Kan niks vinden op MP met als zoekterm Rebellionguitars en Rebellion guitars.....
Printable View
Jutter, met zoekterm "wyns" (zonder quotes) kom je ze tegen bij 'muziek en instrumenten'.
Ik ook. Frans komt persoonlijk zijn excuses aanbieden, rondt het bedrag royaal naar boven af, maakt direct over en doet er nog een tegoedbon bovenop die geen einddatum heeft en ook nog eens geldig is in combinatie met speciale aanbiedingen
Kan ook niet anders. Er ZIJN alleen maar speciale aanbiedingen.
Vriendelijke groet, Gus
Voor een ieder wat wils! Magische gitaren
Ik had een ietsiepietsie ander scenario in gedachte, maar ok, dit kan ook. 🤡
He, dat is standaard bij Frans. Das niet de Radeon dat ik daar koop, maar het is wel een leukigheidje. En die lekkere koffie altijd!
@AURA
Serieus?Citaat:
Vraag niet wat de gitaar kost maar graag een bod wat hij jou waard is dan beoordeel ik of jij hem waard bent
Gitaarsnaren zijn multipurpose.
The game is on again !! :rockon:
https://www.youtube.com/watch?v=92cwKCU8Z5c
Potje over maken ?
Tot nu toe zegt Frans dat ik mijn frustratie niet op hem moet afreageren en ik moet van mijn probleem niet de zijne maken
Mijn probleem is dit frustreert mij nog meer
Al eerder in m'n vorige post gevraagd, waarom doe je überhaupt zaken met die man? In jou regio zijn er ook andere kleinere muziek zaken waar jij je gitaren kunt laten verkopen?
Of was hij de enige die interesse in je bouwsels had?
Ik ben wel benieuwd hoe je met hem in contact bent gekomen.
Maar hela hola...
Je bent een professionele luthier die al 15 jaar gitaren bouwt en je gaat vervolgens verslag uitbrengen van een zakelijk verschilletje met een klant aan een gitaar forum.
Ik zou het niet doen.
Niet handig inderdaad, zeker zakelijk gezien.
Wel vermakelijk leesvoer, smullen geblazen 😆
Mijn eerste inkomen komt uit de jachtbouw dacht in Frans een goed adres gevonden te hebben iets centraler dan waar ik ben gevestigd
Omdat ik niet 40 uur per week bezig ben met gitaren leek dit een goede deal plaatste dit ook om anderen te waarschuwen ook omdat Frans joviaal overkomt en daar trap je snel in als je even niet oplet
Zakelijk gezien is de liefde over. Wat rest is Auro zijn frustraties waar hij ook niet bij lange Frans terecht kan en die zegt zelfs dat hij zijn frustraties niet op hem moet afreageren. Geld is weg, opgelicht en de liefde is over dus wat let Auro nog om hier zijn beklag te doen??? Van mij mag hij.
Samengevat, 2 incompetente kneutertjes die samen bedrijfje aan het spelen waren,
(uiteraard) ruzie kregen, en waarvan de een hier nu 'huilie huilie' komt doen ...
Goed samengevat👍
Niet slim om dat op een forum te kwakken, want wellicht dat een eigenaar van een andere winkel die wellicht interesse heeft in z'n gitaren, dit leest en er toch van af ziet om contact op te nemen omdat hij dit gedoe er niet bij wil.
Jammer dat er zo kortzichtig word gereageerd, probeer alleen maar te waarschuwen
Ook de tekst die bij de adv staat is omdat ik al meerdere biedingen heb afgeslagen van 30,40 en 50 euro
Ook heb ik een aardig klantenbestand waar ik onderdelen etc lever dus ben niet op zoek naar een nieuwe koper
Waarschuwen is altijd een goede zaak.
Absoluut, maar waarschuwen kun je ook iets beknopter doen denk ik, zonder dat je mogelijk je eigen zakelijke glazen ingooit.
Ja ik ben ook lost.
Je wil ze niet verkopen maar als de koper (ik neem aan prijs) ok is wel. Dat geldt voor elke ordinaire advertentie zou je zeggen.
Wel mooie strats. Vraagprijs eronder zetten helpt trouwens wel.
Absoluut kwaliteirsonderdelen maar niet 100% eigen bouw. Zou ik voor zoiets in de markt zijn, zou ik hooguit 700 euro neerleggen voor een complete samengestelde strat zoals die Gilmour.
Zou het 100% eigenbouw zijn, dan iets meer, misschien 1100. En heb je echt naamsbekendheid zoals een Smitty en vd Haar dat nu hebben, kan je naar 1500-1700 gaan lijkt mij.
Ik bouw op geheel eigen wijze gesteund door destijds heins en nog regelmatig galema omdat ik iets onbekender ben dan Smitty en Haar wil niet zeggen dat ik geen goede kwaliteit kan bouwen
Ik ben me aan het voorbereiden voor een beurs om daar met 10 tot 20 gitaren te gaan staan iedereen is van harte welkom om dan te testen en graag dan je oordeel
En even over de nekken die kan ik inderdaad ook zelf bouwen doe ik regelmatig
Galema woont tegenwoordig in sexbierum vlak bij harlingen, het is een aardige man die worsteld met zijn gezondheid
Ik heb veel gesprekken met hem over geluidsoverdracht van hout keuze van sound en hoe je daar komt etc ook de opbouw van de gitaren komt aan bod
Het is heel interessant om daar met hem over te discussiëren het enige probleem is dat galema vaak nog in de 70er 80er jaren prijzen zit en dat ik weet dat het aanbod nu 1000 keer zo groot is, daarom maak ik soms concessies met ingekochte halzen
Hij wil altijd nog een serie laten bouwen en had mij op het oog maar ik weet niet of dat een succes wordt
Jammer dat je het woord incompetente gebruikt en kneutertjes is ook niet erg aardig graag zou ik je uit nodigen voor een kop koffie en dan gaan we eens goed over gitaren praten
Mijn fout was alleen dat ik geloofde in de goedheid van de mens vertaald in Frans
Tja om dan maar direct met de deur in huis te vallen....... veel van deze uitermate bijzondere bouwers in NL hebben een behoorlijke dip in hun productie gehad.... ziekte, algemene treurigheid, vervelende zakenpartners, etc. Galama is eigenlijk een behoorlijke prutser en Heins is dood..... toch...?
Ik ga dan ook onmiddellijk met Arjan's redenatie mee.
Neemt niet weg dat ik denk dat Wanneperveense Frans er een potje van maakt. Maar goed, laten we eerlijk zijn, gitaren zin nèt auto's. ;)
Inderdaad, gitaren schrijven al bijna de helft af nieuw als je de winkel uitloopt, net als auto's.
Maar toch bouw je echt leuke gitaren. Maar zoek of betere zakenpartners of doe zelf je verdeling. Scheelt marge wat je dan zelf in je zak steekt, zeker als je kleinschalig bouwt, wat ik begrijp uit je verhaal.
Tuurlijk kan ik over galema en andere bouwers ook Smitty wel een boekje opendoen dat doe ik niet
Veel bouwers hebben inderdaad een dip dat komt omdat deze bouwers bouwen met hun hart en niet uit winst oogmerk zoals?????
Deze luthiers durven nieuwe manieren van bouwen aan te gaan en daar voor te staan neem de nieuwe neckjoint van Gijs de Wit een collega van mij waar ik regelmatig mee praat
Gedurfd maar waarschijnlijk word het nooit een succes totdat een bekend merk dit oppikt
Feit is dat een boel gitaristen zich laten neppen zo word 90 % van de custom shop van fender gebouwd in Indonesië, omdat een bevriende gitaarbouwer van mij naast dit pand zit weet ik dit, je kan daar aan de deur een custom shop kopen voor 75 dollar
Dan heb je geen snaren logo en koffer dat doen ze in de USA en daar betalen jullie dan 3000,00 voor
Doe mij dan maar een Fender CS van 75,- USD!
Gijs is al jaren een maatje van me en is een absoluut meesterbouwer. In zijn wereld is het een topper en zijn neckjoint is best bekend! Eigenlijk ken ik iedere bouwer in Friesland wel; ik ben benieuwd hoe jij in werkelijkheid heet...
....en ik pak alvast bier en chips! Zet em op, Lex😂💪