Bert, ik ben het geheel met je eens.
(Sorry!)
Printable View
Bert, ik ben het geheel met je eens.
(Sorry!)
Zie nu teles voor 99 euro..
Ik had ze al voor €79 (strat en tele) gezien ook, bij Correct een soort electrazaak die ook instrumenten erbij verkoopt maar dat mag de pret niet drukken lijkt me voor die paar tientjes :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666
Voor mijn zoon een richwood re-130 gekocht via een internetsite.(ziet er mooi uit, lekker goedkoop)
2 dagen na de bestelling had ik hem thuis, gelijk uitgepakt, maar............
Er valt niet fatsoenlijk op te spelen, met liefde is deze gitaar door de chinezen gemonteerd, dus NIET.
alles zit scheef of los, en de snaren hadden ze beter maar in China kunnen laten.
Dus, gelijk de gereedschapskist erbij gehaald, alles gedemonteerd, en gemonteerd + nieuwe snaren.(zaten zelfs doorgedraaide schroeven in)
Conclusie, besteed er een halve dag werk aan, en je hebt voor weinig geld een
redelijke goeie gitaar, hopelijk ook op de lange termijn.
Dat zou ik ook niet doen, via een internet site bestellen! Je hebt hem nooit in handen gehad dus je weet niet hoe het speelt, of hoe die klinkt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door r.hindrix
Ik stel elke nieuwe gitaar van me af naar mijn lievelings afstelling.
Ik ben 't helemaal met je eens, ik ben de eigenaar van een re-129 (de les paul) En na andere snaren, een grondige afstelbeurt, daarna frets vlakken en nog een afstelbeurt, meerammelende schroeven in de brug stilkrijgen en andere zadels omdat de originele zadels beter "snarenslopers" genoemd kunnen worden en GFS elementen is het een best goed klinkende lekker spelende gitaar geworden, maar had ik achteraf beter mischien op zoek kunnen gaan naar een goeie tweedehands Epi.. :)Citaat:
Precies..!! Ik heb een oude Animal Les Paul die wonderbaarlijk niet krom is en super soepel speelt. Maar ondertussen heb ik wel alle hardware en elektronica vervangen voor betere/duurdere zodat het voor mij persoonlijk een top gitaartje is. Dit alles heb ik alleen gedaan omdat het ding voor mij een emotionele waarde heeft want anders had ik idd beter een Epi kunnen kopen.
ik had er niet veel moeite mee, alleen de snaren heb ik er meteen afgehaald en nieuwe op gezet.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrweird
ik heb wel de brug nog wat veranderd en een nieuwe switch erin gezet.
prima gitaar nu :lp: :satisfie:
ff nog reageren op berichten van:
JOENE20:
Je hebt volkomen gelijk om zonder het in handen te hebben gehad van Internet te kopen, enkel omdat deze gitaar zo flink was afgeprijst heb ik deze gok genomen, en natuurlijk wat er over richwood in forums staat geschreven.
MRWEIRD:
De elementen in deze gitaar zijn niet slecht te noemen, dus dat valt weer mee.
TIMBER:
Nu 6 dagen later is de hals nog kaarsrecht, ook dat zit wel goed.
Ik heb het wel anders mee gemaakt van het merk yamaha, goedkoopste versies (+/- 10 jaar geleden)zag je gewoon krom trekken.
RICHWOODPLAYER:
Jij hebt er niet zoveel aan moeten doen, ik denk dat ik te maken heb gehad met een maandag morgen, of vrijdag middag productie.
ff snel in elkaar schroeven, want ik had ook te maken met 2 van de 4 halsschroeven die waren doorgedraaid.
Tot slot:
deze RICHWOOD re-130 is nu een prima gitaar, ik heb zelf een epiphone/gibson strat 1998 taiwan, vanaf het begin tot nu nog steeds perfect.
Op die elementen heb ik nog wel wat, die zijn zo microfonische als de pest op mijn richwood.Citaat: