zitten er trouwens weerstanden tussen pin 8 en het chassis gesoldeerd? want dan heb je waarschijnlijk geen probe nodig...
Printable View
zitten er trouwens weerstanden tussen pin 8 en het chassis gesoldeerd? want dan heb je waarschijnlijk geen probe nodig...
Geen idee, ik zal 's kijken als ik weer tijd heb.
Wat is een probe? :noob:
Iemand raadde mij die kleine Marshalls af en zei dat een amp die PTP, helemaal handgemaakt of gesoldeerd ofzo, beter is dan een PCB plaat. Volgens hem is het duur om te repareren als er iets mis is met de PCB plaat van een amp. Verder zei hij dat je dan de hele PCB moet vervangen.
Tot slot kwam hij met een merk, A-wai amps en raadde mij deze aan.
Daarna heb ik wat gezocht en toen zag ik dat de JCM800's ook een PCB hebben, dus zo erg zal het toch niet zijn?
Er is niets mis met een Printplaat versterker. Echter als het op een reparatie aankomt, dan moet je onder de print komen en dat betekent dat er meer demontage werk in zit. En Arbeidsloon is een dure factor. Er zijn sommige "reparateurs" die aan de bovenkant bijv. een extra component solderen waardoor er onder de mat (onderkant printplaat) er een slechte verbinding kan ontstaan. dat soort reparateurs kun je dus beter niet hebben, want dan kan goedkoop wel eens duurkop worden.
De PCB vervangen mag je successievelijk naar het land der fabelen verwijzen. Als je van plan bent om van alles te modificeren kun je beter iemand zoeken die er een voor je bouwt en dan gelijk PtP en kan je naar hartelust sleutelen (lees solderen, verbouwen etc).
Printplaat is niet meer dan een bordje (glasvezel-epoxy) met koperbanen erop. Als je niet kan solderen (te heet cq te lang op een punt) dan kan het koper loslaten. Wel had je vroeger nog wel eens wat goedkopere (mag niks kosten) printplaten. Daar is de koper/printplaat lijm niet zo sterk. Maar huidige generatie PCB's zijn prima. Mits je niet constant er aan gaat sleutelen.
Die Awai amps is gewoon een tube-town bouw pakketje. Is geen vergelijking met de marshalls.
Dus ik weet niet wie die "iemand"was, maar mogelijk moet je voor dit soort vragen een andere "iemand" zoeken:seriousf:
Dat was een Nederlander die net als ik op MyLesPaul zit.
Iig, ik vond het ook erg vreemd dat hij zoiets zei terwijl alle high end versterkers ook een pcb hebben.