Op één van de vijf vaste frequenties (de eerste) heb ik soms problemen. Bij de andere ben ik zelfs al 50m verderop buiten gaan staan om te testen, blijft perfect gaan...
MS
Printable View
Op één van de vijf vaste frequenties (de eerste) heb ik soms problemen. Bij de andere ben ik zelfs al 50m verderop buiten gaan staan om te testen, blijft perfect gaan...
MS
Vandaag m'n pedalboard afgemaakt. Hier het resulaat.
http://inlinethumb46.webshots.com/39...425x425Q85.jpg
Het geheel past precies in een showmaster48 case. De korg ax1500 is aangesloten via een true bypass loopboxje.
Van de Korg gebruik ik alleen de reverb, delay- en modulatie-effecten en ben eigenlijk op zoek naar iets anders, bijvoorbeeld de TC electronic Nova of Eventide modfactor(duur!).
Het board is bekleed met hetzelfde materiaal, waarmee ook hoedenplanken van auto's zijn bekleed.
Netjes gemaakt zeg dat board! :)
één dezer dagen nog eens een foto maken van mijn plank.
Lijpe pedalboards, ik moet het nu nog doen met een BOSS ME-50, maar ach, mijn tijd komt wel :P
Dit is hem dan, hij is wel redelijk af. Och, ik zou wel een tremolo, pitch vibrato/chorus/flanger, octaver, fuzz etc. willen, maar dat heb ik allemaal niet zo nodig. Ik zou de boel op een andere plank kunnen zetten om gewicht te besparen (nu 10 kg!) en om de kabels weg te werken, maar de plank zelf is helemaal niet zwaar en de kabels liggen nu niet in de weg. Nee, ik ben echt wel tevreden.
http://i16.photobucket.com/albums/b4...pedalboard.jpg
terug van vakantie, pedalen binnen en kist afgemaakt!
http://img399.imageshack.us/img399/1624/finishedqc3.jpg
very nice! lekker strak ibanez!
Inderdaad! Mooi strakke plank!
thnx guys, die ruimte die ik over had kwam meteen van pas aangezien er nu ook een OC-2 op staat. Wat een vet ding joh! En als ik hem in combinatie met mn wah gebruik wordt je gek! Nu alleen nog een BOSS tap-pedaaltje, die kan onderaan bij de wah...Vanavond voor het eerst met de band testen :-)
gebruik je die DS-1 als booster, omdat deze voor de wah staat?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
en daarnaast.. werkt dat een phaser door die blackstar heenduwen of gebruik je die nooit samen?
Wat mij nog steeds opvalt zijn de dure pedalen met daar tussenin minderwaardige patchcables...
Sinds ik een tijd geleden alle cables waardoor geluidssignaal ging (de cable naar de tuner en van mijn looper naar de tapswitch zijn goed maar niet top) vervangen heb door custom handgemaakte cables met de beste onderdelen, is het geluid uit die keten hoorbaar verbeterd.
Kostelijk grapje maar zeker de moeite waard...
MS
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals
Sja, daar zijn al veel topics over geweest en de meningen verschillen daar wel over. Ik heb inmiddels mijn "el cheapo alle kleuren van de regenboog kabeltjes" vervangen door duurdere maar merk, behalve een een mooier uitziend boardje, geen verschil eigenlijk.
@ Misery: was dat aan mij gericht? Ik heb geen peperdure patchkabels maar dit klinkt toch niet gek...
@ Riffmeister: de DS1 is inderdaad vooral een boost voor de Blackstar. Maar soms is het ook wel lekker om een iets meer synthy geluid te krijgen door de DS1 met de wahwah te combineren. De MXR klinkt best goed voor de Blackstar, al helemaal als ik de DS1 ervoor aanzet. Maar ja, de kans is redelijk groot dat je een totaal ander geluid verwacht dan ik.
Maar eigenlijk gebruik ik niet zo vaak een phaser. En meestal staat-ie ook maar heel even aan, bij wijze van woosh.
