Je hebt helemaal gelijk! Clean vond ik ze zooooo super...maar met distirtion op een goede buis..vielen ze me een klein beetje tegen?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
Printable View
Je hebt helemaal gelijk! Clean vond ik ze zooooo super...maar met distirtion op een goede buis..vielen ze me een klein beetje tegen?Citaat:
maar dat is toch inherent aan een singlecoil? crunchen kunnen ze goed, maar distortion...? dan moet je iets hebben als de HS3 van dimarzio. daar kan t weer wel mee, maar dan nog. wil je high gain werken, pak je imo sowieso geen singlecoil, maar ten minste een p90 die stil is, of een humbucker.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jayjay
Ik sloop meteen de singlecoils uit m'n strat en tele! Al die tijd miste ik iets met high gain, maar nu weet ik het! Man er gaat een wereld voor me open! Wellicht moet ik nog eens wat soundsampeltjes opnemen van de tele, misschien dat je dan je overtuiging wat bijschaaft.Citaat:
nouja, alsof er met een stratocaster de laatste 40 jaar geen prachtige solo's gemaakt zijn...Citaat:
dat wordt ook niet gezegd, met een singlecoil en een hele berg gain heb je gewoon veel eerder ruis en feedback.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
Je kan best keiharde metal spelen met singlecoils, snelle highgain solo's ook wel, maar met een humbucker klinkt het met minder moeite en afstellen al heel snel goed.
Lijkt me nogal smaakgebonden. Ik weet bepaalde situaties waar een humbucker al gauw veel te dicht klinkt met veel gain. Het enige wat in het voordeel van de humbucker ligt wat mij betreft is het muten bij de zwaardere stukken. Verder is het puur voorkeur volgens mij. Het afstellen is al helemaal geen kwestie. Ik speel zowel over singlecoils als over humbuckers en ik moet juist bij overschakeling naar humbuckers de zooi bijdraaien. Een humbucker is bij mij ook haast niet clean te krijgen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koennie
feedback? Moet je eens met een ES 175 voor een Marshall of twin staan... dan pak ik toch liever een telecastertje..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koennie
Ja Einstein, een ES 175 is een rasechte metalbak...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
ja idd, maar hij snapt men punt wel... en verder is t natuurlijk allemaal smaak, ik vind singles ook relaxt, maar als ik ff los wil gaan pak ik zelf (mijn mening dus) toch liever een plankie met hummies.
ontopic:
men eerste gitaartje, was voorheen een yellowstone, nu een stingray hals er op. body is van een raar soort hout, kan het niet goed zien, maar ik denk mahonie of misschien rosewood.
http://i129.photobucket.com/albums/p...m/IMG_3302.jpg
http://i129.photobucket.com/albums/p...m/IMG_3303.jpg
leuk dingetje.. alleen ziet het er nep uit inderdaad