Owhh valt dus nog mee, ga je er verder nog patserige dingen in je pedalboard bouwen?
Printable View
Owhh valt dus nog mee, ga je er verder nog patserige dingen in je pedalboard bouwen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joene20
Nah, misschien zon Boss FS-SU maar verder op het moment niet echt.
ik ga er ff af, laters
Beetje late reactie. Weet nog niet wat voor wah, maar ik zal hem in ieder geval zelf bouwen anders past ie niet in de keten:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joene20
zelfbouw strat/tele > zelfbouw Superduper > zelfbouw Flatline > zelfbouw TS808 > zelfbouw TS808 > zelfbouw versterker. Spreekt dus voor zich dat ook de wah een eigen fabrikaat moet zijn.
Mee eens!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Gaaf man spelen op meuk wat je zelf hebt gemaakt!
@gg,
ik zou dan als ik jou was gewoon een verrotte dunlop wah scoren ofzo, en dan de guts zelf erin doen!
mooi kleurtje eraan geven
en hasjikidee
RottRelic Wah Pedal!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
ah
dus eerst kleurtje geven
daarna in een cement molen (samen met enkele middelmaat hoekige stenen) gooien voor een tijdje
zo
zinnige post:
http://85.17.225.103/304400001-30445...90_6_AdYa.jpeg
mxr 6 bands eq en de morley pro series 2 wah die reeds van nocki waren liggen erop!!!
ik ben nogsteeds opzoek naar een stuk tapijt waar het velcro op blijft plakken... en goeie kabels :) Daarnaast moet het houtwerk IN de kist ook een keer vervangen worden want rechts zakt het beetje in (kist heeft intensief leven gehad)
signaal keten:
casio dg-10 => a
Andere gitaren => b
a/b box => buffer => morley wah => tuner => coron phaser => frequency analyzer + baja big muff => magical blue box (vergeet steeds wat het is maar klinkt verdomd lekker) => costum made hotcake => space echo (met expressie pedaal) => micro qtron => mxr 6 bands eq (voor boost en wacky sounds) => electric mistress (waarom is dat ding zo lomp groot :S) => amp
I like! Ik dacht altijd dat jij 2 delays had? En wat doet het expressie pedaal? repeats of time?
tjah ik ben nogsteeds opzoekn aar een goeie 2e delay
ik denk dat het een dl4 gaat worden, alleen dan moet er het een en ander uit (ligt beetje vol eh)
expressie pedaal bepaalt het echo ingangs volume, dus mijn oorspronkelijke geluid blijft normaal maar ik kan de echo laten zwellen, leuk voor sound on sound dingen:
http://youtube.com/watch?v=pAkTC6EpSmQ
Kewl (+10)
je kan het met elk delay pedaal overigens doen
maar dan moet je eerst je signaal splitten, je originele signaal naar een mixertje (kanaal 1 bijv), en het andere signaal door een volume pedaal jassen, dat weer door een delay en dat ook naar het mixertje
of wanneer je stereo speelt ofzo
erg leuk geintje
Beetje omslachtig heh! ;) Maar cool :p
Over delays gesproken, toch weer een up-dateje hiero. Vanmiddag ff wezen neuzen voor een analoge delay. Aanvankelijk was de opzet om een Carl Martin Red Repeat te scoren, zowel door de prijs als door de eenvoud van dat ding. Helaas hadden ze die niet, maar ik kon natuurlijk ook niet onverrichter zaken weer naar huis gaan en heb de Ibanez AD9 gekocht. Ik kende het pedaal al een beetje, maar na er eenmaal thuis een beetje op hebben lopen te pingelen ben ik toch wel erg blij met dat ding (de kritiek komt over een weekje wel, ghehe). Ik heb een tijdje met een Boss DD6 lopen stoeien en dat was het gewoon niet voor me. Vond de delays niet warm klinken en ik kon nooit echt de juiste instellingen vinden met die 1001 mogelijkheden op dat ding. Daar ben ik nu dus van af en de Ibanez kabbelt veel warmer na.
Fotootje:
http://i90.photobucket.com/albums/k2...6/S8000769.jpg
De pedaaltjes zijn wel een beetje hotsieklotsie schuin gaan zitten na verloop van tijd, maar het doet er niet minder z'n werk om.
Leuke pedalen Drappie ;)
Het probleem met de DD-6 herken ik wel ja. Ik heb dat pedaal ook,bevalt opzich goed maar inderdaad, dat ding heeft zoveel mogelijkheden. Ik zou ook graag een simpele analoge delay erbij willen hebben maar ik twijfel nog welke dat gaat worden. Die AD-9 van Ibanez is een prettig pedaal, de Carl Martin ook wel met name de prijs ook en ja die nieuwe MXR Delay lijkt me ook wel wat! Lastig als er zoveel keus is. Dat heb ik nu ook met tuners :D
van de hele dd serie blijf ik de dd3 het beste vinden, ik weet niet waarom!
mooie set drap! Ik zie dat je een heuse Digitech Fuzz hebt! die is geweldig!! :D
Maar de Iba delay dus, nog vergeleken met de Maxon?