Custom handgemaakt? Dat kan m'n tante ook als ik haar leer solderen. Definieer de voordelen van a) custom en b) handgemaakt. Tot die tijd zijn het alléén loze kreten.Citaat:
De beste onderdelen?? Wat zijn dat precies? Betekent dat dat er nergens op aarde iets beters te vinden is?
"De beste" is, evenals "hoge kwaliteit", een leeg begrip totdat het een duidelijke, meetbare, referentie heeft.
Oh,Citaat:
je bedoelt dat dat geen peperdure handgemaakte customkabeltjes zijn?? Gaaf dat Misery dat aan de buitenkant zou kunnen zien! Ik heb thuis toch echt ook wat van die pluggen liggen en die waren van de beste kwaliteit!
;)
wou zeggen, dat ziet er voor mij niet uit als el cheapo kabeltjes...
€2,44 bij Thomann (ssnake en dean/cordial). Ik neem ook aan dat Misery het algemeen bedoelde, en niet aan mij. Zag er alleen een beetje ongelukkig uit ;)
Haha,
Was inderdaad niet aan jou specifiek bedoeld hoor Frusciante...
Mijn komen van bij Guitargear.be
Neutriks met trekvaste pluggen (vrij overbodig op een pedalenboard maar toch) en de beste kabel.
Ik heb ze allemaal bij hem laten maken, en als er een ooit nieuwe betere draad uitkomt mag ik die hem laten vervangen, enkel prijsverschil en werkuurtjes betalen... Ook levenslange garantie dus mochten ze kapot gaan maakt hij ze kosteloos... Kosten ongeveer 20 per stuk, iets meer... Ik heb er zo 4 zitten, kom je op 80-90 Euro uit dus da's geen oor af he... Zelfde garantie en werkwijze trouwens ook bij mijn gitaarcables, die zijn zo al eens een keer vervangen geweest...
Hij heeft ooit zo ''ns mijn toenmalige pedalenbak nagemeten met gekleurde patch cabletjes en dan met zijn cables om 't verschil aan te tonen, en dat was er wel degelijk.
Custom wil zeggen de juiste lengte, plugs die ik wil, en handgemaakt wil zeggen niet uit een fabriek maar met zorg met zijn voeten gemaakt 8-)
Da's al wat ik bedoel...
MS
Iets wat meetbaar is, is nog niet altijd te horen met het menselijke oor en daar gaat het toch om? ;-)Citaat:
mm, ik heb ook zo'n mxr phaser en die suckt net zo veel tone als 10 van die gekleurde kabeltjes.
als je een gitaar hebt met veel output dan heb je misschien wat minder last van slechte kabeltjes.
Dan verschilt het misschien per exemplaar en/of je overdrijft. Ik heb er niet bijzonder veel last van (als-ie aanstaat wel trouwens, maar da's wat anders). Alleen de wahwah snoept wel wat van de klank af, maar boeiend.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door charlie45
Boeiend?
Dan kan je evengoed alles goedkoop kopen als 't je toch niet interesseert of er van je geluid wordt afgesnoept haha!
Als je amp top is, je gitaren en effecten ook, moeten de kabels die deze spullen met elkaar verbinden ook maar top zijn...
Op 't eerste zicht hoor je veel niet, tot je zes van deze "niet-hoorbaar-slechter" spullen hebt...
Logisch toch? :)
MS
Nuanceren, ooit van gehoord?
Dan is het dus custom footmade i.p.v. custom handmade...Citaat:
Weet ik wel :)Citaat:
Ik voor mezelf wil gewoon zo weinig mogelijk tot geen zwakke elementen in mijn setup. Bij mij is dat mijn Boss Loopstation, maar als die ik nu nodig heb moet ie erin, ik ga hem mss in een midischakelbaar loopkastje zetten om heb te kunnen true bypassen als ik hem niet nodig heb... Ook mijn kabels in de fx loop heen naar en terug van mijn pedalenbak zijn veel te lang, 6m elk. Die ga ik binnenkort laten inkorten tot 2m. Mijn switcher kan ik er toch afhalen en overal op podium zetten...
MS
uhmm
wat een gezeik zeg
ik geef je een tientje als je het verschil hoort tussen de disco kabels of je zogenaamde costum made kabels...
terwijl de drummer meespeelt in een of andere klote kroeg, waar 99 van de 100 leden spelen....
Hee Ro, Je bent weer online... Al iets onderweg?
Kabels doen een hoop... kan me niet schelen dat een ander het niet hoort. ik hoorde het maar je moet wel spullen hebben waar je het bij hoort natuurlijk.
prachtige nuance weer.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
het maakt toch niet uit? als je het hoort, dan hoor je het en is het de moeite waard.
als je het niet hoort, hoor je het niet en is het niet de moeite waard.
zo is het met alles, standaard tubescreamers vs booteekjes, behringer vs cornish etc...
beetje zinloos om een discussie te voeren over wat iemand anders wel of niet hoort toch?
Misschien hoor je het wel, en is het juist de bedoeling. Misschien is het juist die vermindering van het hoog of het laag die je prettig vindt.
om eerlijk te zijn heb ik een schijthekel aan dat snijdende hoog wat ik heb als ik mijn kabels vervang voor de dure shit...
enige verschil voor mij is, goedkope kabels zijn niet betrouwbaar, daarom koop ik degelijke kabel + stevige neutrik jacks, gaan jaren mee en uiteindelijk ben ik nog goedkoper uit dan als ik constant nieuwe kabels moet kopen.
die honden van de tnt hebben het hier naartoe teruggestuurd omdat ze een fout hebben gemaakt in het sorteer proces...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
ik probeer het vandaag of morgen weer
mocht het weer mislukken (gaat akelig vaak fout hier in schiedam) stuur ik ze een bom :D
Citaat:
dus toch verschil?Citaat:
misschien wel misschien niet ;)
ik denk dat je het niet hoort...
Citaat:
Tjonge... dat zijn er 2 tegelijk! een ander pakje waar ik met smart op zit te wachten is ook al "return to sender"... erg vervelend als je erop zit te wachten... ik zie m wel tegemoet!
weer on topic:
de beste sounds had ik met van den hull kabels in mn rack... wanneer ik weer eens op orde ben met mn rack komen die er zeker weer in! zelfs vanauit een ongebruikte line out naar de tuner... zelfs die is dan sneller en accurater...
Heb mn OC-2 en DD-7 gisteravond voor het eerst getest over mn main set-up en ik was er wel behoorlijk van onder de indruk! Ik zie op het moment niet hoe ik mijn boardje zou kunnen verbeteren...maar dat kan morgen wel weer anders zijn ;-)
Wat doet zo'n octaver eigenlijk en in welke situatie kan je dat gebruiken?
MS
Zoals de naam van het effect al zegt voegt hij een octaaf aan je signaal toe. Je hebt ze in verschillende soorten: Octaaf boven het originele geluid, octaaf eronder, 2 octaaf eronder, een mix hiervan, en er zijn ook versies die accoorden trekken (denk bv aan de EHX POG).
Je kunt ze op meerdere manieren gebruiken, soms vind ik het bv wel tof in een soort van stoner riff, of gewoon in een solo oid.
Ho, ho, ho. Wat is dan 'de beste kabel'?Citaat:
Ik heb op mijn board ook 'custom handmade' kabels (zelf gesoldeerd op zelf-gekozen lengtes :dance: ), van Tasker met Neutrik pluggen. Die Tasker kabel is nog geen euro de meter. Knappe jongen als jij in een pedalboard met meer dan 4 pedalen het verschil tussen Tasker, Evidence Audio, Vovox, Zaolla en Van Den Hul hoort.
Ik hoor 't verschil absoluut tussen George L en die cheap-ass Hosa kabeltjes, maar op een gegeven moment is goed genoeg goed genoeg.
En gaan lopen mieren over dat "Vovox een helderder tophoog" heeft, terwijl je er een Boss DS-1 met carbonfilm weerstanden, run-of-the-mill condensatoren en IC's op aan sluit... tja... :sssh: