Klitteband erop... Indien er dopjes in de weg zitten, dopjes verwijderen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666
Als klitteband los komt -> Tesa klitteband kopen. Duur, maar hecht werkelijk overal aan!
Printable View
Klitteband erop... Indien er dopjes in de weg zitten, dopjes verwijderen.Citaat:
Als klitteband los komt -> Tesa klitteband kopen. Duur, maar hecht werkelijk overal aan!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling
Ja , maar ik bedoel dus, als ik de dopjes eraf haal, komt de plaat ook los en hou je alleen die dunne randjes van je wah over. Dus passende schroefjes erin?
schroefjes er uit, dopjes weg, ringetjes op de schroefjes(die je bij bouwtjes je moertjes gebruikt), schroefjes er weer in met backplate en klaar!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ieme
Volgens mij zitten de schroefjes bij mij vast in de dopjes, maar dat van die ringetjes is wel handig. Ik word ook een dagje ouder he?
jij ook vintage zijn...Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ieme
Das hot tegenwoordig!!!
Hoe ik het bij mijn wah heb gedaan is gewoon de schroefjes/dopjes eraf, en de plaat zelf met ducktape eraan vast tapen (en ja, dat valt er af te halen, heb ik al geprobeerd). Op deze manier blijft je wah in 1 stuk, en heb je een mooi platte onderkant waar klittenband prima op zitten blijft.
De schroefjes/pootjes heb ik in een klein zakje in mn wah gedaan zodat ik die niet kwijt raak :).
In t donker is mijn bord toch echt geweldig!
http://i69.photobucket.com/albums/i4...j/DSC01746.jpg
romanticus ben jij!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Yes!! Vandaag mijn nieuwe boardje afgemaakt. Misschien niet zo prachtig als die van Valoosj, maar toch:
http://i109.photobucket.com/albums/n...t/IMG_1777.jpg
http://i109.photobucket.com/albums/n...t/IMG_1778.jpg
http://i109.photobucket.com/albums/n...t/IMG_1779.jpg
http://i109.photobucket.com/albums/n...t/IMG_1780.jpg
Strak board! Gaat het geheel nog in een kistje? En al plannen om de plank aan de bovenkant op te vullen? ;)
Ja, hij past precies in mijn aluminium Gamma koffertje. Er kan dus niks meer bovenop. :satisfie:
Leuk bordje! lekkere sounds! kan je zo al zien? Mist denk ik alleen nog een delay... tevreden met de scream?
Nee, een delay heb ik al eens gehad, voegde niet wat bruikbaars toe voor mij.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
Scream klinkt geweldig! Heerlijk om mijn amp of de andere pedalen te boosten. Ik heb er ook gelijk maar een paar knoppies opgezet, kan ik tenminste zien wat ik doe. :)
Ziet er prachtig uit Kim Wilson. Mooi stukje huisvlijt weer!!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Ha Kimmiebimmie :)
Je verandering van de OCD wist ik, maar de vorige keer dat ik bij jou was, had je "the scream" nog niet.... Wat doet ie? Wat verschilt ie van je bluesdriver?
Thanx, allen!
Die Scream is (als ik het goed heb, Nocki?) een TS9- of TS808-kloon. Gewoon een tubescreamer dus.
hmmCitaat:
ikvind hem toch wel mooier ;)
mist alleen een delay of 2 :P
ik zou de eq en bluesdriver hebben vervangen voor een delay + modulatie of 2 delays op gooien
zo ben ik dan
Dat vroeg ik me ook al af, wat het verschil nu is. Tuurlijk klinken ze beide anders, maar feitelijk moeten ze beide hetzelfde truukje doen. Heel persoonlijk zou ik één van de twee eraf knikkeren, but that's me.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing
De mijne is enkel in het donker mooi. Deftige koffer komt nog...Citaat:
Mooi board Kim! Heel erg strak, niet te groot en aantal lekkere pedalen op. I like it :) Wat voor voeding heb je? Ik gok op een One spot als ik zo die winkelhaak stekkertjes zie.
Heel Gaaf board! ook mooi netjes afgewerkt!
