Shit.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Ik zal kijken of ik die paar onderdelen nog los krijg, anders ga ik voor P2P/experimenteerprint.
Printable View
Shit.Citaat:
Ik zal kijken of ik die paar onderdelen nog los krijg, anders ga ik voor P2P/experimenteerprint.
Spiritus werkt ook prima.Citaat:
En verder,
Iemand hier wel eens van Flux gehoord?
http://www1.nl2.conrad.com/m/NL/8000..._00_BB.EPS.jpg
Maakt het soldeerleven een stuk gemakkelijker.
Flux heb ik VEEL gebruikt tijdens mn vakantie baantje, maar dan vooral bij grote IC's, dan smeerde je gewoon een hele rij pootjes in en dan kon je in 1 beweging alle pootjes solderen, erg handig bij IC's met meer als honderd miniscule pootjes :cooler:
Dat schoonmaken van het koper, is dat ook gebruikelijk bij expirimenteer printjes?
Joris het spijt me!!!!
zou wasbenzine ook werken?
Caustic Soda (gootsteenontstopper) ofwel het spul dat je gebruikt hebt om de fotoprint te ontwikkelen (na het belichten) Of een heel fijn schuurpapiertje (voorzichtig) of JIF kan helpen.Citaat:
Wasbenzine bij mijn weten niet. Maar proberen kan natuurlijk.
Ik kom net tot de ontdekking dat het printje niet overeen komt met het meest recente ontwerp van Aad.
Om het mezelf makkelijk te maken haal ik morgen een experimenteer printje en gebruik die om de onderdelen op te zetten en soldeer dan alle pootjes van de onderdelen P2P op het plaatje. Behuizing is groot genoeg voor zo'n aanpak. Massapootjes houd ik lang, doe er een tweede printplaat onder waardoor ik de massa pootjes heen steek en soldeer die allemaal aan elkaar.
hoezo dat komt niet overeen??
is het verschil groot?
toch maar eens aan KP zijn oren trekken dan
Zit toch wel een klein beetje verschil in bij de voeding en de 20klin potmeter.Citaat:
kan je dat niet zelf aanpasse? ik heb het nog niet bekeken, maar met een schuurpapiertje en soldeertin is toch al veel mogenlijk
Jawel hoor, maar ik weet precies hoe dat bij mijn gaat: oud printje, nieuw schema, draadjes leggen, ergens een klein foutje, en het dan nooit meer terug kunnen vinden.Citaat:
Ik neem gewoon een gaatjes print. De tekening van Aad met de componenten voor een logische plek en ga de hele zooi P2P verbinden.
Vraag aan Aad. Poot 8 van beide IC's, daar hangt in jouw schema een 100n condensatortje aan. In het originele schema van Richard zie ik die niet terug. Wat doet dat ding?
Vraag aan allemaal:
Is er ergens een zip-file met het schema, de lay-out, de print en de stuklijst erin? Zo niet, kan iemand zoiets aanleggen? Wil ik ook best doen, als mensen mij het toemailen (PM voor e-mail adres).
Alle delen zijn nu over het topic verspreidt, misschien is het handig om zo'n totaalfile aan de eerste post te hangen.
Alvast bedankt,
Hey, toevallig heb ik er eentje aangelegd. Met alle up to date nieuwe schema's ed.
Kan ik het ook ergens hosten ofzo? Of naar iemand sturen die dat kan? Dan heeft iedereen er profijt van.
Ik pm je ook ff Minda.
Ik host hem wel. Komt goed, vanavond.
Extra ontkoppeling tegen ruis e.d.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Meer niet :D
da's handig want ik kom tijdens het solderen steeds onderdelen tegen die ik mis. Moet ik weer op de fiets naar de electronicaboer. Wel goed voor mijn conditie, maar niet nodig.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Minda
Okidoki, dan hou ik die erin.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aad
Heb min of meer de layout van Aad aangehouden, maar sommige dingen konden gemakklijker omdat ik met een experimenteerprintje werk, dus die lijnen heb ik aangepast.
Hier het resultaat ( min 4 weerstanden, 1 condensator en twee draadbruggetjes):
http://img391.imageshack.us/img391/6008/p1000589go3.jpg
http://img184.imageshack.us/img184/2581/p1000591jr9.jpg
Nou nou dat ziet er heel netjes uit voor een gaatjes print :cooler:
Kent iemand hier misschien iemand die printjes op bestelling doet? Of iemand die een mede hobyist wil helpen :hippie: (-KP- kan het nu ff niet doen helaas, vandaar)
Ik heb een "KP"Printje liggen. Als je ginteresseerd bent, mag je hem best van me hebben, aangezien ik alles op experimenteerprint doe.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goeiemorguh
Wel ff schoonmaken met aceton 8-) (zie vorige pagina)
zou iemand van jullie een layout naar http://www.aronnelson.com/gallery/ willen sturen?
Bij voorbaat dank...
btw zo'n coole layout kan je met dit programma maken ;)
Is dat printje van KP nu te gebruiken? Ik heb momenteel amper tijd ( werk, vriendin,...) en ik kan nog amper nadenken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
Heb zelfs mijn G&L in dagen niet vastgehad (shame on me , I know!)
Voila, de complete set in zip, met dank aan Lex voor het samenstellen, aan Aad voor de PDF-jes, uiteraard aan Richard voor het ding zelf! En aan iedereen die verder heeft meegewerkt aan bijvoorbeeld het samenstellen van de onderdelenlijst en zo.
Nijboer Real Tubescreamer zipje
Misschien dan de link, voor de vindbaarheid, ook in de allereerste post gezet kan worden. Of in een FAQ of zo.
