Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
jaaaaaaaaaa carbon copy in the house !
2 versie's ? tell me more !
Printable View
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
jaaaaaaaaaa carbon copy in the house !
2 versie's ? tell me more !
Me2 (+10 tekens)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dude
Nou ik moet zeggen, het volledige verhaal weet ik zo niet uit me hoofd, enkel dat D_H zoiets een keer zei. Was een hele poos terug al (ik dacht iets van 2 jaar terug ofzo want sinds dien heb ik dat pedaal). Ik stond er zelf ook beetje van te kijken maar goed, zoiets was wel het verhaal toen. Of ik sla volledig de plank mis en heb D_H verkeerd begrepen ;) (misschien vroegtijdige dementie, werk zelf met die doelgroep. Misschien is het besmettelijk :D ;) )Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
Mark, yepz vanochtend opgehaald op postkantoor (was gister dagje in Ibbenbüren). Heel hartelijk bedankt voor de goede en snelle afhandeling, toppie! :) Pedaal bevalt echt prima! Echt wat ik dus zocht (en 4/5 jaar lang op heb gewacht hehe).
er zijn 2 versies
versie 1 heeft minder aanwezige modulatie
versie 2 heeft dat al meer
ok.
maar hoe kom ik dr achter welke versie ik heb dan,en waar heb je de info vandaan ?
Ben ik ook zeer benieuwd naar, maar hoort niet in dit topic thuis!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dude
openschroeven en kijken of r7 iets van 447 ohm is of 0 ohm :)
Dit is zoals het bij mij nu nog steeds is.. Hoewel het in verhouding goedkoope pedaaltjes zijn ben ik erg tevreden.
Volgorde is: Dunlop Crybaby, Boss DS-1 (tone en distortion klein beetje open), Ibanez TS-9 (gain op 0), MXR booster/overdrive, EHX Electric Mistress en via de Line6 delay stereo eruit.
De MXR gebruik ik alleen voor de boost functie, want de overdrive klinkt bij high gain sounds zowel te krasserig als te bassig.. Heel irritant. En draai je de gain laag hoor je kleine digitale clipjes, gewoon lelijk. Iemand hier ervaring mee?
Daar wil ik nog eens iets anders voor zoeken dus, maar een boost functie is wel een must-have.. Mss de Carl Martin Plexitone eens wat beter testen..?
http://i136.photobucket.com/albums/q...rokkel2015.jpg
Grt Roy!
:cheerup: OCD :cheerup:
wrm liggen je pedalen zo scheef? (niet dat ik boos ben hoor, maar recht is mooier ;)
Leuke pedalen Roy. Die MXR/CAE pedaal is dus niet echt helemaal geweldig als ik het begrijp? Ik heb hem helaas nog niet getest.
De plexitone kan ik je van harte aanraden. Ik heb sinds vandaag een in bezit en ik ben dr gewoon verliefd op bijwijze van. Super veelzijdig en die boost functie is top. Je kunt de boost van de plexitone ook gescheiden gebruiken van de plexitone zelf zeg maar. idiaal. Scheelt je weer een pedaal ;)
Nee, besmettelijk is het niet, daar heb ik er zelf ook lang genoeg voor in gezeten :D Anyway, de DD2 was de eerste digitale delay-in-trapdoos-formaat. Een enorm in elkaar geperst geheel, echt prachtig om te zien. In het Boss boek staat prachtig beschreven hoeveel moeite ze moesten doen om 't allemaal passend te krijgen, wat uiteindelijk wel lukte, maar dan met een dagonaal geplaatste chip. Geweldig!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert-gitarist
Anway, de DD2 heeft wel een analoog signaalpad voor het droge signaal, iets waar een aantal analoge én digitale delays tegenwoordig flink mee schermen in hun marketing verhaal...
Ben je niet eens boos? Saai hoor...
Die delay ligt scheef omdat ik anders het voedingskabeltje er niet in gewurmd kreeg en de EHX omdat anders t kabeltje naar mn delay te kort was. En het maakt me niet echt uit hoe t ligt dus heb niet de moeite genomen langere kabeltjes te halen. Gewoon scheef vastgeschroefd, in Grunn zeggen ze dan "schaif stoat laif"
Roy.
Oh zo okee sorry dan heb ik het gewoon verkeerd begrepen ;) My bad.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
Maar blijft wel een erg toffe delay. Dat dan wel weer :D (en het verhaal er natuurlijk achter). Bedankt btw voor het stukje achtergrond info ;)
Thanx.. Nee, die MXR vind ik niet top nee. De boost is prima alleen de overdrive is maf. Tegelijk te krassig en te dof, heel raar. Ligt misschien ook aan de combi met de amp, maar op diverse Marshalls (Valvestate, AVT en MLC) en mn Blues Junior van Fender is t gewoon niks.Citaat:
Het gescheiden kunnen regelen van boost en overdrive is een must! Want ik neem nog liever alleen een goeie booster erop dan nog een overdrive. Hoewel een combi erg prettig is en toch gewoon te vinden moet zijn. ik ga de OCD en Plexitone nog eens testen, denk dat ik vrind Joene maar even moet bellen.
R
Ik roep het al tijden ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeiDRagonas
Whehe Ik kan hem je echt aanraden! 2 goeie gain stages , en een boost waar je u tegen zegt!, maar dat wist je waarscheinlijk al :)
Je hoeft me niet te bellen bel je nu even!
Krijgen we nu een Plexitone rage? Te vroeg verkocht dan.. :sneaky: :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joene20
Heb jij toch niet meer nodig met je nieuwe scheurbak :)
Ja die boost, wat een bak herrie zeg als je die redelijk ver open hebt staan en aanzet 8-) Echt een heel prettig pedaal ben dr echt zó blij mee. Heerlijk, heb echt vanmiddag 1,5/2 uur gespeeld. Heb nu echt het geluid dat ik wou hebben, lekker crunchy en warm. Mooie combi, Epiphone les pauls+me SG-->plexitone--> Marquis top, gassen!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joene20
*edit, te veel gelul tot nu toe en te weinig foto's. Back on topic maar weer hehe. Hier een foto van mijn board zoals hij er nu uitziet. De Sovtek/EH Small stone is nieuw. Mén wat een bak :D Alleen al de layout vind ik helemaal top. De Vox is ook vrij nieuw (V847). Heerlijke wah. (naast deze wah heb ik nog een Dimebag wah en een Morley BB2). De MXR GT/OD gaat waarschijnlijk de verkoop in nu ik de Carl Martin heb. Ik ga binnekort me board eens stevig onder handen nemen. De overdrives die er nu inzitten gaan er uit en gaan plaats maken voor de Plexitone, kabels netjes leggen en afwerken etc, nieuwe verhogingen. Misschien word het toch nog eens wat.
http://img.photobucket.com/albums/v3...n/PIC_8798.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v3...n/PIC_8796.jpg
Citaat:
Lekker op Marktplaats gezeten? Eiland Muziek? Ik heb er ook een gekocht. Leip, de mijne is uiteraard direct uit de doos al defect. Leipste probleem wat ik ooit heb meegemaakt. Vanaf de helft van de rate knop staat de sweep stil. Echt te gaar. Zit nog te twijfelen wat ik doe. Of ik laat het fixen door DH of ik hou hem en bewaar hem in de doos als collectors item. Misschien niet helemaal optimaal, maar wel over dertig jaar cosmetisch in orde. Je zou m'n groene Big Muff moeten zien. Alle lak is er zo'n beetje wel van af.
Haha dat klopt inderdaad ja van die Rate knop ;) Misschien eens kijken wat dr gaande is. Ik heb hem inderdaad in Arnhem gekocht. Grootste ballentent daar en veel te duur maar 59 euro voor deze bak is dan weer niet duur. Mijne doet het verder prima maar inderdaad de eerste helft van de rate werkt niet nee. Pas als je de 12 uur gepaseerd bent zeg maar, komt er wat geluid :S Ach ik heb hem min of meer gekocht als collectors ding. Ik vind het uiterlijk echt onwijs cool. Heerlijk dat legergroene kleurtje enzo.
Hmm... Zo begin je je bijna af te vragen hoe die man toch aan die batch NOS pedalen is gekomen... Misschien omdat de hele batch gaar is? Ik ben dus niet de enige die dit probleem heeft. Gelukkig heb ik ook nog een zwarte Rus.Citaat:
Ik heb dit ding ook als collectors item gekocht. Staat leuk bij m'n groene Muff die ik ook nooit meer gebruik, sinds ik een versie III vintage USA heb. Wel jammer, want dat ding klinkt naar mijn idee juist het gaafst op de traagste rate.
Tsja misschien dat ze daarom zo goedkoop zijn? Misschien een restpartij gekocht die gewoon brak zijn en daarom zo weinig kosten? het kistje was wel verzegeld toen ik hem in de winkel ging testen (kon niet goed testen want had weinig tijd, was op doorreis),maar wel vreemd ja. Ach ik vind hem zo wel lekker klinken opzich op deze stand maar ik moet zeggen, de beste phaser blijf ik nog steeds de MXR Phase 90 vinden (die van mij heeft een R28 mod gehad, stukken beter). Maar goed, ik ben dus niet de enigste die hem heeft gekocht kwa looks etc :D
Zijn dit nieuwe EHX pedaaltjes (in de zin van niet-vintage)? Want dat de eerste helft van de rate knop "niet werkt" is ook bij de nieuwe Electric Mistress het geval, alleen daar is het express gedaan zodat je ook vaste instellingen zonder sweep kunt gebruiken. Of om met de hand te sweepen.. Staat in de handleiding. Of dit ook geldt voor deze pedalenn heb ik natuurlijk geen flauw idee van maar ik dacht ik post t toch ff..
Grt Roy!
ff de pot inspuiten, misschien scheelt dat
of ben ik nu aan het vloeken in de kerk?
Zo, even een kleine update sinds de vorige keer: de Boss Rc-20XL.. gaaf apparaat! http://85.17.225.43/305600001-305650...26_6_NnmF.jpeg
Voor de rest lijkt het me allemaal vrij duidelijk. De kabels wil ik uiteindelijk nog iets netter weg werken (en de patchkabel van de DD6 naar de RC20 is te lang, die moet ik nog even een keer inkorten).
Tis de bedoeling dat ie uiteindelijk vol gaat uiteraard, zit dan min of meer te gassen om die reverb van Line6 (tonelock) (voor volumeswells lijkt me dat een super gaaf ding, lekker spacy!) en de DD7 lijkt me ook wel een vooruitgang ten opzichte van de DD6. Voor de rest misschien nog een keer een phaser oid, maar tegen de tijd dat ik geld heb om het echt vol te gooien wil ik toch weer andere zooi. :D
Oef grote foto.
Volgens mij de zelfde bak als mij ^ *zie boven*
Leuke pedalen. Wat is dat voor een zwart afgetapt pedaal dan? Gok zelf op een TS-9.
bas:
http://s64.photobucket.com/albums/h1...mbah/th_TC.jpg
Korg Tuner -> TC Vintage Distortion -> TC Classic Phaser -> TC Vintage Tremelo
gitaar:
http://s64.photobucket.com/albums/h1...h/th_board.jpg
Hiervoor onlangs een Rockcase gehaald, erg handig!
TU-2 -> TS-9 -> Dunlop JH -> HM-2 -> GE7B -> CS-505 -> EHX Reverb
Nu nog een Dejavibe...
@Robert, had em vanwege het formaat al verwijderd om het opnieuw te doen... Zelfde bak idd, die zwarte is dus de TS-9. Misschien een keer kabeltjes die minder ruimte innemen mocht die Dejavibe er komen.
Fijne boards he ;) Alleen wat wel irritant is, is dat na een tijdje (en zeker als je je pedalen vaak verwisseld),aan de binnekant die stof loslaat. In de randen zeg maar. Mja goed, even met Bison tix wat lijm op smeren en klaar.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unicron
Zie trouwens net dat je in Autumn speeld, tof! Heb jullie paar jaar geleden live gezien in het voor programma van Within Temptation. Klonk echt heel erg strak. En dat nog wel terwijl je een HM-2 van Boss gebruikt :D ;) (heb het pedaal ook gehad en met geen mogelijkheid een fatsoenlijke sound uit kunnen halen hehe. Wel leuk om te gebruiken bij bepaalde loopjes en voor op de basgitaar).
Ik heb de post weer ge-edit sorry... maar gebruik de setup met HM-2 bij een andere band op gitaar... Die shows met WT was ik niet bij, maar dit weekend wel Wacken Open Air, vet!
Wow dat is natuurlijk wel heel erg vet ja optreden op Wacken!! :blast: Veel succes dan ;)
Heb je ook C11 en C12 los gegooid?Citaat:
Citaat:
Pulling out the R28 disengages the input feedback for that IC, decreasing the input signal of the pedal. This removes the horrible distortion.
The C11/12 pull makes the sweep more transparent and balanced, and now the pedal sounds exactly the way I wanted it to do.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling
Yepz ;) (10tekens)
Eindelijk is mijn pedalenbak weer compleet en beter dan ooit.
Nieuwe Korg tuner, stemt veel beter dan zijn Boss broertje.
De MXR EQ in combinatie met de Rocktron Multivalve zorgt voor een fantastisch effectgeluid zonder verlies van dynamiek en mooi analoog klinkend plus voordelen van midi schakeling in combinatie met de amps.
Ik heb lange kabels heen en terug naar de fx loop (samen 12m) en dat zorgde wel voor beetje verlies van laag en hoog. Hiermee dus mooi opgelost. Ik ga ze nog wel laten inkorten tot 2m, want de Engl switcher kan ik eraf nemen en via fantoomvoeding met één midikabel 6m verder zetten, kan de bak lekker achteraan blijven en de Engl switcher vangt alle rotzooi wel op...
http://users.pandora.be/bartmetde6sn...r/DSC00718.JPG
MS
Appart die MXR EQ zo op z'n kop. Waarom heb je dat gedaan?
Verder mooi board hoor.
Die eq staat altijd aan, en zo kwamen de voedingen en bekabeling 't beste uit.
Dank u...
MS
wat is dat grijze ronde ding in je stekkerdoos ?
Adapter uit de Brico, Belgische doe 't zelfzaak...
Voeding werk ik ooit nog wel eens weg onder een houten paneel...
MS
Hey MS,
gaaf board!
Hoe bevalt die X2 wireless pedal-vorm? Als die ooit in Nederland uit komt wil ik hem namelijk ook kopen.
later Felanovic
Dank je...
X2, ik was eerst een non-believer, hing vast aan mijn Sennheiser ew172.
Nu heb ik er eentje, geruild met de Sennheiser, geen seconde spijt van. Dynamiek en tone blijft 100% gehandhaafd, echt mega goed!
Je kan die in de US bestellen voor 235 opgestuurd incl betere cable, als Line6 ze uitbrengt gaan ze een pakske duurder zijn vrees ik...
MS
Joo MS thankx voor de reactie.
Ik was laatst bij Jukebox en daar verkopen ze geen wireless (ze zweren bij kabel), maar ze zouden binnenkort wel de x2 binnenkrijgen. Ik heb al gelezen op dit forum over illegale frequentie en dergelijke, dus ik wacht toch maar gewoon af. Zolang die goedkoper is dan ew172 vind ik het ook wel best trouwens.