Ik spuit regelmatig buiten met een graad of 5, alleen bewaar ik mijn lak dan wel bij kamertemp, de lak vloeit wel minder dus ideaal is het niet ;)
Printable View
Ik spuit regelmatig buiten met een graad of 5, alleen bewaar ik mijn lak dan wel bij kamertemp, de lak vloeit wel minder dus ideaal is het niet ;)
Ik heb een tijdje terug ook nog in de schuur cellulose gespoten. Net was fred zegt, het vloeit iets minder maar gaat prima. Gewoon je lak en je spuitoppervlak binnen laten opwarmen, spuiten, laten drogen tot het stof/pakdroog is en dan binnen leggen om uit te harden.
PRECIES dat.. veel beter zelfs imHo..
Idd, lekker een week of 3 of 4 laten liggen voordat je gaat polijsten.
Ik ben de afgelopen 2 weken bezig geweest met lakken.
het gaat prima, gewoon lakken in de schuur met de kou (moet niet vriezen of te vochtig zijn natuurlijk) vervolgens als het droog word en alles een beetje uitgewaaid is, hang ik hem binnen aan het plafond te drogen. (heb een haak in me plafond gedraaid :))
en ik laat het inderdaad ook allemaal extra lang drogen en zijn werk doen.
straks laat ik het lekker 3 weken hangen voor ik ga polijsten
Het is natuurlijk nog steeds niet optimaal en het spuit ook niet handig in de openlucht met de wind. Maar als je in een kouder schuurtje staat zou dat niet zo veel problemen moeten geven. Je te spuiten onderdeel op kamertemperatuur laten komen en je spuitbus idd even in lauwwarm water.
Ik heb onlangs mijn blauwe zelfbouw Sg zwart gespoten met acryl zwart...glans.
Reden?...het blauw beviel mij niet en er zat een fout logo op...logo van Gibson.
Is het wijs om over de lak een aantal blanke lagen te zetten en dan te polijsten?..of kan ik hem een aantal weken laten drogen en dan polijsten?
Is het niet zo dat als je er blanke lak overheen zet dat hij dan beter of mooier gaat glimmen?