Heren, kunnen we weer een beetje over geluid praten?
Printable View
Heren, kunnen we weer een beetje over geluid praten?
OK dan had ik nog de vraag waarom er buscompressie wordt gebruikt bij het afmixen. Hoeft toch niet? Dat doe je toch bij het masteren? Ik zou een mix zonder compressie afleveren en bij het masteren compressie toevoegen na een master eq.
Of is buscompressie ook iets wat op de bus van een apart kanaal of aparte groep wordt gezet?
Tja, dat maakt niet uit. Als je alles in één keer goed doet, hoef je niet te masteren.
>>>Moet je het 'es schoonmaken met ammonia...<<<Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Han S
Laatst de clip gezien van the day that never comesAH! :)
Lars is een invloed rijk figuur geloof ik en had wat te bewijzen na st anger. MAn wat staat de snare knetterhard. Dacht dat het aan mij lag (of mijn alcohol consumptie) Maar later nog eens gehoord en staat echt debiel hard.
deze Guhlio?
kut geluid...
waardeloze drummer, ik vind Lars zoooo overgewaardeerd. Maar goed :)
ach waar maak je zo druk om dat album verkoopt toch wel :-) of nou goed is of niet qua muziek of mastering dat hebben ze wel bewezen lijkt mij.
denk je dat door een goeie mastering de muziek opzich ook beter word dacht t niet.
Poeheeeee wat kunnen mensen zich hier druk om maken. Ik zou het absoluut ook anders gemasterd hebben, maar ik stoor me hier absoluut niet aan.
Het is een trend die al vele jaren aan de gang is. Als je er niet tegen kan moet je er niet naar luisteren. Er zijn ook heel veel mensen die er graag naar luisteren omdat ze niet beter weten.
Laat ze, ze genieten van de muziek, niet van de techniek.
Het zijn mensen die ook naar slecht ge-encodeerde mp3tjes luisteren.
Dat is toch geen probleem, er zullen altijd mensen zijn die wel naar goede producties willen luisteren.
Ik denk niet dat er ooit iets zal veranderen aan de lw.
heel simpel... de mensen die t echte geld eraan verdienen boeit
het gewoon geen stront....
magoed toch leuk om er wéér is over te praten met z'n allen ;)
Masteren was oorspronkelijk bedoeld om het signaal zo goed mogelijk op het vinyl te krijgen.
Met CD's maakt dat niet meer uit, de laser zal niet uit de groef springen bij teveel bas bv ;)
Misschien mastering gewoon afschaffen? Dan moeten je mixen wel goed zijn, anders val je gelijk door de mand.