Ben je overigens niet een beetje bang voor tone-suck-city?
En hoe bevalt de Rocktron je?
Onderschat de DD-2 niet. Lijkt in feite het zelfde pedaal, toch klinkt de DD-2 een stuk fijner.Citaat:
nog geen ervaring mee... :(
Die Maxon die hadden ze niet, maar die is volgens mij ook behoorlijk duurder dan de Ibanez. Ik heb sowieso maar weinig getest en kende de Ibanez AD9 al een beetje. Ik wilde eigenlijk alleen de Red Repeat, temeer omdat ik dat pedaal ook al kende en het ding op de site van Westerhaven staat. Was helaas alleen niet voorradig. Die nieuwe MXR had ik nog wel willen testen, maar ze verkopen helaas geen MXR bij Westerhaven.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
Die Digitech is trouwens geen fuzz hoor :satisfie:
De Rocktron bevalt me prima, maar ik ben ook niet echt een kenner op het gebied van tremelo.
Qua tonesuck, het valt echt reuze mee, serieus.
Wat betreft de Bossjes, ik ben een leek op het gebied van delays, maar ben er inmiddels wel achter gekomen dat een digitale delay het voor mij niet is. Een digitale delay herhaalt, een analoge delay kabbelt na, of zoiets :satisfie:
dan moet je de space echo eens proberen ;)
erg fijn...
Ik heb er een en die klinkt een stuk fijner als de DD-6. De DD-2 is exact het zelfde als de DD-3 alleen is de DD-2 analoge terwijl er toch echt met dikke letter "Digital Delay" opstaat ;) Infeite heb ik dus al een analoge delay maar vind de AD-9 van Ibanez nog mooier klinken. Volgens mij heb ik weer last van Gas :sssh:
wat me trouwens opvalt,
dat meeste gitaristen het meeste wisselen qua drive pedalen en delays... om het ideale te zoeken..
Maar met overige effecten valt het akelig tegen!
Dat is z'n beetje de Roll Royce onder de pedalen :DCitaat:
de nieuwe eh
de oude is me een beetje TE duur en onbetrouwbaar
Nou ja, zo gek is dat toch niet? Er is toch een veel groter aanbod van drives etc dan van chorussen?Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
Zou het niet eerder andersom zijn? Dat er veel aanbod is aan verschillende drives omdat gitaristen juist daarin de vele kleine nuances zoeken.
Dus dan blijft de vraag staan hoe het komt dat we kicken op (en dus verschillende hebben en vaker wisselen) op overdrives etc. dan op chorussen.
dat is misschien bij jou zo ;)
hier niet :D (ik heb maar 2 drive sounds)
Ik denk dat het ook veel met de wisseling van muziekstijl heeft te maken en eigelijk ben je altijd wel opzoek naar iets anders. Ik heb tot 2/3 jaar terug veel metal dingen gespeeld. Toen was de Line6 Uber metal echt hét pedaal voor mij. Nu ben ik van stijl gewisseld (ja we worden wat volwasser enzo he ;) ) en speel ik veel rock en af en toe punk dingen. Dingen zoals Nickelback, AC/DC enzo maar ook echt oude dingen a la Hendrix en the Who. Nu is de Plexitone echt hét pedaal.
Ik weet een leuke tweede hands Red Repeat te koop.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Om niet te spammen kan ik je via de PM vertellen waar..... :seriousf:
wie heeft er hier trouwens een carbon copy?
Ben er net achter gekomen dat er 2 versies zijn,
versie 1 heeft een weerstand op r7
versie 2 heeft daar een draadbrug
dit zorgt ervoor dat de modulatie wel te horen is ;)
Mooi setje pedalen, Drap!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert-gitarist
Ik vind de plexitone juist niet strak genorg met Nickelback?
Acdc dan weer wel ;)
Heb je de Plexitone ontvangen? Tevreden?Citaat:
Citaat:
Gaaf Board man!! ben benieuwd hoe het klinkt!
Ik heb een CC. Geweldige delay! (kom van DD6 af)Citaat:
Ik zou niet weten welke versie ik heb, heb 'm nog niet open gehad...
Verklaar je nader :satisfie:Citaat:
glad ijs..... :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
Nou nee, hij is al door het ijs gezakt, maar ik ben gewoon benieuwd naar de uitleg :seriousf:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
Misschien dacht-ie dat in de periode 1983 - 1986 er nog geen digitale pedalen waren :-)