is die foto niet van Vertigo tour live in Chicago"?..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nielsduursma
ik heb de dvd en komt me wel bekend voor.
Printable View
is die foto niet van Vertigo tour live in Chicago"?..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nielsduursma
ik heb de dvd en komt me wel bekend voor.
Voor slaggitaar: James Hetfield. Prachtig zo strak als die vent kan spelen.
Voor algemeen buitengewoon goeie gitarist ga ik voor Gary Moore.
Mijn top 3 favoriete gitaristen:
1.
http://www.myguitarsolo.com/Players/JoeSatriani.jpg
2. http://www.starstore.com/acatalog/Ji...-studio._L.jpg
3. http://biografieonline.it/img/bio/r/..._Blackmore.jpg
En steve vai mag er ook wel zijn. Maar die heeft ook een heleboel nummers die ik niet echt kan waarderen.
De meeste gitaristen die hier genoemd worden kunnen echt goed spelen, maar wat ik echt belangrijk vind is het spelen in dienst van het nummer. Dus gaat mijn stem naar Johnny Ramone. Door hem ben ik gaan spelen, en blijf ik spelen. Dankzij hem heb ik al snel begrepen dat techniek op de tweede of zelfs derde plaats komt.
+1, heel veel mensen vergeten dat muziek voorop komt. Dat was eigenlijk overbodig om te zeggen maarja de 10 letters heh....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zx81
ik vond die gast van soulive ook erg goed, beetje funky/jazz/soul gitarist.
Ja dat vind ik ook.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thajan
In dat hele metal wereldje waar ik een beetje inzit heb je altijd dat gezeik van:
"Die band is beter want ze zijn veel technisher"
"Wat? luister jij nog naar Metallica?, wacht maar tot je ECHTE metal hebt ontdekt" (doelend op techniek)
Ja... so what? Voor mij hoeft dat allemaal niet. Eenvoud hoeft niet altijd slecht te zijn. Ik vind van die 'over the top' dingen zoals Vai en Yngwie ook niet mijn 'cup of tea'.
Ik vindt toch Micheal Schenker echt iets speciaals hebben
Voor mij zijn de volgende gitaristen speciaal:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door }-{
Jimi Hendrix (off course)
Steve Morse (niet genoemd hier volgens mij.... maar DE veelzijdigste van allemaal)
Robben Ford
Steve Lukather.
Gelukkig zijn er altijd nog gitaristen die 'technisch' heel sterk zijn, maar daarmee ook hele goede muziek kunnen maken.
http://www.lacoctelera.com/jurfendu/...-clapton-3.jpg
Eric Clapton
voor mij is deze man toch echt de beste, niet te vergeten de enigste persoon die 3x in Rock & Roll Hall of Fame is gezet (2 bands van hem en als solo artiest) + geweldige songwriter, een living legend:P
En natuurlijk gitaristen die je meteen herkent .. Want als je Angus young of John petrucci hoort weet je toch gelijk wel (Denk ik) Dat het ac/dc of Dream theater is toch?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram+
tsja.... vind ik dus niet... the sex pistols staan ook in de rock n'roll hall of fame dus zo relevant is dat niet...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kamicolo
er zijn betere bluesgitaristen (ford?), die EN meer techniek hebben EN een betere (niet voorspelbare) notenkeuze EN veelzijdiger zijn.... dat wat Clapton tegenwoordig maakt is slappe hap met dat hoge stemmetje van hem....
http://usuarios.lycos.es/madhousemet...lHate_Dave.gif
Grote kerel, goeie speler-> Dave Linsk (Overkill, Speed/kill\hate)
Ken ik niet maar mooi gitaartje :)
http://www.tommyemmanuel.com/gallery.../lexington.jpg
Dit is toch wel de beste inzijn soort!
Ik zie hier alleen maar elektrische mannen, maar nu eens iemand die basic is.
Wat deze man met een gitaar doet is nog net geen soep eten voor de rest alles!
Gewoon hele nummers tokkelen in flagioletten! Etc. Geinspireerd door een van de grondleggers CHET ATKINS!
Eigen styl ontwikkelen das ook een manier om te verschillen van de rest.
Snelle solo's daar zijn er zo veel van!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Ik wel hoor.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door }-{
Lou Reed:
http://www.texasindemand.com/Graphics/loureed.jpg
Mick Ronson:
http://www.queermusicheritage.com/FEB2004/bowiez.jpg
En NEE ik ben geen gay!!!
Voor de rest hou ik vooral van jimi hendrix, Jimmy page, Clapton(cream),
Vai is hoegenaamd mijn favoriet niet. Maar hij heeft een ongelofelijke techniek. En, hij weet verdomd goed wat hij doet!!! Hij beheerst de theorie perfect en kan dat omzetten in noten, veel noten, heel veel noten. Zet hem alvast een paar trappen hoger dan vb. Malmsteen. Maar ik ben nog steeds geen fan van Vai. Satriani hoor ik dan toch liever, daar zit meer melodie en gevoel in (behalve als hij gaat zingen).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harry
En als jullie dan toch over beste gitarist bezig blijven : vergeet dan ook niet wat de contributie tot de rockgeschiedenis is, is de man een mijlpaal geweest?? En dan blijft Vai toch beperkt tot een kleine voetnoot. Dan moeten we met zn allen zeggen "Jimi Hendrix blijft de grootste". Hij heeft het Jimi Page en zoveel anderen voorgedaan, hij heeft Satriani tot de gitaar bekeerd!!
Herman Li en Sam Totman het dodelijke gitaarduo van Dragonforce.. Herman Li heeft het zichzelf geleerd :o :o
Hi,
Nieuw hier,dus heb veel leeswerk achter de rug,speciaal dit topic over
"de beste gitarist ter wereld".
Ik heb alle reacties gelezen en ik zie vooral mensen die andere mensen willen overtuigen of aftroeven als het tussen bepaalde favorieten gaat.
Denk dat dit topic beter "de favoriete gitarist van...." had kunnen heten.
Steve Vai, absoluut een top-gitarist,ik ken zijn werk slechts matig.
Jimmi Hendrix, moet ik daar nou nog over zeggen.....
En de vele anderen die genoemd zijn uiteraard stuk voor stuk technische goden.
Goed, als persoonlijke "favoriet (dus niet de beste ter wereld)" een van mijn helden is nagenoeg niet genoemd,de man is dan ook
vrij bescheiden en blinkt zeker niet uit door technisch geweld maar ik vind
"THE EDGE"
een zwaar ondergewaardeerde gitarist die naast een eigen geluid een zeer smaakvolle en subtiele componist is. Ook plaatst hij zichzelf gelukkig meestal niet op de voorgrond,prettig uiteraard voor de rest van de band.
Dus hulde voor "The Edge" helemaal als de geruchten van zijn zieke dochter waar blijken te zijn....................
Die Herman Li is echt helemaal gestoord! Ik heb een video gezien waarin hij een shredsolo inspeelt voor een album waarbij hij meerdere malen in de studio zijn gitaar in de lucht gooide en wat al niet meer terwijl hij poepie strak in een take die solo erop knalt. Ik kon mijn ogen niet geloven, die muziek is naar mijn idee wel walgelijk trouwens, wat een kaas zeg, wel een volkomen geflipte gitarist technisch gezien, maar zou hij ook een sociaal leven hebben?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nine-Inch-Niek
Nee, dan ben ik toch meer een The Edge aanhanger, die is behoorlijk invloedrijk, nog steeds, met zijn delay gebruik e.d. en hij heeft mijns inziens heel wat memorabele opnames/live optredens op zijn naam staan.
Ik heb U2 gezien in de Kuip alweer heel wat jaartjes geleden, maar wat me opviel was dat terwijl ik hun songs helemaal niet zo goed kende, ik precies wist welk nummer ze speelden als Edge erin kwam met zijn gitaarpartijtje en dat kan je niet van iedere gitarist zeggen, die man heeft een heel unieke manier van gitaarspelen.
Aan de andere kant: iedereen wil weleens wat anders en de capriolen die mannen als Herman Li uithalen zijn ook gewoon een genot om naar te kijken, het zijn ook echte entertainers, evenals The Edge dat is op zijn eigen manier.
Ik bedoel, ik luister soms ook naar muziek omdat het gewoon bloedstollend snel, virtuoos, gestoord is, of gewoon omdat ik mijn ogen en oren niet kan geloven, maar het liefste luister ik naar muziek die (ook nog eens) heel mooi is en mij raakt.
Over genot om naar te kijken gesproken: Jeff Waters weleens live gezien? Heb hem een paar jaar geleden in Zaandam gezien, wat een podiumpresentatie heeft die man zeg! Oke, je moet van die muziek houden, maar als je ziet wat voor live-presentatie die neerzet, ongelofelijk. Die speelt solo's terwijl die een wijf aan het versieren is in het publiek.... Dan heb je mijn respect.
Ff wat gitaristen die namens mij zwaar te weinig genoemd worden :
Dave Meniketti - Y & T
Rickey Medlocke - Blackfoot , Lynyrd Skynyrd
Brad Gillis & Jeff Watson - Night Ranger
Vivian Campbell - Dio , Def Leppard
Derek Trucks - Allman Brothers band
George Lynch - Dokken
Dat wou ik ff kwijt check them out als je ze niet kent
de beste gitarist is die die van een song GEEN egotrip maakt.
nog nooit gehoord van stef burns totdat ik zijn naam las op een alice cooper album.
+1.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
In dat opzicht vind ik Dave Stewart één van de meest onderschatte gitaristen. Ik was altijd al een fan van Eurythmics maar ik besefte pas hoe een goede gitarist Dave Stweart was op hun live-CD. Fantastische dingen die hij daar laat horen en allemaal ten dienste van de song.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
Klopt :) ik heb ze live gezien die kerel weet wel wat ie doet ondanks dat ie bier drinkt zingt en 180 tornado jumps (zoals ze het zelf noemen) maakt tijdens het soleren. Toch vind ik hem anders dan vai niet zo arrogant herman li is trouwens zelf een keivette gozer heb em gesproken na het optreden erg aardig en "down to earth" maar wat een snelheid heeft hij zeg niet bij te houden....
Ik weet niet of Vai zo arrogant is hoor, zo komt hij op mij niet echt over.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nine-Inch-Niek
Die gasten maken ook lange dagen en als je erg moe bent dan kan je naar het idee van anderen soms een beetje kortaf reageren, maar dat hebben we allemaal weleens toch, dat houdt het menselijk. :)
Herman Li is echt cool, ik heb hem nooit gesproken, maar het is wel duidelijk dat hij een passie heeft voor wat hij doet en dat hij dat met een zekere viruositeit doet, daar twijfelt ook niemand aan, lijkt me...
Derek Trucks ken ik, dat is (voornamelijk) echt een hele vette slide gitarist.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jopie
Vivian Campbell en George Lynch zijn echt van die jaren '80 rockers met bizar snelle chops en ook nog eens een vette sound.
Dave Meniketti, Ricky Medlocke, Brad Gillis en Jeff Watson ken ik niet, wat voor stijl spelen die gasten?
Jaren '80, da's de shit.
Luister maar es ff naar de bands waar ze in spelen , echte straight rock 'n roll.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
Check out
Y & T (yesterday & today) - Open fire , forever , i believe in you , summertime girls , black tiger , meanstreak , midnight in tokyo , winds of change
Brad gillis & Jeff Watson - zijn de gitaristen van. Night Ranger en ondanks dat ze minder bekend zijn dan een Kirk Hammet of een slash zijn ze minstens zo goed. Gillis is meester met de whammybar (kijk maar es in die '80 clip van stars van hear 'n aid) en Watson is de uivinder van 8-finger tapping. Check out www.youtube.com en vul bij de search balk night ranger in. Don't tell me you love me , still rock in america en four in the morning mot je echt ff checke
Blackfoot is southern rock
Highway song , fox hunt , searchin , a legend never dies , goin in circles , good morning enz. mot je ff checke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fast left hand frederico
Heb vandaag voor het eerst dit topic doorgekeken en stuitte al snel op bovenstaande flauwekul.
Da's nou echt een schoolvoorbeeld van veel te veel tijdschriften lezen ipv er eens een echt boek met feiten en uitleg op na te slaan.
"Over 3 octaven van hele toons naar halve toons, zigeuner en op
de terugweg over Frygisch Hyperlydisch, Mixolodisch daarbij de grondtonen zo in te passen dat deze op zich weer een toonladdder vormen".
Dat is zelfs voor onze Johan Cruijff te veel van het goede.
Is er ooit nog iets van deze fantast vernomen nadat er enige proeve van bekwaamheid via mp3 of dergelijke is gevraagd?
Hij beweerde naast Vai gestaan te hebben, gestaan wel maybe, maar samen gespeeld????
Voor mij is de beste gitarist op dit moment Devendra Banhart, technisch niet slecht, en hij heeft echt goede songs.
En voor de shred fans, muziek gaat om expressie, als je de beste wilt zijn ga dan maar sporten.
mmm Velen hebben al gezegd:
Er is geen beste gitarist.
het is puur wat en wie jij goed vind Qua Techniecken en muziek.
het is jouw smaak, het is jouw idool.
ik vind Jimi Hendrix/C. Santana/Eric Clapton/Jimmy Page enz enz wel goed..
dat betekend niet dat ze de besten zijn.
zoals Hendrix staat bekend door zijn Teckniecken/snelheid/muziek/mode en nog wat.
Santana is ook gewoon puur de muziek.. speelt veel met andere bands/Solo's/sound.
enz enz zo kun je door blijfen gaan.
puur wie je zelf het beste vind.. wie is je idool of wie 'vind' jij de beste gitarist van de wereld.
niet..: Wat is de beste gitarist van de wereld.. want die is er niet.
vaak gaat dat soort polls over wie is er hot, als dat op dat moment kirk hammet is dan wint die dus.vandaar dat ik niks mee heb met dat soort polls echt onzin.
technisch/muzikaal gezien zou ik zeggen tomatito of paco de lucia als ik dat hoor dan wil ik niet eens meer spelen...
hangt van mijn stemming af wie ik echt de beste vind, maar goed vind ik in ieder geval:
Hendrix
Leo Kottke
Luka Bloom
Vai
Satriani (die solo "van" Ralph di Maggio (or whatever) in Crossroads is door hem ingespeeld)
Jimmy Page
Django Reinhardt
Frusciante
Larry la Londe
Wes Montgomery
Olga (Toy Dolls)
Gitarist van The Vandals
Brian Setzer
Zo, kunnen we weer bashen
Satriani (die solo "van" Ralph di Maggio (or whatever) in Crossroads is door hem ingespeeld)
Is niet helemaal waar, is door Vai ingespeeld, speelt zelfs mee in die film! Nummer heet trouwens Eugene's Trick Bag. Geweldige solo trouwens....
Correct; onder andere te vinden op zijn cd "The Elusive Light and Sound, Vol 1". Alle andere (bluesy) stukken waren van de hand van Ry Cooder.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Guapo