Thanx allemaal, ik ben er ook wel tevreden mee. :)
Het zijn alledrie echt andere pedalen. De OCD is een drive die goed op het volume van je gitaar reageert, maar inherent daaraan heeft ie ook erg weinig compressie, dus weinig sustain. De Scream heeft wel die compressie, plus dat ie wat laag afsnoept. En de drive is wat gladder dan die van de OCD. De OCD voegt een duidelijke korrel toe, hoe laag de drive ook staat, de Scream niet zo. De BD-2 is een meer vintage gevoiced pedaal. Allemaal echt verschillend dus.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Voeding is gewoon een Boss adapter met een Yellow Cable daisychain.
Lekker simpel Hans. Mooi bluesboardje. Lijkt op wat ik wil bouwen:
Wah > Superduper > Flatline > TS808 > TS808.
Goed idee van de gamma koffertjes, ga ik helaas net niet redden qua breedte.
Nee, die wah en Superduper nekken je. Hoewel, je kunt ook één TS808 achterop leggen. Of past die wah uberhaupt niet?
Wat voor wah ga je er op gooien dan? GG
Ik wil nog een klein jam boardje...
Carlmartin Plexitone
Boss DD3
Leuke Wah
En een tuner , tu2 ofzow!
Maar heb eerst weer genoeg geld uit gegeven de laatste tijd.
Volgens mij mis jij op elk board 2 delay's ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
nee hoor
als er al 2 opliggen is het goed en mocht er maar 1 opliggen MAG (niet moet) er nog 1 bij
Lol!
:cheerup:
Meen je dat, van die sustain van de OCD?? Ik heb juist het idee dat ie heel veel sustain heeft, daarom vind ik 'm, naast dat ie nogal wat gain levert, ook meer een distortion dan een overdrive persoonlijk. De solo in ons nummertje in m'n sig is ook een OCD, dat sustaint tocht behoorlijk.Citaat:
Verder een puik bordje trouwens, waarvoor m'n complimenten :)
Ok, het nieuwe begin is er. De Boss DD-7 is onderweg en dan nu eerst het een en ander ophogen en wachten op mn velcro.
http://img530.imageshack.us/img530/9725/casenu1.jpg
Thanx man!Citaat:
Ja, dat meen ik idd. Die SG van jou heeft natuurlijk behoorlijk wat meer output dan mijn Tele, misschien dat daar het verschil zit. En het is niet alleen de compressie, de Scream en de OCD klinken en reageren duidelijk anders. Vooral omdat de OCD (zeker op HP) idd meer als een rauwe overdrive tot tegen een distortion aan klinkt.
Ergo, ik heb drie op het oog vrij dezelfde pedalen, maar ze zijn alledrie zo verschillend, dat ik een behoorlijk breed gebied aan drives uit kan halen, van vintage tot modern. Ik ben erg tevreden iig, en daar gaat het om. :)
Zijn die kisten nog steeds te bestellen! zo ja waar :)Citaat:
Het is niet mijn solo hoor, voor de duidelijkheid, ik speel vrijwel alleen slaggitaar. De solo is overigens opgenomen met een strat, gespeeld door ons aller Maroon ;)
Op een verder cleane amp?Citaat:
Ik heb hem trouwens nog niet geluisterd, werkt niet zo handig op mijn werk. Zodra ik thuis ben, ga ik hem even luisteren. :)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joene20
musicstore.de
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/D...LIG0004079-000
Mooi kistje, Ibanez! Mooie pedalen ook. Komt er naast de DD-7 nog meer op? Want die kist is wel heel erg groot voor de pedaaltjes die je nu hebt.
Yep, op een cleane versterker. Er is wel een truukje toegepast in de opname, maar er is verder niks aan het signaal veranderd. Het is echt puur de OCD en een Vox wah, Maroon mag me verbeteren als ik het mis heb.Citaat:
thnx!Citaat:
In principe niet, maar je weet hoe dat gaat. Ik heb nog wel een BCL, maar die gaat weg. Ik gebruik hem te weinig. Veder zit er op de DD-7 een supermooie modulatie-functie en die is goed genoeg om de BCL te vervangen. De flanger had ik al verkocht, want dat was in mijn geval alleen een hebbe-ding. Maar mocht er ooit nog iets bijkomen, dan is er in ieder geval ruimte voor nog zo'n 2 kleine pedalen of een grote (case lijkt groter dannie is op de foto)
Thanks! Binnenkort maar eens naar kijken!Citaat: