgen blauw eroverheen. benieuwd!!
Ondanks de fuck up vind ik het wel een gave plank worden.
Ben benieuwd hoe je stain er uit komt te zien.
Succes,
Branko
Dankjewel Branko! De fuckup is gelukkig maar 2 mm diep, en gerepareerd inmiddels. plus, de plank krijgt een dunne burstrand waar ie ruim binnenvalt, zie je straks niks meer van! vanmiddag in mn pauze op t werk met de kolomboor de gaten voor de snaren boren.
gaten voor de snaren geboord, toch weer een paar kleine splinters uit het hout van de top, grrr!!! natuurlijk vallen de randen van de snaargeleiders er bijna helemaal overheen, maar toch.. secondenlijmtrucje gedaan, aardig resultaat maar wat donkerder.
Ook 2 proefstukjes gestained, morgen checken hoe het is opgedroogd!
Stain pakt niet op secondelijm. Dat weet je toch?
ja.. heb nog de mogelijkheid er een splinterje hout in te lijmen trouwens, heb het niet helemaal opgevuld omdat t niet lekker ging.
de 2 teststaintjes.. zwart gestained, toen geschuurd, blauw gestained en weer geschuurd. vind er nog niks aan eerlijk gezegd :(
maar, ik heb denk ik de stains niet geconcentreerd genoeg gemaakt, en niet genoeg aangebracht van beide kleuren. ook misschien wat grof geschuurd (180) vooral het zwart moet er veel dieper en duidelijker intrekken. te haastig vermoed ik.
ander nadeel is, het betreft hier stukje uit de rand waar de flame van zichzelf al veeeel minder duidelijk is.
http://i141.photobucket.com/albums/r...2/IMG_7782.jpg
http://i141.photobucket.com/albums/r...2/IMG_7780.jpg
ik heb nog maar een keer gestained he, maar ik zou denken dat je body al heel netjes af moet zijn voordat je gaat stainen, na het stainen kun je niets meer repareren dus de gitaar moet al superstrak geschuurd zijn van vorm, geen kuiltjes en heuveltjes meer.
het lijk alsof je de blauwe stain ook nog geschuurd hebt, ik vraag me af of dat verstandig is. er ontstaan dan gauw verschillen zoals ook op het grote stuk en op de randen te zien is.
iets anders wat ik dacht is dat je het misschien mooier vindt als je de blauwe stain mengt met een bepaalde hoeveelheid zwart, zo ontstaat meer een blauwige gloed.
hoe doe je eigenlijk de hals en de kop, komt daar ook stain op?
Hij wil het zwart in de diepste nerven hebben zitten. Hij staint dus eerst zwart, maar schuurt het weer van de hoogste nerven af.