een paar weken geleden gekocht,hij speelt steeds fijner
Printable View
een paar weken geleden gekocht,hij speelt steeds fijner
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goeiemorguh
Ik vind'm mooi man! Gave tuners :cooler:
van links naar rechts:
JV '82 domestic met chubtones '69
Piet Guitars Arnhem, '83 van balsa, antiquity pickups
Fender Highway met allparts neck, chubtones "62
Fender '82 Dan Smith
Fender '75 Mocha
http://img413.imageshack.us/img413/4821/stratspj6.jpg
Die rode gitaar is een van de weinige gitaren die Piet gemaakt heeft. Hij had op dat moment een '62 fender strat die zo goed was dat ik een tele en een strat verkocht, het geld voor piet op tafel neerlegde en zei, kan je hiermee een strat bouwen die net zo goed is als die '62 daar?
Dat werd dus deze balsa hout strat die nog steeds alle Fenders buiten westen mept - incl mijn haar strat en 3 customshops-. Piet heeft niet lang gebouwd want alles is handwerk en een gitaar zou gewoon veels te duur worden. Hij heeft al 25 jaar een winkel -deze gitaar is pre winkel- met de epi's en fenders die het geld binnenbrengen maar hier en daar iets exclusiefs, meer voor hemzelf.
Gaat dus nooit weg, datzelfde geldt voor mijn jv tele.
Mooie set! Maar balsa-hout, dan weegt dat gitaartje dus zo goed als niks zegmaar?
ongeveer zo zwaar als een lichte alder strat, het valt me
een nadeel van dat balsa is dat het zacht is, als je door de lak heen bent is dat hout erg gevoelig voor deuken en krassen... het geeft de term beltbuckle scratch een geheel nieuwe betekenis...
Hehehehe, cool. Heb je een foto van de achterkant met de beschadegingen?
wat je ziet is een pokdalig landschap dat ik provisorisch een beetje met houtpaste heb gedicht... ik hou het op karakter
die tremstop heeft Piet er al snel in moet zetten om het hout te beschermen tegen het staalblok, dat beukte het hout anders in
http://img512.imageshack.us/img512/9585/backlc1.jpg
ik vind telecasters weer ontsettend lelijk :p ieder zn eigen meningCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morpheus
zelfbouw, is geen fender toch?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chubbyfan
Da's een lite ash, wel degelijk een prachtgitaar uit de fender stal!