Veel plezier ermee, allen, ik ga nu maar de onderdelen bestellen!
ik heb dan toch ook mijn (kleine) steentje bijgedragen :cheerup:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Minda
Jeeh, ik heb ook wat gedaan, dan heb ik nu helemaal recht op zo'm mooi pedaaltje :hippie: :rockon:
Zo.
Gisteravond ook maar eens begonnen. Ik was eigenlijk van plan Aads layout even in het koper te gieten. Over de afgelopen weken merkte ik echter meerdere malen hoeveel tijd ik altijd weer kwijt was aan het bedraden van printen... Om die reden maar een nieuwe layout gemaakt. Ook dat kost best tijd maar heeft als voordeel dat ik in een eventueel volgend project grote happen kan copy-pasten.
Print dus:http://dirk-hendrik.com/temp/rn_pcb.jpg
Op het mini printje komt een printmontage buisvoet die met draden (fuk! toch nog....) aan de grote print vast zit. Het geheel past "zuigend" in een 1590BB behuizing.
Opgebouwd en met het buisje er aan:
http://dirk-hendrik.com/temp/rn_pcb3.jpg
En nog even van onderen:
http://dirk-hendrik.com/temp/rn_pcb4.jpg
What's next?
Potmeters er op dus. Die zweven net boven de jacks.
Meer later dus ;)
En nog even de CAD files:
http://www.dirk-hendrik.com/temp/rn_tubedrive.pdf
He gatver!
Veel te proffesioneel.
Het lijkt helemaal niet meer op zelfbouw. 8-)
:D :D
sorry....... ;)
T#ring! Dat is netjes zeg, geweldig. Loop ik te prutsen met een experimenteerprintje, draadbrugetjes, geknikte pootjes om andere onderdelen heen etc...
Wauw! Dat ziet er echt super strak uit Dirk!!!
+ de draden voor de potmeter :D Die zitten bij mij rechtstreeks op de print.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
Maar mijn jacks zitten met draden (omdat ik geen print-types meer had/heb :().
Of heb jij potmeters met lange aansluitingen?
(Dat zou mij natuurlijk weer niet verbazen :D)
Wel errug mooi hoor!
Den khet wel, kijk maar naar de 3 rijen gaatjes in zijn print. Perfect verdeeld.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aadOf heb jij potmeters met [b
ECC83 Buisje?
Potmeters met lange draden... nope. Ik wou dat het waar was maar een bestelling van 1000 stuks bij alpha zit er niet in.
Maaarrrr,
Omdat de draden van de pots recht naar beneden steken kan ik daar gewoon blak ongelakt draad voor gebruiken. Kost amper meer tijd dan rechtstreeks:
http://www.dirk-hendrik.com/temp/rn_pcb5.jpg
En daarmee dus ook..... good to go.
Scheuren als een tiet...met 9 volt voeding en een rechtstreeks uit de oude toos geplukte JJ. daar valt dus nog een hoop te verbeteren.
De toonregeling draait, volledig volgens de wet van murphy, dus de verkeerde kant op (dirk! sukkel)... en tenslotte, zonder die 150K weerstand parallel aan de gain komer er op hoge gainsettings wat bizarre "oeoeoeoeoe" geluiden uit. Morgen even checken hoe groot ik die weerstand kan krijgen zonder oscillatie.
Gaaf ontwerp Richard! Daar gaan we nog een hoop pret mee hebben!
Kallopt!!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jaap-regelink
Ik heb dat overwogen. Juist omdat ik daar met jouw printontwerp die gedachte ("hey dat scheelt weer een hoop tijd") mee had. Pots in de behuizing vastdraaien en je print zit ook op z'n plek. Top!Citaat:
De reden om het niet te doen maar deze (bijna hetzelfde) bedanering te kiezen was dat ik dan m'n jacks, DC plug en m'n schakelaar zoou moeten bedraden. Dat zijn meer draden.
Hier hangt de print dus aan z'n schakelaar en z'n jacks. Omdat die alledrie mechanisch ontlast worden in de behuizing is er geen kans op langzaam brekende soldeerlassen en is dat verder geen probleem.
D_H, hoe maak jij die nette 'sleufjes' voor de switch en het voedingsbusje. Heb je daar een vijltje voor om het rechthoekig te maken?
Pak voor je dit gaat doen wel eerst even een goed buisje en een 12 V voeding...Citaat:
Door de 150K weerstand parallel aan de potmeter is het verloop mooier dan met bijvoorbeeld alleen een potmeter met een lagere weerstand. De weerstand van 150k is zo gekozen zodat wanneer de gain pot voluit staat, de oversturing nog goed te pruimen is en er voldoende gain is voor metalfans... Bij een hogere weerstand krijg je meer oversturing maar je overschrijd dan het punt waarop ik (maar dat is persoonlijk) de oversturing teveel en te verzadigd vind worden.
De oeoeoe zonder de weerstand komt omdat de versterkertrap dan teveel versterkt en de hele schakeling instabiel wordt als je de gain hoger zet. De oeoeoe is het resultaat van microfonie. Tik maar eens tegen de eerste condensator die aan de ingang zit...
Dremel met "echte" printboortjes in een standaard. Twee gaatjes boren en daarna met hezelfde boortje de "lijn" ertussen uitfrezen. Steeds een heel klein beetje dieper want met de zijdelingse belasting van het boortje breekt het gemakkelijk.
Het is toch echt wel een brilliant printontwerp! Ik zit me er nog steeds aan te vergapen. Alsof het zo uit een bestaand effectpedaal geschroefd is....Citaat: