-
Deze vraag is misschien al gesteld, maar ik ben hem nog niet tegengekomen, dus.. :D
Als je een metallic lak hebt, moet je dan ook nog schuren tussen de lagen door? en dan met een blanke lak erop, deze nat schuren en dan ook commandant en speedshine erop?
-
metalic laag niet schuren dus. en blank aflakken. dan kan je verder polijsten enz… as usual.
-
Nog een vraagje: Bij het kleuren, kleur je dan 1 kant en wacht je tot deze droog en dan pas de andere kant, of doe je best de enige dag 2 lagen aan de bovenkant en dan de dag erop 2 lagen aan de onderkant?
-
beter in 1 keer spuiten de hele gitaar 1 laag spuiten! en dat een aantal keer herhalen. zelfde voor alle andere laklagen. ophangen dus, of een stuk hout als hals gebruiken en m daaraan vasthouden.
-
je kan ook gitaar aan stok klemmen op werkbank, dan bovenkant spuiten, even wachten tot druiprisico weg is (niet tot de laag helemaal droog is), omdraaien en andere kant spuiten. enfin dat heb ik toch al enkele keren gedaan met succes.
-
Nu je het zegt..! Zeer goed idee, dat!
Fantastisch, de respons hier op het forum, ik ben echt aangenaam verrast!
-
(sorry voor mijn spam.. :makeup:) Hoeveel lagen moeten er gespoten worden, met metallic verf?
-
Totdat het helemaal dekkend is. de blanke lak zou ik zelf altijd veel meer lagen van opzetten, zodat je die goed kan terugschuren en polijsten. ik zou 10-15 laagjes blank doen.
-
dekkende metallic laag: Als je primer superstrakkk op de body zit, kan je met een of twee goed gespoten lagen volstaan (maar in praktijk zal het wel nog enkele lagen extra vergen tenzij je een profi bent) Daarna wel helemaal loos gaan met blanke lak idd :)
maar veel hangt dus af van hoe strak de ondergrond is voorbewerkt.
-
Hah, nog een vraag! Wat verstaan jullie zo onder een 'blanke lak'? spuitbus of in een pot? Welk type/merk?