Als ik de nerf wil vlakken moet ik volgens jou de lak volledig weg schuren om te vullen. Dan moet dat dus ook met de gebruikssporen, toch? Als dat zo is moet ik haar dus helemaal kaal halen. Creme over zwart..... Hoe sta je daar tegenover?
Printable View
Als ik de nerf wil vlakken moet ik volgens jou de lak volledig weg schuren om te vullen. Dan moet dat dus ook met de gebruikssporen, toch? Als dat zo is moet ik haar dus helemaal kaal halen. Creme over zwart..... Hoe sta je daar tegenover?
bij gebruikssporen zou je enkel de kuiltjes kunnen vullen en gelijkstrijken met de vlakke omgeving. maar als je oppervlak zelf niet vlak is (nerven) moet je dat vlak schuren. Crème over zwart, maakt niet uit, als je eerst bijwerkt met plamuur moet je er toch een primer overzetten anders gaat je kleurlaag niet goed hechten.
Spulletjes zijn besteld en kan eerdaags aan de slag. Er is één ding dat ik nog niet kan plaatsen.
De (cellulose) kleurlagen tussendoor niet schuren tenzij er opgeknapt moet worden. De laatste kleurlaag juist wel licht opschuren voor er blanke lak gespoten wordt. Waarom moet ik die juist wel schuren? Ik wil namelijk een hoogglans resultaat na de blankelak laag en geen matte eindresultaat. Ik zou eerder denken dat de kleurlaag eerst gepolijst moet worden voor het aanbrengen van de blanke lak.
Hoe zit dat?
Thx
Als je de laatste kleurlaag heel strak kan spuiten (geen spuitnevel of orange peel), moet je niet persé schuren. maar zeker niet polijsten, dan gaat de blanke lak niet goed hechten. De hoogglans krijg je door je blanke lak te polijsten: alles wat eronder zit (indien strak) ook al is dat heel mat, zal daardoor gaan blinken.
trouwens, als je een volle kleur gebruikt, hoef je niet persé blank te lakken. Kleurlaag is ook tot hoogglans te polijsten.
Als je binding hebt en/of als je werkt met mettalic lak, moet je wel blank aflakken. (en metallic lak niet schuren)
waar kopen jullie je spuitbussen 2k/ twee componenten lak? Ik heb wat gegoogled en hier gezocht maar de term is iets te generiek om iets bruikbaars te vinden?
Ik wil het gebruiken om een gold sparkle binding even wat meer bescherming te geven voordat ik aan de gang ga met nitro. Vooral de binding op het fretboard moet een harde beschermlaag hebben ivm de vele slijttage die een neck ondergaat.
ik haal die van mij bij airbrush services almere
Hoewel de naam anders doet vermoeden, kun je ze bijvoorbeeld bij nonpaints.com bestellen. Aan de hand van de merken die daar worden genoemd, kun je ook verder zoeken.
Nou was ik gister heerlijk rustig na al t sinterklaas geweld een neck aan t shapen, zie ik halverwege dat er in de neck een erg mooie flame zit. (kwam er ook gelijk achter dat flame = rotwerk om strak te houden door t zachtere hout) Deze wil ik eigenlijk lekker duidelijk laten uitkomen. nou wil ik de neck in de olie zetten. Zou het werken om een zwarte stain te gebruiken, deze weer te schuren, en daarna poetsen met danish oil? En om t nog uitgebreider te maken, eigenlijk wil ik m daarna ook nog wat donkerder maken met een soort tabacco kleur. als a werkt, neem ik aan dat de tweede kleur er ook wel over kan. iemand ideeen, of ervaring hiermee?
als je gaat olien zou ik hem zeker niet double stainen met zwart, dat wordt een smerig gezicht na een tijdje, zowieso is olien geen goed idee als je de vlam zichtbaar wil houden; na verloop van tijd zul je zien dat de vlam verdwijnt als de olie slijt (birdseye blijft wel mooi zichtbaar gek genoeg) , wat je zou kunnen proberen is stainen met een donker amber (eiken) dat wegschuren, en dat met superlijm sealen, dat weer opschuren met staalwol of 800 grit schuurpapier en je hebt de feel van olie en de duurzaamheid van lak
das wel een akelig goed idee eigenlijk, ook omdat ik nog wat superlijm van t fretboard af moet schuren, kan ik t natuurlijk ook omdraaien en t hele fretbord met lijm doen. Fred u r a genius.