Haha ja zo doe je zaken :satisfie:
Wat vind je een redelijke prijs voor je koffer dan?
Printable View
voor dat soort dingen mag je een bod uitbrengen via de PM functie :)
Bedankt voor de link alhoewel ik hem al gevonde had :D
Gelijk besteld!
Volgende week komt mn Showmaster 48 binnen. Ik heb vaker op foto's gezien dat ze bij het klepje inputs hebben gemaakt die in verbinding staan met losse pedalen.
In de showcase komt de boss gt8 te zitten met een paar losse pedalen.
Boven de inputs van de gt8 wil ik een plank maken waar de overige effecten op komen te staan die er anders niet inpassen. Hierdoor kom ik niet gemakkelijk meer bij die inputs. Daarom wil ik een klepje maken met inputs die verbonden zijn met de gt-8 (input, output, fx send, fx return. Ook komt er een stekkerdoos in te liggen voor de stroomvoorziening. daarom is het ook misschien handig dat ik het hele pedaal van stroom kan voorzien door zo een computer stekker aan te sluiten.
Zit zelf te denken hoe dat precies het beste gedaan kan worden maar kom er niet helemaal aan uit.
Voor de stroom heb ik al gedacht om kabel van stekkerdoos af te knippen en aan te sluiten op de input van de volgende afbeelding. http://pan.fotovista.com/dev/1/1/030...l_03020011.jpg
Is het ook mogelijk om een aan uit schakelaar te monteren?
Voor de kabels van de GT-8 naar het klepje zat ik te denken om een jack kabel in de gt-8 en dan vast solderen aan zo een input.
Ben zelf niet thuis op het gebied van stroom en kabel voorzieningen. MIsschien dat jullie me kunnen helpen met het geven van tips waar ik op moet letten. Heb het forum al eens rond gekeken maar kan niet echt wat vinden
Heb de volgende aansluiting in gedachten zoals in de afbeelding:
http://www.scramed.nl/site2007/aansl...pedalboard.jpg
Als niemand reageert zal ik het dan maar doen?
Die computer psu in je link levert voornamelijk 12v met allerhande molex stekkers e.d.
Ik weet niet wat (volt/ampere) je gt en effecten nodig hebben, maar het lijkt mij flinke overkill en een hoop werk om die psu op een pedalboard te zetten. Er zijn gewoon veel betere oplossingen.
Daarbij geven die cheape psu's nou niet de beste stroom voor muziekdoeleinden. Grote kans dat je last krijgt als je geen fatsoenlijke koopt en voor dat geld kan je heel wat onespots of een "gitaardoeleinden" psu kopen.
Met het schema dat je nu hebt en de zoekfunctie wordt het een prima plank! :rockon:
Hoi,
Ik ben een pedalboard aan het bouwen, maar ik weet niet hoe die dingen heten.
Met 'die' Bedoel ik , Een input die op de flightcase zit, daar stop je je gitaar kabel in, De input is verponden aan de effecten, en dan komt hij weer uit bij de output.
Begrijpt iemand me?
6,3mm Jack? http://www.newtone-online.nl/catalog...38f905d3177815 ?
ja, maar wat wil je weten? hoe die dingen heten?
Ik noem het gewoon een jack-input ja, maar wat wil je erover weten?
Zoiets word vaak een "patch box" of genoemd.
Het is eigenlijk een heel simpel doosje.
Er zitten 4 van die jacks op waar van 2 in paren aan elkaar verbonden zijn.
Het ene paar het Input -> Send en het andere heet Return -> Output.
Ik vind ze eigenlijk weggegooid geld totdat je er meer dingen in gaat stoppen behalve in en uit.
We komen in de richting,
Gitaar kabel -> Input Pedalboard -> Direct naar een effect.
Iemand liet net wat zien , waar je moet solderen, maar die dingetjes waren meer voor gitaren, of zit ik nou verkeerd :$