Niet alle fx van de losse nova pedalen, bijv. modulatie delay niet.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
Maar het is een te gek pedaal.
Printable View
Niet alle fx van de losse nova pedalen, bijv. modulatie delay niet.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
Maar het is een te gek pedaal.
Hij heeft geen loop. De onboard drives zijn erg goed, maar geen high gain.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Bluesbreaker
Ik heb beide methodes getest, in de loop by pass je de onboard drives ( via line in input)
Ik kies om alles voor mijn amp te doen.
Ok, maar praktisch gezien: is de Nova system dan niet wat maf opgezet?
Ik bedoel, of je gebruikt de meeste modulatie in de loop zonder drives, of alles voor de amp maar zonder OD van de amp, het is dus no go op een eenkanaals amp die al overstuurd staat zonder loop?
Yeah Plexitone gebruiker!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duckman
Vind jij hem niet te donker klinken?
Ook weer een up-dateje. Met den nieuwe Carl Martin 2 wah en een reductie naar negen pedalen. Moet de wah alleen nog ff vastzetten, alleen de schroeven zijn wat aan de lange kant icm klitteband.
http://i90.photobucket.com/albums/k2...6/S8000759.jpg
Mooi bordje! hoebevalt de nieuwe wah?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Om eerlijk te zijn twijfel ik eigenlijk of ik 'm wel wil houden. Het geluid is prima. Cry Baby-achtig, maar met veel meer mogelijkheden. Alleen de switch onder de hiel bevalt me voor geen ene meter en functioneert ook wat stroefjes. Althans, hij reageert in eerste instantie heel erg licht, te licht, maar eenmaal ingedrukt moet je soms zowat door het pedaal stampen om 'm daar weer uit te krijgen. Niet erg bevorderlijk tijdens het spelen. Ik baal er ook een beetje van, want het geluid is verder gewoon hartstikke goed, maar als ik er geen oplossing voor weet te vinden, dan ruil ik 'm wel weer in.
waar ruil je hem dan weer voor in?Citaat:
Mischien moet je bij westerhaven eens kijken naar de Rmc wah?
Nee, sowieso niet voor een RMC, die is me gewoon veel te duur en ik ben niet zo veeleisend op dat gebied dat het me zoveel waard is. Ik weet nog niet waar ik 'm dan voor inruil eigenlijk. Denk dat ik me dan ff op de tweedehands markt ga richten en kijken voor een Dimebag wah ofzo. Ik ben verre van een Dimebag Darrel fan, maar die wah is gewoon hartstikke goed.
je kan hem ook op een wah-pad zetten. Dan gaat de loop aan als je voet op het pedaal staat en weer uit als je je voet van het pedaal afhaalt
Nou, die hele switch onder de hiel vind ik eigenlijk niet echt praktisch. Dat ding heeft dus twee switchknoppen voor twee groepen. Klinkt allemaal leuk en aardig, maar ik gebruik alleen de 'normale' switch' aan de voorkant. Waar ik aan zit te denken is die hele switch onder de hiel te verwijderen. Ik vind die hele switch toch niet bruikbaar. En eigenlijk had ik dat al een beetje in de winkel...
Als de wah je verder goed bevalt , gewoon die switch inderdaad verwijderen!Citaat:
:satisfie:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joene20
ik zie overigens of de foto dat dit niet mijn instelligen zijn, ik heb de tone op 1 uur staan.Mijn versterkers zijn ook marshall ( 2203 of 6100).
Ik vind hem zeker niet te donker,hij heeft juist veel presence.
Ben bezig met mijn nieuwe pedalboard en ik ben al helemaal depressief van de honderdmiljoen kabels die zo'n effectsloop nodig heeft. en nu is alles aangesloten en bromt het als een beest. nu blijkt dat alles wat langs mijn adapters loopt brom veroorzaakt. wat doe ik hier aan?
Dit klinkt misschien heel 'afzeikerig', maar het enige wat je kan doen is er voor zorgen dat er niets langs je adapters loopt of zodanig shielden dat je er geen last meer van hebt (en op een pedalboard heb je voor shielden meestal niet genoeg ruimte)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JvD.
http://img374.imageshack.us/img374/8726/boardwd7.jpgCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RiffMeister
dus dan maar gewoon de hele stekkerbak van mijn board?
zijn er niet gewoon stille adapters? wat als ik alleen maar voor onespots ga?
Haal die twee voedingen, behalve de onespot, eens uit het stekkerblok en luister eens of het verbetering oplevert? In principe moet een onespot geen herrie geven, de mijne ligt gewoon op mijn bord en is muisstil, dus alleen onespots zou de oplossing kunnen zijn.
Daarbij, als je met loops werkt kan het ook een aardlus zijn....
nadeel van onespots is dat ze er een kilometer kabel aan hebben gedaan.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen
en, een aardlus, ik weet niet wat dat is en hoe ik het tegen kan gaan. ik gebruik de effects loop van mijn amp alleen omdat anders mijn modulatie niet klinkt. ik vind het verschrikkelijk 2x dure kabel voor send en return een kabel voor amp-switch, een kabel van gitaar naar board, en nog een kabel van pedalen naar amp, zucht ik haat kabels.
haal die effect-loop eens weg. Zet de effecten gewoon in 1 chain van gitaar-effecten-amp. Heb je dan brom?
Zo nee: oorzaak zoeken bij de effectloop (aardlus zoals al geoppperd)
Zo ja: effectloop is niet de oorzaak.
mss ff apart topic voor maken?
EHX adapter + willekeurig pedaal of signaal snoer = brom
onespot kopen dus.
kan je hier uit concluderen dat je eigenlijk voor elk pedaal als je daar losse ac adapters voor koopt het beste die van het merk zelf kopen?
of juist niet. die EHX adapter kreeg ik bij de holy grail.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reneding
Knip/plak/klaar.Citaat:
een 1Spot levert 1700ma o.i.d. toch? je kan al die pedalen vanaf 1 1spot voeden lijkt me...Citaat:
enige probleempjes die ik zie zijn:
Line6 Ubermetal, Line6 schijnt soms te zeuren bij adapters met daisychain.. maar zelfs als je de L6 apart voedt, zou er weinig moeten brommen..
ander probleem misschien: de wah; wah's die in de buurt van stroombronnen staan, kunnen soms freaky gaan doen; de spoel in de wah schijnt te reageren op adapters..
een aardlus is vaak te voorkomen door je adapters/verdeeldoos + versterker op hetzelfde stopcontact/verdeeldoos aan te sluiten..
een andere goede optie is: Een Pedalsnake ; ook een dure kabel op zich..
mijn suggestie:
Deze site, en dan bestel je de 4 kabels die nodig zijn: wat je zou kunnen overwegen is 2 kabels in een zgn. kabelkous te laten stoppen, dan heb je de send/return (fx-loop) van je amp verbonden met de pedalen/het pedaal dat in de loop gaat..
kabel 1: gitaar -> pedalen
kabel 2/3: pedalen -> loop amp -> pedalen (samen in 1 'kabel-lijn')
kabel 4: pedalen -> input amp
kom kom, je hebt maar 4 kabels nodig..Citaat:
ik hou zelf van korte kabels, maar voor 'normaal' podium gebruik kun je denken aan
1x 3,0m (gitaar-pedalen)
2x 4,0m (pedalen ->loop ->pedalen), evt. in een kabelkous..
1x 4,0m (pedalen -> input amp)
ben je ongeveer 4x13 euro kwijt.. dat valt toch nog wel mee ?
een loop is een zegen, maar kan soms vervelend werken..
het is geen zaligmakende oplossing, maar ik ga mijn loop alleen gebruiken als ik m'n 19" rack meeneem: kabels zitten in het rack en worden bij de versterker aangesloten:
gitaar -> pedalboardje -> amp input
pedalboardje <- (9v) <- stekkerdoos
midi-controller <- (midi) <- Rack
(3kabels voor m'n voeten)
amp send -> rack
amps return <- rack
amp -> stekkerdoos
rack -> stekkerdoos
(2 kabels aan de versterker-kant)
eventueel laat ik het pedalboard of de midi-controller thuis; dan heb ik dus 'maar' 2 kabels voor me; stroom + gitaar -> amp
holy grail wil niet op een DC chain netzo als de Uber Metal. de Ubermetal gebruik ik alleen omdat ik in de oefenruimte geen effectsloop amp heb.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7
mijn ervaring is dat alles wat digitaal is liever een eigen adapter heeft. je hoort altijd een hoog piepje of een brom of iets.
De brom waar ik het over had is weg zodra ik die Ibanez en EHX adapter ergens ver weg stop. dat moeten dus 1spots worden.
die effectsloop kabels ga ik voorzien van een krimpkousje, dat was ik al van plan. maar dan moet ik eerst nog een extra kabel kopen voor als ik ergens optreed en dus weer de Uber Metal nodig heb. (geen auto, dus treed nooit met mijn buizen combotje op)
Stekkerblok + meerdere adapters + Morley wah vlakbij + digitale bakkies = recipe for hum and hisssss
Echt, hoeveel gezeik ik al niet heb meegemaakt door Morleys...ongelofelijk gewoon.
als ik het stekkerblok naast mijn Holy Grail knikker heb ik het ook hoor. don't worry.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
De Hloy Grail staat dan ook met stip op twee na de Morley :D
ik moet echt een pedalboard gaan maken
de kabels van me jvm switch, rmc wah, metal muff en boss rc20xl loop iriteren me mateloos en als ik naar een repetitieruimte ga is het zo lastig om alles mee te nemen. helemaal omdat er binnekort nog wat effecten bij komen :jam:
ik zag wel wat leuke pedalboards maar die waren zo duur, rond de 200 eu...
Je zit dan ook te dagdromen in het "post je zelfgebouwde pedalboard" topic ;)
okay, ook naast mijn DT-10 en H2O =PCitaat:
ja, ik zie echt al dat gaafs hier voorbij komen en ikzelf heb 2 linkerhanden dus zelf maken kan ik niet ><Citaat:
Als je niks probeert, kun je inderdaad ook niks... ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pannekoek
ik heb genoeg geprobeerd, ik ga t ook wel proberen maar fouten kan ik niet permiteren, als t fout gaat moet ik weer een paar maanden werken + ik hb geen gereedschapCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
Behalve als je links bent... ;-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pannekoek
Tijd voor nieuwe pics!!!!!!!!! De mijne....
http://i76.photobucket.com/albums/j3...djuni20081.jpg http://i76.photobucket.com/albums/j3...djuni20082.jpg
@the sure thing: zie er puik uit! Hoe breed is je bord?
Met dit board zou ik me live wel kunnen redden!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing
M'n board is 75 bij 33 cm groot. Ja, ik red mij er ook live mee: daar is ie ook voor bedoeld! Ik speel op een 1 kanaals Fender buizentopje met een 2x12 kast, dus alle vervorming komt uit de pedaaltjes. Maar: voornl. clean werk (soul/funk bandje).
zo
na al die mooie nette foto's tijd voor rommel!
http://img182.imageshack.us/img182/3149/spa0158eu0.jpg
beetje wazig, maar hier komt ie:
eko tramp2/richwood tele/casio dg10 (heeft voeding op board liggen, samen gebonden met snoer speciaal voor die gitaar) => buffer => zwaar gemodde wah (niet echt wah achtig meer) => ehx frequency analyzer + baja big muff => tuner => coron phase 50 => onbekende trapdoos (gebouwd door een maat van me, combi van boost, drive en soort autowah, erg kick) => handgebouwde hotcake => boss re-20 (Space echo, on/off gebruik ik toch niet (Expressie pedaal voor echo volume) daarom ligt ie zo) => ehx micro qtron (ligt laat in de keten omdat het leuk reageert op delay) => ehx deluxe electric mistress => amp
alle pedalen zijn voorzien van velcro, nu nog even het board.. dan kan ik alles netjes neerleggen + kabels mooi "wegwerken"... Daarnaast moet ik enkele pedalen nog ff checken, sommige reageren niet al te lekker. Ook vermoed ik dat het tijd wordt voor een 2e one spot!!!!
Daarna wordt het tijd om alle discokabels te dumpen voor echte kabels (nu ff geen cash voor) en dan hopen dat er nog iets van tone overblijft (nu is het een beetje zielig, maar heb toch geen band dingen staan)
zo,
zijn er nog vragen?