Hoe bedoel je dat precies? Je kan er prima je basgitaar mee stemmen, dus lage tonen geen probleem. En op een tuner wil je niet bezuinigen ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugo123
Printable View
Hoe bedoel je dat precies? Je kan er prima je basgitaar mee stemmen, dus lage tonen geen probleem. En op een tuner wil je niet bezuinigen ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugo123
Volgens mij bedoelt hij alternatieve stemmingen (meestal wat lager). Met een chromatische tuner hoef je nergens op te drukken, hij stemt alle semitonen!
Ik denk dat hij bedoeld of je er ook drop tuning mee kan stemmen.
Lijkt mij dat dit gewoon kan aangezien ze chromatic zijn, dus gewoon de toon hoogte aangeven waar de snaar op gestemd staat en niet iets van snaar 1 hoge e, snaar 2 b ect. ect.
weet alleen niet of zit zo een super uitleg is, maar k heb t geprobeerd
ik snap eigenlijk niet dat er nog tuner gemaakt worden die niet chromatisch zijn.
vroeger had ik er nog eentje waarbij je per snaar nog een knop moest verzetten, zen-on justina heette dat ding.
Voor diegenen die toch iets anders zoeken wat betreft bijvoorbeeld prijs is de Ibanez LU20 misschien een goede optie, ik ben er zelf erg blij mee, maar had me niet gerealiseerd dat hij zo breed is ;-).
http://www.thomann.de/nl/ibanez_lu20.htm
Hij is er ook in zwart voor dezelfde prijs van 44 euries.
http://images7.thomann.de/pics/prod/108941.jpg
En daar komen de pluggen nog bij! Als die nou eens aan de achterkant zouden zitten...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xommen
ik zit nog met een vraag; betreffende de Korg DT-10..
Momenteel zit de DT-10 uit mijn signaalpad, dmv een ABC switch. Wegens uitbreiding heb ik geen plaats meer voor deze ABC switch en wil ik de DT-10 in mijn signaalpad plaatsen.
Ik hoor goede verhalen over de buffer die erin zit, en laat ik nu net in mijn setup geen buffer hebben. (setup is zoals in mijn sig)..
zou het (voor mijn setup, geen hi-end, truebypass pedalen dus) een goed plan zijn om de DT-10 in mijn signaal pad te gaan zetten of niet (en dan toch voor een aparte/kleinre ab switch gaan)?
*mijn setup ligt thuis, ik raak het alleen in het weekend tijdens optredens aan, vandaar de vraag*
jah! Ik zou het graag even uitproberen, maar ben dus pas over 1,5 week weer bij mijn spulletjes.
Mocht ik hem dus in het signaalpad zetten, dan het liefst als eerste pedaal (voor mn crybaby nog), zodat de buffer zn werk kan doen, bedankt! Iemand anders nog opmerkingen om toe te voegen? :)
Poeh, zitten een paar flinke (potentiële) tonesuckers tussen hoor! Probeer 'm sowieso vooraan maar experimenteer ook eens met 'm bijvoorbeeld vóór de DL4, zou zo maa rkunnen dat ie daar beter klinkt. Je hebt al aardig wat matige buffers op een rijtje met die Iba's, Boss, DL4... Ik weet niet of die Muff al TB is, maar je zou kunnen overwegen om de wah, muff en MXR TB te maken/laten maken, dan komt het buffer van de DT10 een stuk beter uit dan wanneer er nog een reeks matige buffers achteraan komt.
Believe me: been there, done that...